Forsterkere Nye grejer

spaceman_2

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.07.2016
Innlegg
88
Antall liker
108
Hej , man må jo forberede sig til efteråret . Hvad er bedre end nyt hifi grej . På 2 dage modtog man 36 kilo gods , fordelt på 3 papæsker .
Jeg er den nysgerrige type og bevæger sig ganske ofte i ukendt område . Pakke 1 var en ny indkøbt cd afspiller Tonewinner TY-1 CD , deres topmodel
Endvider kendes de via XTZ cd 100 , bare andet brand Ty-20 , en virkelig velspillende cd afspiller , den nye er deres topmodel , som har ligget i restordre .
Min Ty-1cd lå en måned , som restordre , men var ventetiden værd . Denne var jeg ikke bange for , at købe , og så på China - hifi . Prisen var ok 690 Dolllars + told osv
I USA lå prisen på 1260 dollars , næsten en fordobling . Well thats speaks to it selv . de næste 2 pakker var forforstærkere fra Leaf Audio , never heard of the brand , men var nysgerrig og bestilte 2 stk ( lyder mærkeligt ) , de reklamerer med ,, at hvis man købe en og køber anden senere , vil de ikke virke , da begge enheder er udmålt efter hinanden . Derr var ingen manual , den skal du selv figure ud af . Men som gammel nørd , var det næsten enkelt efter 3 timers oppakning og flytning af gear . Der er kun 1 xlr og xlr out på hver stk , og her kommer så tricket.
Xlr fra cd til hver sin xlr in , på hver preamp og xlr out til monoblock Xindak mnu i xlr mode. Min Clone German Klimo lar gold kobles til red + red , henholdsvis på hver preamp , på samme indgang . Nu virker xlr out på begge kanaler .
How does it sounds ? Jeg kan ikke få armene , mine ned . Det er fantastiskt . Jeg bruger sound direct , men har mulighed for Bass og Diskant , som kan være brugbare på Vinyl siden .
Prisen på de 2 preamp var 8400 Danske kroner , dertil kommer moms og told . Men jeg blev vild med lyden , fra første lyt , nu skal rørerne lige sætte sig .
Bedste hilsner Poul
DSC_4346.jpg
 
U

utgatt32256

Gjest
Grattis med nye leketøy. :)
Finfin start på hifisesongen!

Jeg lurer litt...er det svært krevende å justere volum
-og få nivået likt for begge kanaler..?
 

spaceman_2

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.07.2016
Innlegg
88
Antall liker
108
Hey . Tak for indspark . De begge 2 er udmålt efter hinanden , og derfor let at stille i volume , har man prøvet engang , ved man det . Det er ligetil . De er kompliant til hinanden . Endvidere resten af grej som ses på billedet er endnu ikke indkoblet , . Være sig Tuner og dac . De 2 små bokse er Edwards audio mc+ . Men de kommer over i andet anlæg . Om jeg får brug for dac ( Marantz ) , er lidt tvivlsom , men kommer over i andet setup , hvor den vil gøre lykke . Men jeg er glad for lyden , som det er nu . 2M bronce på German klimo Lar gold (clone) og disse sager er en fornøjelse , og ikke mindst den nye cd afspiller . Men jeg vil prøve en mellempris MC pickup i 5 kilo klasse , og der jo en del at tænke over . Den tid den forventning . Men en klar forbedring af de helt store . Ingen fjernbetjening , kun manuel . Det kan jeg lide
 
Sist redigert:
Topp Bunn