Nye elementer/oppgradering av billige Grado?

fuzzroffe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.01.2020
Innlegg
330
Antall liker
437
Sted
Stavanger
Har et Grado SR60 der det ene elementet har avgått ved døden, får ingen ohm-måling direkte på terminalene. Dette var favoritten min av headsettene, så jeg har lyst til å få dem opp og kjøre igjen.

Har noen erfaring med å bytte til noen av de mange 3.parts elementene til Grado? Har kikket på Nhoord, og så finnes det litt billigere saker også som skal være oppgradering til SR60/80, som f.eks. herfra: https://www.earphonediylabs.com/product-category/grado-headphone-modifications/

Så er det det med kost også, det dukker opp brukte SR60/80 på Finn iblant og det blir egentlig billigere, spørsmålet blir vel om nye drivere er en såpass stor oppgradering at det er verd pengene.
 

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
835
Antall liker
419
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Om du har en loddebolt/loddestasjon med tynn spiss, og er stødig på hånden, så er nok ikke dette et stort problem å bytte ut.
Det blir jo ikke direkte billig, men om du liker lyden, så er det nok verdt ca 650kr, som det vil koste.

Jeg ville likevel hatt bruktkjøp i tankene,som du nevner. Bruktkjøp pleier jo som oftest å være bra i forhold til nypris.
Siden SR60 ikke selges lenger, kan du vel kjøpe SR80 til en bra pris brukt.
Det ligger jo ett sett SR60 på Finn.no nå for 300kr.
 

fuzzroffe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.01.2020
Innlegg
330
Antall liker
437
Sted
Stavanger
Jeg bestilte Nhoord-driverne nå, leste mye bra om dem. Jeg vet at jeg bare hadde irritert meg over å ha et defekt headsett liggende, så hadde det endt med nye drivere uansett, selv om jeg hadde kjøpt et brukt Grado :D
 

fuzzroffe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.01.2020
Innlegg
330
Antall liker
437
Sted
Stavanger
Jaja. Tok jo glatt av i utvalget av Grado-oppgraderinger, så det eneste som ble igjen av originalen er plastringene/grillene som elementene står i...
Nhoord-elementene er ikke kommet ennå, men de skal inni her etter hvert.
C5D83F9F-582B-47A1-A213-94F7E757683D.jpeg
 
Topp Bunn