Ny vinylklubb i oslo & omegn?

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei folkens!

Lurer på om det er noe interesse for å danne en ny vinylklubb i osloregionen?

Har lenge gått å tenkt på dette,hadde vært fint å ha noen likesinnede å dele denne fine hobbyen med,komme sammen en gang i blandt,og blir vi noen-får vi kanskje til noen gode ordninger ute hos forhandlere vi allerede bruker flittig,med feks rabattordninger på ting & tang.

En vinylklubb,bør være for alle-enten man besitter en vanvittig high-end rigg ,eller koser seg med noen fåtalls plater,på en billig platespiller,det å kunne utveksle erfaringer,er gøy i seg selv,derfor hadde det vært moro om noen ville bli med...på disse premissene.

1) Du har det utstyret du har,men spiller på det.

2) Du kunne tenke deg noen sosiale kvelder en gang i blandt.

3) Stor interesse for vinylens verden,og ditto medfølgnde utstyr.

4) for folk i alle aldere.

Blir vi et knippe mennesker i denne regionen,kan vi og feks reise sammen på platemesser,lørdagstreff på bruktsjappa med ditto kaffe etter skattejakten,etc.for det sosiales skyld,og for å ha det gøy,for det er vel det det handler om,...

Og Høvdingen sier at vi kan få en egen foreningstråd her på HFS!

Medlemskapet skal være gratis,og for folk i alle aldere,med alle typer av musikksmak-men feks på treff/sammenkomster,snurres det utelukkende vinyl....fordi vi er en vinylkubb ikkesant?

Dersom noen kunne tenke seg dette,så er det jo bare å synse og mene i denne tråden,så får vi se om det blir noen oppsluting,som muliggjør dette....

For ordens skyld,jeg har fått tillatelse av Høvdingen å legge ut dette på vinylforumet,for å lodde interessen for dette,jeg står gjerne ansvarlig for gjennomføring av forskjellig møter(må gå på rundgang),...og andre ting som må ordnes underveis.

Blir vi mange,får vi se på noe organisert drift(finne på ting,treff ol),slik at alle får noe ut av dette,og ikke bare ender på ei medlemsliste.

Da er det bare å synse i vei,forhåpentligvis av den positive sorten!

Tenkte at det for eksempel kunne hete noe sånt som: oslo & omegn vinylentusiastklubb.(men forslag til andre titler er selvfølgelig intressant.)

med vennlig vinylhilsen fra Espen Saatvedt. ;)

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.632
Sted
Hus
Hmmmmmm, høres ut som en limrende idè må jeg si :)

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Flott initiativ Espen, med realistisk tro på at dette får du til.

Hiver meg gjerne på et prøvemedlemskap til tross for at tidsklemma klemmer veldig fremover.... :)

Mvh
Jan P.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
OK,yhøres bra ut....selv om det er tidsklemme fremover,vil det kanskje komme bedre tider,alle har det vel litt hektisk til tider?

Får vi til dette,kan vi få glede av det i lang lang tid fremover..

Da er det bare å melde interesse,dersom man skulle vise interesse for dette,og befinner seg i regionen som er nevnt...

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
31.504
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Hei
Dette høres veldigt morsomt ut, jeg blir gjerne med ;D

Mvh Roger

L

Lars.N

Gjest
Konge initiativ

Melder meg herved inn som prøve medlem.

Mvh

Laban

Vedlegg

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.921
Torget vurderinger
1
Oslo Steinkakeforening?

Eller er steinkakesamlere eksludert? Det er ikke det at jeg her noen av dem, så for egen del er det ikke kritisk.

Mvh
KJ

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Her er ingen ekskludert,men spiller noen på virkelige gamle grammaforner lengere :eek: :eek:78rpm er det vel ikke flertallet som besitter,men jeg hører de gjerne engang,dersom anledningen byr seg.....

Tror ikke prøvemedlemskap er nødvendig,og tror heller ikke alle kommer til å være like aktive,men vi går vel på med det vi føler for,å ikke tar oss selv altfor høytydelig....steinkakeforening,hadde vært kult,men tror kanskje at skal folk skjønne hva vi egentlig driver med,bør vel kanskje ordet vinyl være med?

fint om dere sender meg en pm,så skal jeg notere alle som ønsker å melde ankomst,og snakke med høvdingen om å få til en egen klubbtråd...

Og ikke glem at det er stor platemesse på folkets hus i oslo den 29.mars....2 nye 180 gr pressinger blir sluppet,og to artister har meldt ankomst....skal sjekke ut litt mer ang. saken,røska med meg en flyer hos Ringstrøm her.. ;)

Det er mye gøy en kan finne på,feks lage kule t-skjorter med klubbnavn,og emblem,sammenkomster,bytte plater-låne plater,spleise på deler og utstyr,og ikke minst,powerbuy,.......når det skulle passe på enkelte ting,skal ikke se bort fra at vi kan fikse litt rabatter heller her og der,men da må vi være ett visst antall,slik at forhandlere ev tjener litt på salg de og,......kanskje??

Uansett,vi ser hvor mange som melder interesse for dette.

si fra til venner og kjente,har kreves ikke hverken diger platesamling etter pickup i 5 sifretklassen for å være med å ha det gøy...Espen

Elmer Midd

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.06.2006
Antall liker
2.386
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Høres ut som en kjempeide, jeg er med

Spent på hvordan innlegget vil se ut...
Dette er mitt første innlegg på dette forumet, bruker mye mer tid foran stereo'n
enn pc'n, så jeg har vel litt pc-skrekk

mvh

Ole S.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei,da er vi blitt 5 stk inkludert meg,og disse har hittil meldt "ankomst"

Cash 63 (oslo)

Elmer Midd(oslo)

Grumpy (oslo)

aair (ullensaker,kløfta)

Ixos_76 (Rælingen)

Og det er selvfølgelig plass til flere her....vi skal jo tross alt bare ha det moro og sosialt.,ingen forpliktelser av noe slag....annet enn å spille vinyl da selvfølgelig-..

mvh Espen

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg blir gjerne med på dette. Jeg bor i Oslo og spiller vinyl. Var det flere krav? :)

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Nei i grunnen ikke ;)

velkommen!

Z

Zomby_Woof

Gjest
Dette kan jo bli hyggelig. Kanskje til og med nyttig. :)

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Jeg bør vel melde meg på her, synes jeg... ;) Ikke helt sikker på hvor mye tid det blir fremover, men likevel...

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei,somjeg tidligere har nevnt,alle kan ikke hver gang,osv...sånn er det bare,men når vi treffes og da det passer kan man jo være med,det viktigste er jo å treffe likesinnede,og ha det moro....

Da er hexacordia & Impulse registrert i den avanserte medlemsdatabasen ;D ;D

Hilsen Espen

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Hvis 1555 Son er en del av Oslos OMEGN så melder jeg meg herved inn i vinylklubben.

Har ca 19 løpemeter med vinyl, men har enda ikke bestemt meg for om min kommende vinylrigg blir en VPI Super Scoutmaster Reference, en TW Acustik Raven One eller en Basis 2200....

J

jukes

Gjest
:)

Koslig med en slik vinylklubb,vi har en slik her i Halden og den er ganske aktiv. Vi får låne et lokale gratis og her har vi møter. 30 medlemmer er det blitt og vinylmesse har vi hatt med stor sukse.

Ønsker dere lykke til. :)

Mvh Roar

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Ja nå ser det ut til at vi begynner å få til noe.....

Til Terryboy: son er vel "omegn" da det er ett steinkast fra oslogrensa,dersom man er jævel til å kaste stein vel og merke ;D....så det er selvfølgelig godtatt,send meg gjerne en pm du og,med litt info,adr. tlf nr,hva du spiller på etc...

Ja det skal bli gøy å møte likesinnede i denne fantastiske,men til tider frustrerende hobbyen ;).....for hadde alt vært såre enkelt,med vinyl,hadde vel noe av magien vært borte,og dermed noe av det som skaper nysgjerrighet rundt tema.

Til info: vi teller nå ti medlemmer.

Vennlig hilsen Espen Saatvedt,

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
da får jeg høre med Høvdingen om vi ikke kan få oss en egen foreningstråd snart,det trenger vi jo nå.....håper alle får glede av dette,og at det gir oss noe-bedre bekjentskap,og at vi lærer en hel masse i denne flotte rippefrie verden....for det er vel sånn at platene helst skal være sorte :p

Kommer til å jobbe litt med dette nå fremover,for å se om det går an å få til noe aktiviteter til folket..

Legger ut noen forslag her:

Samlinger ca en gang pr. mnd...oppstart en gang i April i år.(hos meg)

besøke spennende platesjapper,og antikvariat samlet,..med tilhørende kaffe/eller annet etter ønske etter fangsten.

lage en logo med tilhørende skrift,som kan trykkes på T-skjorter,dersom folket vil smykke seg,sånt er jo moro..he he.

Reise til platemesser i andre distrikter.

Besøke/få besøk av andre i vinylklubber,feks østfold har jo en slik klubb..

dette var litt av det som slo meg,vi gjør jo det vi har lyst til vi,men ialleall noen innspill...hittil har 10 stk meldt interesse,og noen har mange,mange år i gamet,slik at her vil nye og mindre garvede vinylentusiaster( som meg feks) kunne dra mer nytte av årelange erfaringer...innen gamet,også på mer sosialt plan enn HFS.

Vi får vel bare ta det fra børjan,å se hvor vi ender hen etterhvert,...noen synspungter på ovenstående.?

Nå må jeg gå å snu skiva!!!

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Til info har Høvdingen fått iorden ny tråd til oss på klubber og foreninger sidene,jeg har akkurat lagt ut ett innlegg som test,og det fungerte utmerket ;D

Da erklærer vi klubben for "grunnlagt 20mars 2008"

Med vennlig hilsen Espen Saatvedt.

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Jeg melder meg inn! Tar ikke noen skikkelige demoer hos meg da men.. Er så dårlig plass.. :-[

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Bra, lista ser nå sånn ut..

Cash 63
Laban
Elmer Midd
Aair
Grumpy
Hexacordia
Impulse
007
Pengwim
zomby_woof
Ixos_76..

Mvh Espen Saatvedt.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Zomby_Woof skrev:
Må ikke glemme meg, ixos! ;)
dæven det er lei å bortforklare...zomby!

Lista er redigert med ditt navn...beklager,skal aldri gjenta seg ;)

ES

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Ser ikke meg på den lista heller ixos, så se til å kast den steinen helt hit til Son og før meg deretter inn i vinylklubbens manntall!!!

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei Terryboy! Vært litt mye om dagen,det ser ut til at Zomby sitt problem gikk igjen allerede på første mulighet ;)

Jeg redigerer medlemslista heretter på klubbtråden! Du finner det der(ikke uteført i skrivende stund...Mvh Espen.

Topp Bunn