Klær, briller og klokker Nye glasauge

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.580
Antall liker
2.780
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Hei.
Sitter og kjenner på at jeg har lyst på et par nye lesebriller.
Tenker jo da at det bør være en smal sak, da jeg vet styrken i glassene på mine nåværende.

Er det noe spes jeg bør tenke på/spørre etter, når jeg stikker innom for å finne meg et nytt par?

mvh
Proffen
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.973
Antall liker
11.381
Sted
Ytterst i havgapet...
Kommer an på om det er colabunner du trenger... :) Tunge briller er en pest og en plage hvis man gjør noe annet enn å sitte rett opp og ned og lese.... ellers er det smaken og baken osv...
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.580
Antall liker
2.780
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Tanken var et par nette, lette briller, ja.
Tenkte bare jeg skulle spørre, da jeg under nettsøk fant at briller ikke bare oppgis med styrke på glasset. Der var også noen andre mål som var mer ukjent for meg..... Skal se om jeg kan finne eksempel på det....

mvh
Proffen
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.144
Antall liker
9.472
Det er ikke så dumt å stikke innom en optiker og få tatt en synstest før et brillekjøp. Utrolig hva man kan venne seg til av dårlig syn. Dessuten så kar optikeren et bredt utvalg av kvaliteter på glass.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.580
Antall liker
2.780
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Det er ikke så dumt å stikke innom en optiker og få tatt en synstest før et brillekjøp. Utrolig hva man kan venne seg til av dårlig syn. Dessuten så kar optikeren et bredt utvalg av kvaliteter på glass.
Bør vel kunne bruke samme styrke på glassene som det jeg har på brillene jeg kjøpte for et år siden?
Tenker jeg spør når jeg likevel tar turen innom shoppen....

mvh
Proffen
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.973
Antall liker
11.381
Sted
Ytterst i havgapet...
Pass på å få en komplett brilleseddel, - da kan du kjøpe gode briller på nett også... jeg har nødbriller og lesebriller fra Nille o.l. liggende overalt, i tillegg til de jeg kjøper hos optiker... ut på tur har jeg alltid to par ekstra i kofferten....
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Får man ikke brillene gratis ved å kalle de PC-briller?
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.282
Antall liker
9.524
Torget vurderinger
2
Hei.
Sitter og kjenner på at jeg har lyst på et par nye lesebriller.
Tenker jo da at det bør være en smal sak, da jeg vet styrken i glassene på mine nåværende.

Er det noe spes jeg bør tenke på/spørre etter, når jeg stikker innom for å finne meg et nytt par?

mvh
Proffen
Bare ligg unna surrebukkene på Brilleland så går det bra...
 

osc

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2004
Innlegg
718
Antall liker
395
Hei.
Sitter og kjenner på at jeg har lyst på et par nye lesebriller.
Tenker jo da at det bør være en smal sak, da jeg vet styrken i glassene på mine nåværende.

Er det noe spes jeg bør tenke på/spørre etter, når jeg stikker innom for å finne meg et nytt par?

mvh
Proffen
Bare ligg unna surrebukkene på Brilleland så går det bra...
Ekstra morsomt blir det hvis du skal sportssolbriller med styrke i nøytral grå kat 4.
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.572
Antall liker
7.109
Hei.
Sitter og kjenner på at jeg har lyst på et par nye lesebriller.
Tenker jo da at det bør være en smal sak, da jeg vet styrken i glassene på mine nåværende.

Er det noe spes jeg bør tenke på/spørre etter, når jeg stikker innom for å finne meg et nytt par?

mvh
Proffen
Bare ligg unna surrebukkene på Brilleland så går det bra...
Ekstra morsomt blir det hvis du skal sportssolbriller med styrke i nøytral grå kat 4.
Litt avhengig av alder og om du har ting som grønn stær i familien (som jeg har) så anbefales det vel å ta en skikkelig synstest hvert annet år eller så.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.144
Antall liker
9.472
Får man ikke brillene gratis ved å kalle de PC-briller?
Tror ikke NAV har noen refusjonsordning der. Derimot er det mange arbeidsgivere som har en slik ordning, forutsatt at jobben din er å sitte foran en PC.
 
Topp Bunn