Ny vinyl med dårlig lyd

oyvindk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
361
Antall liker
109
Sted
Trondheim
Jeg kjøpte DeLillos Hjernen er alene på vinyl nylig, dobbel LP og reutgitt i 2019.
Satt den på for noen dager siden for første gang, og hørte umiddelbart at dette låt jo litt rart. Tynt, flatt og kjedelig. Det hørtes ut som om trommisen var i et annet rom enn resten av musikerne. Spilte hele den første platen, og kvaliteten var konsistent.
Etterpå måtte jeg sjekke streaming via Tidal, og der ja, det var jo mye bedre. Engasjerende igjen som jeg husker fra tidligere.
Sjekket etterpå at en annen LP låt som normalt, det var altså denne nye platen som hadde skandaløst dårlig lyd.
Er det bare min kopi, eller er det slik på denne utgivelsen?
Det er sparsomt med info på coveret om utgivelsen. Hører gjerne flere erfaringer om denne.


Kjøpte Stakkars i samme handelen, fremdeles uåpnet. Noen som vet om kvaliteten på den? Kan fremdeles bruke angreretten...
Hjernen.png
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.841
Antall liker
8.533
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Kjenner ikke utgivelsene, men klag og send dem i retur.
 

pryp

Medlem
Ble medlem
17.10.2019
Innlegg
37
Antall liker
33
At selskapene og artistene ikke får til lyden er ikke noe nytt. litt research før kjøp er en nødvendighet.
 

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Innlegg
510
Antall liker
23
Torget vurderinger
1
At selskapene og artistene ikke får til lyden er ikke noe nytt. litt research før kjøp er en nødvendighet.
Hvordan reserearche? Mener du at man må spørre om kvaliteten, i fora som dette, før man handler?
 

Goggen8

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2014
Innlegg
2.392
Antall liker
960
Sted
Oslo
Jeg kjøpte DeLillos Hjernen er alene på vinyl nylig, dobbel LP og reutgitt i 2019.
Satt den på for noen dager siden for første gang, og hørte umiddelbart at dette låt jo litt rart. Tynt, flatt og kjedelig. Det hørtes ut som om trommisen var i et annet rom enn resten av musikerne. Spilte hele den første platen, og kvaliteten var konsistent.
Etterpå måtte jeg sjekke streaming via Tidal, og der ja, det var jo mye bedre. Engasjerende igjen som jeg husker fra tidligere.
Sjekket etterpå at en annen LP låt som normalt, det var altså denne nye platen som hadde skandaløst dårlig lyd.
Er det bare min kopi, eller er det slik på denne utgivelsen?
Det er sparsomt med info på coveret om utgivelsen. Hører gjerne flere erfaringer om denne.


Kjøpte Stakkars i samme handelen, fremdeles uåpnet. Noen som vet om kvaliteten på den? Kan fremdeles bruke angreretten...
Vis vedlegget 1029536
Hm...husker 2019-utgivelsen av Hjernen er alene som vellydende. Tror den ble nevnt her på HFS som bra også.

Edit: Nye vinylplater med god lydkvalitet! Albumbilder... | Side 6 | Hifisentralen
 

MakkinTosken

En kjekkas med vakre føtter
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
14.210
Antall liker
36.725
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Topp Bunn