Nye Spendor Classic 100. For deg som er lei høyttalere som gir lyttetretthet

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Spendor-Classic-100-Natural_Walnut_Stand-No_Grille_RGB.jpg


    Nye Spendor Classic 100, Natural Walnut, kr 112.000,-

    Er du lei høyttalere som gir lyttetretthet?

    Da vil vi gjerne invitere deg til en demo av den nyeste versjonen av Classic 100.

    Her er det bl.a. foretatt en oppgradering av basselementet og de kan leveres i en ny finish – Natural Walnut – eller i Cherry.


    Ta kontakt og avtal en demo av nye Classic 100:

    Ta kontakt og avtal en dag, kveld, eller helg som passer for deg:

    Hallvar M. Rostad
    Mala Audio
    E-post: hallvar@malaaudio.no
    Tlf.: 973 13 953


    Litt historie:

    Spendor was founded in the late 1960s by Spencer and Dorothy Hughes – the ‘Spen’ and ‘Dor’ in the name. Spencer applied the knowledge and expertise he’d gained as an engineer in the BBC’s sound engineering department to create his first loudspeaker, the BC1. This game-changing design quickly became the monitor of choice for broadcasters and recording studios worldwide.



    Spendor-Classic-100-Natural_Walnut_Stand-With_Grille_RGB.jpg


    Nye Spendor Classic 100, med fronttrekk



    Spendor-Classic-100-Stand_RGB.jpg


    Spendor stativer for Classic 100



    Spendor-Classic-100-Stand_Detail_RGB.jpg


    Spendor stativer for Classic 100



    Spendor Classic 100 Cherry_RGB.jpg


    Spendor Classic 100 leveres også i Cherry




    Philip Swift, som eier Spendor, kommer til Mala Audio lørdag den 28. mars:

    Philip Swift.jpg


    Som student ble han kjent med Spencer Hughes fra BBC i London, som etablerte Spendor.

    Tidlig på 80-tallet og utover på 90-tallet hadde Philip suksess med Audio Lab, som han i 1997 solgte til TAG McLaren.

    Philip kjøpte Spendor i år 2000.



    Mike Picanza fra Spendor kommer også til Mala Audio den 28. mars:

    Mike Picanza.jpg


    Mike er sjef for salg og markedsføring av Spendor

    Han startet sin karriere hos høyttalerprodusenten KEF I 1994.
    I 1998 jobbet han for B&W og var med på å lansere Nautilus 800 serien.
    Fra 2001 jobbet han i 9 år med salg og markedsføring av Dynaudio i England.
    Fra 2010 var han i 4 år sjef for salg og markedsføring av PMC.
    Fra 2014 var han i 2 år sjef for salg og markedsføring av Cyrus Audio.
    Fra 2016 har han vært sjef for salg og markedsføring av Spendor.

    (Flere bilder)

    Spesielt gode innbyttepriser på alt du kjøper fra oss nå i mars- Vi heter - og vi bringer:

    Bytt inn dine gamle Spendor, eller andre høyttalere i nye!

    Vi gir nå gode innbyttepriser på andre produkter også.

    Gå inn på vår nettside: www.malaaudio.no og se om det er noe du trenger!



    Vi heter og vi bringer:

    Vi henter det du skal bytte inn med en av våre firmabiler, på døren hos deg, samtidig som vi leverer nytt.

    Dette gjelder alle som bor mindre enn 100 km fra butikken vår i Asker og som handler for mer enn kr 20.000,-

    Om du bor lenger unna, kan du kontakte oss og avtale en pris for henting og levering.


    Har du sprsmål om innbytte?

    Ta snarest kontakt med:

    Sveinung Mala
    Mala Audio
    Tlf: 90953801
    Epost: sveinung@malaaudio.no


    Hallvar M. Rostad
    Mala Audio
    Tlf: 973 13 953
    E-post: hallvar@malaaudio.no


    Besøk vår nye butikk i Asker en gang du har anledning:

    Butikken, Mala Audio.jpg


    Adresse:
    Kirkeveien 185
    1384 Asker
    Tlf: 90953801
    Epost: sveinung@malaaudio.no

    Gratis parkering ved døren og kun få minutter å gå fra Asker togstasjon om man kommer med tog.

    Åpningstider:
    Tirsdager: kl 11,00 – 20,00
    Torsdager: kl 11,00 – 20,00
    Lørdager: kl 11,00 – 17,00
     
    Sist redigert:

    Kommentarer

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.921
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Veldig vakkert :) spiller sikkert som en drøm som Spendor alltid har gjort

    mvh
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    De der ser gromme ut. Selv er jeg ekstremt fornøyd med mine D9. Tror dem blir en "keeper" i en lang periode fremover.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.378
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Den med lyttetretthet begynner og bli litt slitt,kanskje greit å finne på noe bedre snart. :)

    O
     

    moto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.08.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    54
    Veldig vakkert :) spiller sikkert som en drøm som Spendor alltid har gjort

    mvh
    Hei!

    Takk for positiv kommentar!

    Jeg var kunde selv i mange år - og byttet stadig høyttalere. Mye bra, men det var særlig etter lang tids lytting, at jeg begynte å se meg om etter nye høyttalere.

    Da jeg begynte å jobbe med Hi-Fi i år 2000, ble jakten på gode høyttalere enda mer intens. Særlig fordi jeg da også ønsket å finne høyttalere som både jeg og mine kunder kunne bli fornøyd med.

    Først da jeg i år 2006 tok inn noen Spendor høyttalere, hørte jeg med en gang, at DETTE er den lyden jeg har søkt å finne i SÅ mange år.

    Jeg begynte da som norsk importør for Spendor og erfarte da at også mange kunder ble spesielt godt fornøyd med Spendor.

    Sommeren 2019 anbefalte jeg Spendor å la Mala Audio overta som norsk importør. Samtidig som jeg selv begynte å jobbe hos Mala Audio.

    Må si at jeg fryder meg over å kunne få jobbe med Spendor - og enda mer når jeg opplever at kunder lykkes med Spendor.

    Spendor er britisk - og de har lang erfaring. Classic 100 er 3-veis, men det er nesten som å høre høyttalere med bare ett element.

    Noen kan være opptatt av at de på et konsertopptak skal høre han som hoster på bakerste benk.
    Rent personlig er jeg mest opptatt av å forsvinne inn i den totale musikkopplevelsen.
    Nå om dagen har jeg ikke noe spesielt behov for å høre hosting heller.
    Så Classic 100 er perfekte for meg.


    Hallvar M. Rostad
    Mala Audio
    Tlf: 973 13 953
    E-post: hallvar@malaaudio.no
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Klarer ikke å la være: Her er Classic 100 (og 200) i Ti versjon (Classic 100 Ti og Classic 200 Ti)
    Ti for Titanium baffel selvsagt :)

    Spendor-Classic_200Ti-grill_RGB-480x480.jpg





    Spendor-Classic-100-Natural_Walnut_web-1180x1180-2-480x480.jpg
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97

    vipa

    Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Innlegg
    3.746
    Antall liker
    8.531
    Sted
    Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
    Torget vurderinger
    1

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.378
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.195
    Antall liker
    2.436
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Den med lyttetretthet begynner og bli litt slitt,kanskje greit å finne på noe bedre snart. :)

    O
    For å være ærlig så er det vel mer akuelt enn noen gang? :) Blodfattige forsterkere og høyttalere som bevisst er tunet for imponere ved førstegangslytt er "hottere" enn noen gang.
    Boom and tizz kalte de det i gamle dager, men vi har mange produsenter som har perfeksjonert dette og tjener seg fete på det den dag i dag.

    Deilig da med Spendor, Harbeth, Graham osv som er rene motgiften. :cool:
     

    Groove

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2007
    Innlegg
    347
    Antall liker
    143

    Lofoting

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.04.2019
    Innlegg
    86
    Antall liker
    43
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    1
    Regner med at de for 113.000 bidrar til mer enn bare redusert lyttetretthet. Basselementer bidrar vel heller ikke så mye til lyttetretthet. Men sikkert en flott høyttaler.
     

    moto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.08.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    54
    Den med lyttetretthet begynner og bli litt slitt,kanskje greit å finne på noe bedre snart. :)

    O
    Hei!

    Ja, kanskje det.

    Har du noen gode forslag?


    Hallvar M. Rostad
    Mala Audio
    Tlf: 973 13 953
    E-post: hallvar@malaaudio.no
    Ja, hvad med højttaleren der er så snill at den ikke skræmmer nogen. Den perfekte otium højttaler, der ikke vækker dig når du slumrer ind....
    Hei!

    Ja, alle vet vi jo, at folk har forkjellig smak. Så det er jo meget bra, at det finnes høyttaler med svært foskjellige egenskaper.

    Nå ser det nok ut til at Spendor Classic 100 virkelig får folk til å våkne.

    Fordi musikken blir formidlet så levende og engasjerende - og fordi så mange har lett lenge etter høyttalere som har akkurat den type egenskaper som disse høyttalerne har.

    Her er det ikke slik, at folk ikke våkner fordi de blir skremt, men fordi de endelig hører noe de virkelig liker.

    Jeg håper at så mange som mulig vil ta seg tid til å bli kjent med Classic 100!

    Jeg er klar over at noen tror, at slike klassiske, britiske høyttalere bare er snille og kjedelige.
    Derfor er det alltid like oppløftene å se hvor overrasket mange blir når de får høre selv.

    Det at slike høyttalere er i stand til å formidle en naturlig klang på både stemmer og instrumenter, tror jeg ikke fører til at folk slumrer inn. Tvert i mot kan det føre til at en bare får lyst til å spille mer og mer.

    Ta gjerne og ring meg en dag om du vil vite mer om disse høyttalerne.



    Hallvar M. Rostad
    Mala Audio
    Tlf: 973 13 953
    E-post: hallvar@malaaudio.no
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Det at slike høyttalere er i stand til å formidle en naturlig klang på både stemmer og instrumenter, tror jeg ikke fører til at folk slumrer inn. Tvert i mot kan det føre til at en bare får lyst til å spille mer og mer.
    Har du veldig rett i!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…

Informasjon om bruker

moto
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
54
Link til alle artikler
427
moto sine annonser
Bransjenyheter
Mala Audio kjører ut varer til kunder i Mjøs-regionen, Glomdalen, Hadeland og Oslo-regionen mandag 30/10

Mala Audio kjører ut varer til kunder i Mjøs-regionen, Glomdalen, Hadeland og Oslo-regionen mandag 30/10

  • 0
Bestill nå og få varene levert på døren med vår egen bil! Har du innbytte? Vi tar også med tilbake innbytteprodukter som mangler emballasje. Da vi benytter egne transportmadrasser og myke...
Fortsett
Bransjenyheter
Mala Audio kjører ut varer til kunder i Mjøs-regionen, Glomdalen, Hadeland og Oslo-regionen torsdag 27. juli

Mala Audio kjører ut varer til kunder i Mjøs-regionen, Glomdalen, Hadeland og Oslo-regionen torsdag 27. juli

  • 0
Bestill nå og få varene levert på døren med vår egen bil! Har du innbytte? Vi tar også med tilbake innbytteprodukter som mangler emballasje. Da vi benytter egne transportmadrasser og myke...
Fortsett
Bransjenyheter
Mala Audio i Asker og Arendal kjører ut varer til kunder på Sørlandet og Vestlandet 13. - 15. juli

Mala Audio i Asker og Arendal kjører ut varer til kunder på Sørlandet og Vestlandet 13. - 15. juli

  • 0
Gjelder også kunder, som vi kan kjøre innom i Vestfold og Telemark, på veien sørover. Avreisen fra vår butikk i Asker er flyttet fra fredag den 14. juli, til allerede i morgen, torsdag den 13...
Fortsett
Bransjenyheter
Påske-utkjøring av varer til kunder i Østfold og hele Oslo-regionen FØR skjærtorsdag

Påske-utkjøring av varer til kunder i Østfold og hele Oslo-regionen FØR skjærtorsdag

  • 0
Nyt synet av bilen fra Mala Audio som rygger inn mot din dør, med godsaker du kan kose deg med å pakke ut og koble opp i påsken. Bestill nå og få varene levert på døren før skjærtorsdag! Har du...
Fortsett
Bransjenyheter
Mala Audio har utkjøring av varer til kunder i Mjøs-regionen, Solør, Hadeland og Oslo til helga

Mala Audio har utkjøring av varer til kunder i Mjøs-regionen, Solør, Hadeland og Oslo til helga

  • 0
Bestill nå og få varene levert på døren med vår bil. Som tar med innbytte, om du har det. Vi kan også ta med innbytteprodukter uten emballasje. Vi har allerede bestillinger på varer som skal...
Fortsett
Bransjenyheter
Gratis levering på døren med vår bil, til kunder i Mjøsregionen og HELE resten av Østlandet, i ROMJULEN

Gratis levering på døren med vår bil, til kunder i Mjøsregionen og HELE resten av Østlandet, i ROMJULEN

  • 0
Se bilder av butikken vår i Asker og vårt enorme utvalg her: www.malaaudio.no Vi har allerede bestillinger på varer som skal leveres i Mjøsregionen. Butikken er på 700 "audiofile kvadratmeter"...
Fortsett
Topp Bunn