Ønsker anbefaling Nybegynner trenger hjelp til kjøp av høyttalere!

sindruz

Fersking
Ble medlem
28.01.2014
Antall liker
0
Hei! Fikk nylig tak i en Harman/Kardon 3490, og trenger noen høyttalere til denne!

Har kikket litt på CW XLS-12, og lurte derfor på om denne forsterkeren er kraftig nok til å dra disse. Noen kunne gitt meg litt info, osv?

Hører så og si bare på metal, og det er dette disse for det meste kommer til å bli brukt til, om det skulle ha noe å si! :)

Takker og bukker for alle svar!

Evo III

Hertugen
Ble medlem
25.12.2009
Antall liker
58.114
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
80
Velkommen skal du være!
Da hadde jeg heller sett etter Klipsch RF 82, eller RF 3 MK II.
De spiller mye bedre enn CW på det meste av musikk :)

O

sindruz

Fersking
Ble medlem
28.01.2014
Antall liker
0
Velkommen skal du være!

O
Takk for meget raskt svar! Kikket på Klipsch RF 82, og fant disse på komplett med 44% rabatt! Burde jeg bare slå til? :)

Evo III

Hertugen
Ble medlem
25.12.2009
Antall liker
58.114
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
80
Velkommen skal du være!

O
Takk for meget raskt svar! Kikket på Klipsch RF 82, og fant disse på komplett med 44% rabatt! Burde jeg bare slå til? :)
Knall høyttaler til den prisen,uten tvil :)

O

Whiplash

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2013
Antall liker
2.086
Sted
Østfold
Torget vurderinger
4
Støtter Klipsch forslaget. Har selv hatt masse CV og de er greie de. Men Klipsch låter bedre. Klipsch RF82 på komplett er ett godt kjøp nå.

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Antall liker
2.249
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Til hans forsterker kan RF82 kanskje???bli litt anstrengt? Er ikke RF62 en bedre match rent effektmessig til
forsterkeren? Ja de har høy følsmhet, men er fortsatt 2x8 tommere i hver høyttaler og et horn som skal
fores :) Men kommer vel an på hvor stort rom også. Opp til 25 kvm er vel RF62 bra nok :)

Mvh Øyvind

Whiplash

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2013
Antall liker
2.086
Sted
Østfold
Torget vurderinger
4
Er litt mer trøkk og morro i RF82 da de er lettdrevne og H/K forsterkere pleier å sparke liv i Klipsch.
Tror heller ikke man taper stort på videresalg av de. RF3 ligger jo nesten på samme pris etter 10 år. :)

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Antall liker
2.249
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Joda. Men du får ikke utnyttet slike store høyttalere om du et lite rom. Ser ditt poeng med
lyd per krone her. Men bare det ikke kommer og biter en i rævva mtp match med rom.

Men for all del, RF82 fungerer nok kjempe det og. Bare en tanke som slo meg ;)

Mvh Øyvind

Whiplash

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2013
Antall liker
2.086
Sted
Østfold
Torget vurderinger
4
Ja er avhengig av rommet. Men synes hvertfall selv 2x8" høyttalerene til Klipsch har en røff lyd med punch i bassen som passer til metal som TS nevner han liker :cool:

Evo III

Hertugen
Ble medlem
25.12.2009
Antall liker
58.114
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
80
RF 62 er også veldig bra,bedre enn 82 på mye,men til hans musikk er nok 82 veien og gå :)

O

bimmernorge

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.09.2012
Antall liker
11
Sted
Hedmark
Torget vurderinger
2
Jeg startet interessen med CV DC12, og jeg spilte mye metal på de, drevet av en NAD 7400 reciever. Det er noe med CV sin røde ring og en skikkelig diameter på bassen som bare virker.... Diskanten på baksiden av DC12 gikk fyken raskt, men det hadde lite (ingenting!) å si på lyden ellers. Klipsch er vel enda litt (!) mer følsomme enn CV, så lydtrykk får du helt sikkert! Det jeg ville gjort om jeg var TS, var å ta med noe av favorittmusikken min til en prøvelytting (om du kan!). Den gang jeg kjøpte CV var det mange (om ikke alle) som anbefalte Dali 400. Etter en testlytting med Metallica, var valget meeeeeeget enkelt! :)
De gode gamle CV er nå solgt, og jeg er den lykkelige eier av Monitor Audio 200 Platinum. Funker på metal det også!!

Topp Bunn