Nye vinylutgivelser til en grei pris??

Todd

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.06.2009
Antall liker
46
Hvor pleier dere å bestille nye vinylutgivelser fra? Er det noen nettsteder som går for å være spesielt gode på pris på vinyl? Hva ligger i så fall prisene på (inkl frakt,toll etc.)?

Takker for alle svar.

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.621
Torget vurderinger
4
På nye plater må du regne med 2-300 + frakt.
Overhodet ikke noe grei pris, men sånn er det ihvertfall fra de plassene jeg bestiller

Todd

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.06.2009
Antall liker
46
ok..

ser feks at Platekompaniet selger til 170-180 kr plata (for nyheter). Det er jo forsåvdt en grei pris det, men er det noe "opplagt" valg for kjøp av vinyl fra utlandet (hva med feks Amazon etc.)?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Vil ikke porto gjøre prisen ugrei ved kjøp fra utlandet, pluss at man fort havner over den magiske 200-grensen, som gir momstillegg?

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Kvar gang eg har bestilt fra Amazon så har eg haka av for at pakkene blir sendt enkeltvis. Da slepp ein moms. Og LP'ene kjem gjerne med eit par dagers mellomrom, noko som gjer at ein har tid til å høyre ei plate "ferdig" før den neste er i hus :) Ganske kos.

Todd

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.06.2009
Antall liker
46
Brasse skrev:
Kvar gang eg har bestilt fra Amazon så har eg haka av for at pakkene blir sendt enkeltvis. Da slepp ein moms. Og LP'ene kjem gjerne med eit par dagers mellomrom, noko som gjer at ein har tid til å høyre ei plate "ferdig" før den neste er i hus :) Ganske kos.
Kult. Hvor mye betaler man da til slutt feks for en plate til £ 9.00??

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.191
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Todd skrev:
Brasse skrev:
Kult. Hvor mye betaler man da til slutt feks for en plate til £ 9.00??
Det kan jeg fort sjekke, uten å sende bestillingen gjennom:
(avspaserer og har god tid)

Beatles: Abbey Road

115 kroner totalt er slett ikke ille

for

Vedlegg

Todd

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.06.2009
Antall liker
46
TAKK!

Slett ikke verst pris! ;D

Kredittkortet kan dog få kjørt seg :eek:

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Kan og være verdt å sjekke brukt-utgavene av vinylene. Eg har kjøpt strøkne LP'er fra Dire Straits og The Eagles for ca 30 kr pr stk.

Todd

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.06.2009
Antall liker
46
Brasse skrev:
Kan og være verdt å sjekke brukt-utgavene av vinylene. Eg har kjøpt strøkne LP'er fra Dire Straits og The Eagles for ca 30 kr pr stk.
Nok et bra tips!Takk :D

jossa

Medlem
Ble medlem
20.06.2008
Antall liker
0
Hvis det er en helt ny utgivelse du er ute etter kan det ofte lønne seg å gå inn på hjemmesiden til labelen/selskapet som gir ut plata. De har ofte en liten web-shop hvor man kan få kjøpt helt nye ting til 10-12$. Frakt er heller ikke så ille.

larsggu

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.07.2007
Antall liker
21
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
Er det noen som vet om en Platekompaniet-filial i f.eks. Oslo som har vinylplater fysisk tilstede?

bruno

Medlem
Ble medlem
10.05.2007
Antall liker
0
Sted
Trondheim
larsggu skrev:
Er det noen som vet om en Platekompaniet-filial i f.eks. Oslo som har vinylplater fysisk tilstede?
Niks, kun i nettbutikken deres sist jeg spurte (ca 2 uker siden). Men de har vel en fast portopris uansett hvor mye man bestiller.

Må vel nevne bigdipper.no som har mye grom ny vinyl tilgjengelig.

Pål

larsggu

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.07.2007
Antall liker
21
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
Pål skrev:
larsggu skrev:
Niks, kun i nettbutikken deres sist jeg spurte (ca 2 uker siden). Men de har vel en fast portopris uansett hvor mye man bestiller.
Ok. :-\ Kjipt å måtte betale og vente ekstra når man befinner seg i samme by (antageligvis) om Platekompaniets lagre.

Pål skrev:
Må vel nevne bigdipper.no som har mye grom ny vinyl tilgjengelig.

Pål
Jepp, har vært innom der noen ganger og handlet noen få skiver som ikke er så lett å få tak i andre steder. Mye grom vinyl til, ofte, hårreisende priser.

N

nb

Gjest
Du finner sikkert en del på ebay.com og ebay.de også, men frakten kan fort bli en del dyrere enn hva som er tilfelle fra Amazon.

Stoffe

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.03.2006
Antall liker
1
Jeg må få slå et slag for det jeg opplever som den hyggeligste og mest kunnskapsrike vinylbutikken i Oslo, nemlig http://www.tigernet.no/epages/tiger.sf. Riktignok hovedfokus på hardcore - noen av oss liker det også - men har samtidig et overraskende godt utvalg av indierock og beslektede sjangre. Og for de av oss som også kan like eksperimentell pling-plong har de faktisk en egen seksjon viet dette formatet... ;D
Alltid god service, nyttige tips og forslag til nye måter å utvide den musikalske horisonten, og prisene er slett ikke verst.

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Antall liker
79
Torget vurderinger
1
Stoffe skrev:
Jeg må få slå et slag for det jeg opplever som den hyggeligste og mest kunnskapsrike vinylbutikken i Oslo, nemlig http://www.tigernet.no/epages/tiger.sf. Riktignok hovedfokus på hardcore - noen av oss liker det også - men har samtidig et overraskende godt utvalg av indierock og beslektede sjangre. Og for de av oss som også kan like eksperimentell pling-plong har de faktisk en egen seksjon viet dette formatet... ;D
Alltid god service, nyttige tips og forslag til nye måter å utvide den musikalske horisonten, og prisene er slett ikke verst.
Handlet masse indievinyl der på slutten av 90-tallet og litt utover 2000-tallet. Men har nesten ikke vært innom etter at mannen bak sjappa, Tor Andre gikk bort. Alltid hyggelig å snakke med han. Desverre fikk han aldri se butikken sin blomstre slik den gjør i dag. At jeg sluttet å handle der handlet vel mest om at jeg begynte å høre mindre og mindre på de sjangerne Tiger fører.

Topp Bunn