Jeg var i en bruktbutikk på Lørdag, der kom jeg over komplett Beethoven symfonier, La grande musica-serien+tilhørende bøker, samt Deutche Gramohphon`s utgivelse av Mozart/Karl Bohn. Til sammen ca 45 plater, til 300kr. Jeg klarte ikke å si nei til den dealen. Men har ikke platespiller. Jeg har trålet forumet her i helgen, ettersom jeg kun har vært nyskjerrig på vinyl, men har ikke peiling. Først tenkte jeg å kjøpe en Rega eller Pro-ject innstegs model, men så begynte jeg å se på brukt(Etter å ha lest litt). Kom derfor over en Dual 1219 spiller . Den fungerer og det sitter en ny Ortofon TM 7U i den, men den bruker lang tid på å stoppe å rotere. Den får jeg for 500kr, er det et ok kjøp? Noen som kan gi meg info om spilleren?
Fra før har jeg Klipch RF-62 mkII, sammen med Yaqin rør forsterker, OG for 20 minutter siden bestilte jeg en Musical Fidelity V-LPS II til 1490:- med frakt fra Budal Radio
Noen som har noen tips og gode råd på veien? Nå vet jeg jo ikke om jeg får kjøpt spilleren, den må ev sendes osv
Fra før har jeg Klipch RF-62 mkII, sammen med Yaqin rør forsterker, OG for 20 minutter siden bestilte jeg en Musical Fidelity V-LPS II til 1490:- med frakt fra Budal Radio
Noen som har noen tips og gode råd på veien? Nå vet jeg jo ikke om jeg får kjøpt spilleren, den må ev sendes osv