Nye kondensatorar i Tanberg Hi-Fi System 20

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kyrrelaastad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.08.2013
    Innlegg
    58
    Antall liker
    35
    Hei folk.

    Eg er ny her, og feirer medlemsskapet med å fortelle om høgtalarane mine.

    Eg fann eit par Hi-Fi System 20-høgtalarar på Fretex i fjor haust til 75 spenn pr. stk. Så eg kjøpte dei og tok dei med heim og tenkte at det låt veldig fint når eg høyrte på musikk gjennom dei. Men no har det gått snart eit år og eg har i mellomtida også fått ein TA 300, som eg har bytta kondensatorar i, og diverse andre delar. Den var ein tur opp frå kjellaren for å få køyrt seg litt saman med desse høgtalarane, og mens eg sat der og nilytta høyrte eg at det vrengte i høgtalarane på nokre sangar. Det er snakk om nedre mellomtone, nesten sånn frå 300 hZ ned til kanskje rundt 100 hZ. Eg blei bestyrta og gjekk ut ifrå at det var forsterkaren det var noko gale med, og byrja å stresse med dette. Likevel høyrte eg ikkje den same forvrengte lyden når eg høyrte musikk i headset frå same forsterkar. Etter dette skulle eg stille inn dei to pottane for symmetrisk klipping på forsterkaren og endte opp med å gje dei altfor mykje straum ei stakka stund, og dermed rauk ein transistor og eg måtte få tak i ny, etc., og tida gjekk mens eg høyrte på dei same høgtalarane gjennom NAD-forsterkaren som står i stua. Då oppdaga eg at eg hadde det same problemet med den forsterkaren også, og prøvde deretter å sette dei originale NAD-høgtalarane på anlegget igjen, og då låt det fint. Dette har eg tolka til at det er eit problem med Tandberg-høgtalarane mine. Høyres dette ut som noko som kan ha med elektrolytt-kondensatorane på delefilteret å gjere? Eg åpna dei opp og tok ein titt. Dei hadde ikkje nokre ytre teikn til å ha tørka ut, men det er jo ikkje alltid ein kan sjå slikt på utsida. Er det då veldig dumt å bytte dei ut med ein annan type kondensatorar? Polypropylen for eksempel? Dynabel har dei på lager i tilnærma riktig uF (eg må vel køyre eit par i serie for å få 12 uF, men ellers ser det ut til å gå som ein draum. Elektrolyttane hos Dynabel har mykje meir uF enn det eg treng (5 uF, 8 uF og 12uF).

    Så ja, kva trur dei lærde her på forumet?
     

    Kjell_Kranzberg

    Hi-Fi freak
    Moderator
    Ble medlem
    08.03.2005
    Innlegg
    3.362
    Antall liker
    3.354
    Torget vurderinger
    0
    eg må vel køyre eit par i serie for å få 12 uF

    Detta är viktigt att kunna om man ska parallellkoppla eller seriekoppla kondensatorer.

    Parallellkoppling adderar värdena. Ex. Om man parallellkopplar en kondensator på 4,7 uF och en på 1 uF, blir värdet 5,7 uF.

    När det gäller seriekoppling av kondensatorer, se här nedan.


    I delningsfilter använder man alltid bipolära elektrolyter eller polyesterkondensatorer eller polypropylenkondensatorer, aldrig polära elektrolyter. (En del högtalartillverkare, bl a Tandberg, gjorde faktiskt det förr i tiden.)

    Kondensatorkopplingar.jpg
     
    Sist redigert:

    kyrrelaastad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.08.2013
    Innlegg
    58
    Antall liker
    35
    Takk for viktig info, Kjell! Eg skal med andre ord paralellkople to kondensatorar, ikkje seriekople dei.

    Trur du det vil ha noko for seg å bruke polypropylen i stedet for elektrolyttar, eller vil dette føre til ein endring av lydkarakteren i negativ retning (grøss og gru!)?
     

    Kjell_Kranzberg

    Hi-Fi freak
    Moderator
    Ble medlem
    08.03.2005
    Innlegg
    3.362
    Antall liker
    3.354
    Torget vurderinger
    0
    Det kommer att gå fint med polyester- eller polypropylenkondensatorer. Fördelen med dem är att de inte åldras.
    Bipolära elektrolyter åldras med tiden och förlorar sina ursprungliga värden.
     

    kyrrelaastad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.08.2013
    Innlegg
    58
    Antall liker
    35
    Aiai, takk for tipset, pekaill. Det er jo mykje lettare enn å drive å paralellkople. Tusen takk for hjelpen!
     

    kyrrelaastad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.08.2013
    Innlegg
    58
    Antall liker
    35
    Forresten, før eg bestiller, er det noko problem om eg kjøper 5,1 uF og 8,2 uF i staden for 5,0 uF og 8,0 uF?
     

    kyrrelaastad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.08.2013
    Innlegg
    58
    Antall liker
    35
    Oi, shippinga blei på 337 kroner. Det var kanskje litt i overkant. Veit de om nokre andre nettsider kor det kanskje er litt billigare å kjøpe desse kondensatorane? Takk igjen!
     

    kyrrelaastad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.08.2013
    Innlegg
    58
    Antall liker
    35
    Takk for råd, alle saman. Eg endte opp hos Falcon Acoustics. Skal levere rapport om korleis det let når dei har kome på plass! Takk igjen!
     

    kyrrelaastad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.08.2013
    Innlegg
    58
    Antall liker
    35
    Hei igjen.

    No har det gått ei stund sidan eg fekk kondensatorar frå Falcon. Då eg opna pakka frå dei hadde dei lagt ved ein kondensator med feil uF. Eg kontakta dei og dei rydda opp superfort og sendte ny med riktig verdi. God service!

    Uansett, eg lodda ut dei gamle kondensatorane i delefilteret og lodda inn nye. Det blei litt trangt på printkortet, men eg fekk rigga det til. Eg kopla dei på anlegget, men den samme forvrengingen er der fortsatt. Og vrenginga er lik på begge høgtalarane. Er ikkje dette rart? Er det nokon som veit kva det kan vere? Kan det vere dei to spolene, eller trur de at problemet ligg ein annan stad?

    Eg tok eit par bilete av printkortet, dersom det skulle vere til hjelp:

    Vis vedlegget 220655 Vis vedlegget 220656
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    kyrrelaastad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.08.2013
    Innlegg
    58
    Antall liker
    35
    Då opna eg høgtalarane på ny og grov ut Glavaen inni. Eg skrudde ut basselementa for å ta ein titt på dei, og dei såg fine ut, bortsett frå at det var sinnsykt mykje støv overalt. Eg reingjorde dei som best eg kunne og satt dei på plass igjen. Tweeter-elementa klarte eg ikkje å kome meg inn til, då eg trur ein må skru dei ut frå fronten, og eg prøvde å få fjerna gitteret foran, men det føltes som om trelistene var i ferd med å knekke, så eg avlyste aksjonen. Crossover frekvensen er oppgitt til å vere 3,5 kHz, og den vrengen eg høyrer ligg langt under det. Eg oppdaga at eit metalldekke som låg rundt magneten hadde knukke i to bitar på den eine høgttalaren. Eg tok eit bilete av dette. Kan det ha noko med vrengen å gjere? Ein skulle jo ikkje tru det sidan vrengen er lik i begge høgtalarane.

    bilde 4.JPG


    Eg monterte høgtalarelementa igjen og testa for å sjå om det var noko hjelp i det. Eg la riktignok ikkje Glavaen på plass igjen, men eg trur ikkje det hadde noko å seie for den forvrenginga eg høyrer. Uansett, eg satte på litt harpemusikk for å sjekke korleis det låt, og den samme vrengen var der. Eg tok eit kjapt opptak av det med telefonen min. Det let jo sjølvsagt som eit telefonopptak, men det er godt mulig å høyre korleis denne vrengen høyres ut. Eg får ikkje lagt ved fila, så eg måtte legge den ut på DropBox (den er på 255kb). https://dl.dropboxusercontent.com/u/3204553/Høyttaler Vreng.m4a



    Eg tok også nokre bilete inni der, men det var svært vanskelig å manøvrere ned der med telefonen.

    Dersom begge elementa er øydelagte, er det då mulig å få tak i nye? Høgtalarkassane er ordentlig fine, og dei er sakna i stua for tida, så eg tenker at eg må prøve å få desse høgtalarane i stand igjen. Elementa er visstnok HTC 113 og HT 125. Dette er frå Peerless, ikkje sant?

    bilde 1.JPG
    bilde 2.JPG
    bilde 3.JPG
    bilde 5.JPG
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.485
    Tråden er 7 år gammel, men mangler dessverre en slutt.

    Men kan jeg spørre om noen vet hvordan dette metallgitteret er festet?
    Er det kun presse inn, eller er det limt eller stiftet i sidene?
    hifi20.jpg
    hifi20.jpg
     
    Sist redigert:

    Tandberggutten

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.11.2021
    Innlegg
    203
    Antall liker
    50
    Sted
    Levanger
    Jeg holdt på med to sånne i dag. Koblet i paralell to 2,2 uF 63V kondensatorer. Ikke seriekobling nei.
    Står 5 uF i skjema, men ikke noe problem md 4,4 uF totalt på den nevnte komponent.
    På disse er det viktig å rense pinnene som ledningene står på på delefilterprintet.
    Det kan være like mye skyld i dårlig lyd som selve kondensatorene. En rens her med stålull eller fint smergelpapir gjør susen sammen med byte av kondensatorer som man mener begynner å bli defekte.
    Her har jeg koblet to 2,2 uF kondensatorer i paralell:
    r
    20230107_121219.jpg


    Disse var svarte og oksyderte. Pusset med stålull først, så smergelpapit (for hånd) Ikke at det har så mye å si mot oksydering, men etterpå sprayet jeg hver og en med eletrospray før jeg satte på ledninene av/på flere ganger for å skape kontakt før jeg festa de og skrudde igjen bakplata. Resultatet ble betraktelig bedre.
    324402842_621314049752400_6936833710767589765_n.jpg
     
    Sist redigert:

    geirendre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    597
    Antall liker
    696
    Sted
    Bodø
    Husk bare at det er audiosignal som går over de kondensatorene (vekselspenning altså), og ikke likespenning.
    Så halvparten av tiden vil signalet ligge over kondensatorene med "feil" polaritet.
    Det er derfor de originale kondensatorene er bipolare.

    Et bedre alternativ er nok å sette 2 stk 10uF i serie med hverandre med minusen mot hverandre.
    Da ender du opp med en total på 5uF og bare halve signalet på hver av de,
    så da er de bare halvparten så mye "feilpolarisert".

    Om du ikke ønsker å gå for "ekte" bipolare delefilter kondensatorer ...


    For å rengjøre de Faston kontaktene, så bruker jeg vanlige skriveblyanter,
    du vet de med viskelær i bakkant.
    Stikker et lite hull i enden på viskelæret, og trykker det ned over pinnen og snurrer blyanten rundt noen ganger.
    Det fjerner belegget på pinnen, så er det bare å rengjøre med IPA så er den ok igjen.

    Men vil du ha god kontakt, så eliminerer du pluggene og lodder ledningene direkte fast på pinnene.
    Pinnene er jo kun der for det var enklere i produksjonen å gjøre det slik.
     

    Tandberggutten

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.11.2021
    Innlegg
    203
    Antall liker
    50
    Sted
    Levanger
    OK, ser at Tandberg har satt inn polare, altså vanlige med +/-. Er dette slurvete gjort i 1972? Jeg har flere HIFI System 20.
    PÅå en annen er det bipolare, altså ikke +/- benevning. Men jeg har satt inn vanlig polare kondensatorer nå, jeg synes den spiller meget fint!
    Hvordan setter jeg 2 i serie på 10uF, kan du illustrere når du får tid?
     

    Tandberggutten

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.11.2021
    Innlegg
    203
    Antall liker
    50
    Sted
    Levanger
    Et bedre alternativ er nok å sette 2 stk 10uF i serie med hverandre med minusen mot hverandre.
    Da ender du opp med en total på 5uF og bare halve signalet på hver av de,
    så da er de bare halvparten så mye "feilpolarisert".
    Jepp. Skal prøve dette på begge høyttalerene i morgen. Gjøre om, koble 10 uF i serie med minusene mot hverandre, skal prøve å løse det kosmetisk.
     

    Tandberggutten

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.11.2021
    Innlegg
    203
    Antall liker
    50
    Sted
    Levanger
    Hei igjen.
    g opna pakka frå dei hadde dei lagt ved ein kondensator med feil uF. Eg kontakta dei og dei rydda opp superfort og sendte ny med riktig verdi. God service!

    Uansett, eg lodda ut dei gamle kondensatorane i delefilteret og lodda inn nye. Det blei litt trangt på printkortet, men eg fekk rigga det til. Eg kopla dei på anlegget, men den samme forvrengingen er der fortsatt. Og vrenginga er lik på begge høgtalarane. Er ikkje dette rart? Er det nokon som veit kva det kan vere? Kan det vere dei to spolene, eller trur de at problemet ligg ein annan stad?
    Hvordan gikk det, fant du ut hva som var årsak til forvrengning?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn