Nye Focal Electra 1007Be 0g 1027Be........

H

Homarhus

Gjest
Hvem skal overta Naim agenturet når Lyric ikke klarer å selge de?? Naim og Jm-lab er i følge ryktene en kanon matsj.

Jeg er jo arbeidsledig så jeg kan godt tenke meg å starte en butikk som er pent innredet i flotte lokaler med Jm-lab og Naim Genialt konsept. ::)
 

costello

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.10.2004
Innlegg
1.334
Antall liker
123
Torget vurderinger
2
Hvem skal overta Naim agenturet når Lyric ikke klarer å selge de?? Naim og Jm-lab er i følge ryktene en kanon matsj.
Ljudtema ( !! ) skal visstnok ta over, etter modell fra Sverige, der Naim er langt mer utbredt enn her hjemme...

Har fulgt med på Naim-forumet den siste tiden og det er tydelig at Naim + Focal = Sant :D

mvh
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Ja det kan nok hende at det er nøkkelen for å åpne 1027 be, står et innlegg om disse høytalerne i nye DVD hjemmekino.



flisete? det den trenger er skikkelig forsterkerkraft.
 

jfinneru

Bransjeaktør
Ble medlem
24.02.2004
Innlegg
141
Antall liker
33
Torget vurderinger
1
ja det er jeg som har skrevet artikkelen, så det vet jeg;) har prøvd høyttalerne på ganske mange forskjellige forsterkere.
 

fairlane

Medlem
Ble medlem
01.09.2004
Innlegg
8
Antall liker
0
ja det er jeg som har skrevet artikkelen, så det vet jeg;) har prøvd høyttalerne på ganske mange forskjellige forsterkere.
Bra artikkel :)
Jeg har hatt 1007 i ca. 4 mnd. og er utrolig fornøyd.
Jeg bruker Primare elektronikk på dem.
Det funker utrolig bra.
Hva er det du har prøvd, og hvilken elektronikk likte du best på dem ?
De er ikke veldig sære, eller hva synes du ?
 

jfinneru

Bransjeaktør
Ble medlem
24.02.2004
Innlegg
141
Antall liker
33
Torget vurderinger
1
i tillegg til noen unevnelige receivere har jeg prøvd de med oberon 6.1, Classe CA5200, McIntosh 1201, chapteraudio precis, Nakamichi P7MKII og NAD M3. Classé CA5200 passet veldig godt og var den forsterkeren som fikk lokket frem de dype toner og et flott attack i mellomtonen. Chapteraudio var også en spesielt god match. nesten rart det ikke er fler som får opp øynene for det merket. de har et støygulv som er lavere en noe annet jeg har hørt.
 
S

so

Gjest
i tillegg til noen unevnelige receivere har jeg prøvd de med oberon 6.1, Classe CA5200, McIntosh 1201, chapteraudio precis, Nakamichi P7MKII og NAD M3. Classé CA5200 passet veldig godt og var den forsterkeren som fikk lokket frem de dype toner og et flott attack i mellomtonen. Chapteraudio var også en spesielt god match. nesten rart det ikke er fler som får opp øynene for det merket. de har et støygulv som er lavere en noe annet jeg har hørt.
Hva slags driveregenskaper snakker vi om i disse forsterkerne?
De sies å være åpne og avslørende noe som gjør meg litt skeptisk...?
 

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Innlegg
595
Antall liker
48
Sted
Akershus
Om det er spesifikt Chapter du tenker på, så drister jeg meg til å si at dens beste egenskap er nettopp det at den har enormt store kontraster, siden støygulvet er så lavt som det er. Det igjen gjør at man får en lytteopplevelse preget av mye dynamikk og høy oppløsning. Avslørende? Ja! Kjedelig? Nei, definitivt ikke ;) Den komboen tåler også dårlige innspillinger.
 
Topp Bunn