Har brukt et par dager nå for å teste ut alternativ høyttaler på mine 10 m2, jeg koplet op mine SA 5010 signature, en knøt liten høyttale (100mm bass/mellomtone), som kostet rundt 3500 nkr i 1997 tror jeg!, og denne passet mye bedre en mine Audiovector M3sig på dette rommet, og overraskende mye bass i disse småtasser. Jeg vet at dette har vert oppe mange ganger før, men nå skal der handles og Audiovectorne skal selges.
Av alternativer jeg har funnet frem til er
AE 1 Mk.III Denne har jeg veldig lyst på men blir lidt for dyr
B&W 805s Kunne ha tenkt meg å låne med hjem, men har på fornemmelsen at disse kan bli lidt vrien å få til og spille optimalt på 10m2
Dali Mentor Tror denne kan gi meg problemer i bassen, igjen 10m2
Proac studio 110 Vet ingen ting om disse
Audiovector Mi1sig eller avantgarde Liker veldig godt lyden til Audiovector
Montana mini monitor Den rette størrelse og rette pris
Hode føden er blues og 70 tals rock, men jeg høre på det meste
Noen som har noen synspunkter om disse alternativene? Mit alternativ nr 2 er montana, hvordan er lydsignaturen til montana? Mener å huske et en av medlemmene her har montana monitor, men jeg fandt ikke tråden hvor denne ble omtalt.
Mvh. Tom-Erik
Av alternativer jeg har funnet frem til er
AE 1 Mk.III Denne har jeg veldig lyst på men blir lidt for dyr
B&W 805s Kunne ha tenkt meg å låne med hjem, men har på fornemmelsen at disse kan bli lidt vrien å få til og spille optimalt på 10m2
Dali Mentor Tror denne kan gi meg problemer i bassen, igjen 10m2
Proac studio 110 Vet ingen ting om disse
Audiovector Mi1sig eller avantgarde Liker veldig godt lyden til Audiovector
Montana mini monitor Den rette størrelse og rette pris
Hode føden er blues og 70 tals rock, men jeg høre på det meste
Noen som har noen synspunkter om disse alternativene? Mit alternativ nr 2 er montana, hvordan er lydsignaturen til montana? Mener å huske et en av medlemmene her har montana monitor, men jeg fandt ikke tråden hvor denne ble omtalt.
Mvh. Tom-Erik