Nyhet, LAN / nettverksfilter for streamer, dac eller musikkserver

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • LAN / nettverksfilter er et ukjent produkt for mange, men svært viktig for å oppnå kvalitet på streaming lyden.
    Etter å ha testet LAN filter fra flere leverandører er dette det beste jeg har funnet. Alle andre jeg har sammelignet med har også vært flere ganger dyrere, men Sellarz er det lydmessing beste.
    Har levert filter til noen kunder, og tilbakemeldingene har vært udelt positive.
    Ligger tilbakemelding på lydmessige resultater ved bruk av dette i denne tråden innlegg 76 og 77 b.l.a.:

    https://hifisentralen.no/forumet/threads/erfaring-med-ethernet-switch-fra-ppa-studio.100357/page-2

    Filteret gir en varmere og mer lettflytende gjengivelse som høres mindre elektronisk ut.

    Dette filteret fjerner LAN overføringsstøy før den kommer inn i dac, streamer eller musikkserver. Isolasjonstransformator og choke-spole for støy i vanlig modus er innebygd for ikke bare å fjerne støy generert mellom Internett-linjer og forskjellige nettverksenheter (PC, ruter, NAS, nettverksspiller), men også forhindre at støy trenger inn gjennom kabelen.
    For prisen på 1200,- en rimelig og veldig god oppgradering av lyden.

    De består av pulstransformator for jordisolering, common mode choke for fjerning av common mode-støy og passive deler som hjelper deres funksjonalitet. De fungerer som støyfilter på to måter:

    1. Transformatoren isolerer jordplanene til tilkoblede enheter (Hub, Switch og Server ...) for å blokkere støysignalet som
    strømmer mellom jordplanene. Elektromagnetisk, blir jordplanene der den elektriske potensialforskjellen oppstår, avskåret slik
    at de ikke forbindes og magnetisk kombineres.

    2. Funksjonen til Common Mode Choke er å fjerne Common Mode-støyen. (~ 100MHz)

    1. 1Gbps isolasjonstransformator
    2. Vanlig modus choke coil
    3. 0,1% tynnfilmsmotstand,
    4. Høykvalitets C0G kondensator (Ingen vibrasjonsklasse)
    5. Forgylt PCB
    6. CAT.8 LAN-kabel

    post@andervikaudio.no
    92012111
    www.andervikaudio.no
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Kommentarer

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.655
    Antall liker
    1.714
    Torget vurderinger
    1
    Vis denne skal kobles mellom router og dac/streamer, så var denne kabelen utrolig kort. Eller er det han-hun kontakt på filteret.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.950
    Antall liker
    16.438
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Hvor er det mest hensiktsmessig å plassere disse? Før eller etter switch?
     

    Fl.D.P

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.10.2006
    Innlegg
    91
    Antall liker
    7
    Hvad i forhold til Ether regenerator ? Lyder som et spænende produkt.
     

    Andervik Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    20.09.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    335
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Hvor er det mest hensiktsmessig å plassere disse? Før eller etter switch?
    Hei Sevald
    Hvis du bruker ett filter anbefaler jeg å koble det inn etter switch. Hvis du har anledning til å bruke et før switchen også gir det ytterligere forbedring av lyden.
     

    Prebs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.09.2013
    Innlegg
    159
    Antall liker
    45
    Må man ha skjermet nettverkskabel og kontakter (STP/FTP) for å få utbytte av dette filteret eller fungerer den også på uskjermet (UTP) nett? (Uskjermet kabel og kontakt) Takker på forhånd.
     

    Andervik Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    20.09.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    335
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Må man ha skjermet nettverkskabel og kontakter (STP/FTP) for å få utbytte av dette filteret eller fungerer den også på uskjermet (UTP) nett? (Uskjermet kabel og kontakt) Takker på forhånd.
    Det fungerer også med uskjermet nettverkskabel.
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Det er som Andervik sier det fungerer med UTP kabel. Jeg har testet det mye med og uten skjermet kabler.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har mitt ethernetfilter koblet til ethernetinngangen på apple tv og fikk markant bedre lyd og bilde, men for ikke å bli sablet ned av forklaringspolitiet, så innrømmer jeg at det bare er en subjektiv opplevelse som kan være påvirket av en biased hjerne og det er fritt fram å riste på hodet fordi vi har menings og ytringsfrihet i vesten.
     

    Helge.A

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    129
    Antall liker
    102
    Morsomt at innlegg man legger inn her som ikke er enig i temaet blir slettet.
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2xJ
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Nei, det er uetisk reklametråd for et produkt som er svindel hvis man skal bruke det til å få bedre lyd i anlegget.
    Du trenger ikke støyfilter på nettverket i anlegget ditt.
    Det er tydelig at du ikke har prøvd produktet. Det fungerer utmerket.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Cat 8 har 2GHz signal, ikke 100MHz. Fint om dere kan gå foran som et godt eksempel, og få noen tekniske specs rettet på.
    Men det ser ut som tall bare er markedsføring..
     

    Andervik Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    20.09.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    335
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Cat 8 har 2GHz signal, ikke 100MHz. Fint om dere kan gå foran som et godt eksempel, og få noen tekniske specs rettet på.
    Men det ser ut som tall bare er markedsføring..
    Hei
    I beskrivelse står det at LAN kabel er Cat 8, virkeområde på choke er 100MHz og det står også spesifisert at isolasjonstransformator er 1Gbps.
    Disse tallene er ikke markedsføring men informasjon om de enkelte komponentene i enheten. Denne informasjonen er tiltenkt teknisk interesserte som har kompetanse til å tolke disse dataene.
    Disse dataene er ikke noe en bør tenke på ved bruk av filteret, og det er heller ikke sånn at dataene til de enkelte komponentene må være like hverandre.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.950
    Antall liker
    16.438
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ingen kjennskap til produktet. Og det er naturlig å være skeptisk, men den for å kalle det svindel uten at en har testet selv synes jeg er drøyt. Synes det er en uting å komme ned noe slik i en annonsetråd. Jeg er så naiv at jeg vil gjerne teste et filter. Om det blir kun en placebo effekt , så er jeg kanskje lykkelig uviten med det.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.277
    Antall liker
    34.813
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hei
    I beskrivelse står det at LAN kabel er Cat 8, virkeområde på choke er 100MHz og det står også spesifisert at isolasjonstransformator er 1Gbps.
    Disse tallene er ikke markedsføring men informasjon om de enkelte komponentene i enheten. Denne informasjonen er tiltenkt teknisk interesserte som har kompetanse til å tolke disse dataene.
    Disse dataene er ikke noe en bør tenke på ved bruk av filteret, og det er heller ikke sånn at dataene til de enkelte komponentene må være like hverandre.
    Teknisk interesserte med kompetanse til å tolke disse dataene får innleggene sine slettet på løpende bånd i tråden, ser jeg. Tydeligvis ikke ønskelig å få noen forklaring på hva de betyr.

    Mitt innlegg med spørsmål om hvilke nettverkskomponenter du selger som ikke allerede har slike skilletrafoer på signalparene ihht ethernet standard ble også slettet. Hadde det ikke vært interessant å fortelle hvilke komponenter som er så langt utenfor standard at de kan behøve dette produktet selv i et elektromagnetisk snilt boligmiljø? Eller, kanskje enda bedre, merke disse produktene med «oppfyller ikke kravene i standarden» og sende med en slik isolator gratis som kompensasjon?
     
    Sist redigert:
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Jeg har prøvd hundrevis av nettverkskabler og støyfilter, aldri hørt forskjell. Det er bare tull.
    Men du har ikke prøvd dette. Jeg har også prøvd flere filter, men dette gir signifikant bedre lyd.
     

    Helge.A

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    129
    Antall liker
    102
    Men ikke Sellarz da...
    Nei, men hvor mange varianter skal man prøve for å lete etter en forskjell som ikke kan være der?
    Hadde det vært en faktisk forskjell burde det vært dokumentert og allment anerkjent i den bransjen jeg jobber i. Men det er det ikke, stort sett de eneste som prater om støyproblemer i forbindelse med lyd over nettverk er de som selger fancy løsninger uten dokumentasjon.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.950
    Antall liker
    16.438
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Nei, men hvor mange varianter skal man prøve for å lete etter en forskjell som ikke kan være der?
    Hadde det vært en faktisk forskjell burde det vært dokumentert og allment anerkjent i den bransjen jeg jobber i. Men det er det ikke, stort sett de eneste som prater om støyproblemer i forbindelse med lyd over nettverk er de som selger fancy løsninger uten dokumentasjon.
    Høres sikkert sarkastisk ut, men hva er årsaken til at du har prøvd så mye forskjellig? Har du søkt etter en bedre nettverkskabel, fordi du lurer på om det er en forskjell? Eller er det tilfeldigheter at du har prøvd så mye forskjellig. Jeg har kun brukt skit som følger med utstyr kjøp opp gjennom årene. Sikkert på at jeg har testet over 50 forskjellige kablet. Alt hørt forskjell, aldri hørt etter😉
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har ikke kjøpt dette filteret og aner ikke noe om det tekniske.
    Men jeg har selv erfart betydelige forskjeller mellom streamere til tross for at noen her inne, med påstått stor teknisk kompetanse, hevder at dette er umulig så lenge signalet går gjennom den samme dacen.
    Dermed er det mulig jeg kjøper dette filteret av ren nysgjerrighet, uavhengig av andres meninger eller påståtte kompetanse.
     

    Helge.A

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    129
    Antall liker
    102
    Høres sikkert sarkastisk ut, men hva er årsaken til at du har prøvd så mye forskjellig? Har du søkt etter en bedre nettverkskabel, fordi du lurer på om det er en forskjell? Eller er det tilfeldigheter at du har prøvd så mye forskjellig. Jeg har kun brukt skit som følger med utstyr kjøp opp gjennom årene. Sikkert på at jeg har testet over 50 forskjellige kablet. Alt hørt forskjell, aldri hørt etter😉
    Jeg har prøvd så mange kabler nettopp fordi jeg jobber med lyd over nettverk og bruker kablene som trengs for å koble nettverkene sammen. Noen ganger mine egne kabler fra ymse leverandører, andre ganger det jeg får utdelt på jobb eller det som er installert lokalt. Ikke hørt forskjell. Har hørt nøye etter, det er en del av jobben.
    Aldri hørt noe lydmessig som jeg kan spore tilbake til en nettverkskabel så lenge den passerer spec.
    Hørt mye forskjell på kabler med feil i, men da fordi det ikke virker (dropouts). Ironisk nok mister du som regel kontrolldata før du mister lyden...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…

Informasjon om bruker

Andervik Audio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
335
Link til alle artikler
86
Andervik Audio sine annonser
Bransjenyheter
"DIAMOND AWARD for unparalleled excellence" skriver Audiokey Reviews om Mola Mola Kula integrert

"DIAMOND AWARD for unparalleled excellence" skriver Audiokey Reviews om Mola Mola Kula integrert

  • 1
The Mola Mola Kula integrated amplifier is, to our ears, a state of the art in one box amplification solution. The rich midrange, the perfectly articulated and controlled bass, along with the...
Fortsett
Bransjenyheter
Velkommen til prøvelytting av Respons Jussi nå og i hele påsken

Velkommen til prøvelytting av Respons Jussi nå og i hele påsken

  • 0
Respons og Reidar Perssons nyeste design Jussi er igjen på lager og tilgjengelig for prøvlytting nå og i hele påsken inkludert helligdagene. Ta gjerne kontakt for å avtale prøvelytting eller bare...
Fortsett
Bransjenyheter
Mola Mola Perca effektforsterker får strålende omtale av Dean Waters i Positive Feedback sin helt ferske test

Mola Mola Perca effektforsterker får strålende omtale av Dean Waters i Positive Feedback sin helt ferske test

  • 3
To say that I'd never heard a class D sound so pure would be an understatement. I can't recall having heard any amplifier sound this pure and, more importantly, musical. Les hele testen her: Perca...
Fortsett
Bransjenyheter
Mola Mola Lupe riaa testet i Stereophile

Mola Mola Lupe riaa testet i Stereophile

  • 0
Strålende omtale av Lupe i siste Stereophile: At $9850, its price is high, but the Lupe delivers performance that matches up well with even more costly alternatives. The versatility it offers is...
Fortsett
Bransjenyheter
Project RS2 T powersupplyupgrade med Farad Super 3

Project RS2 T powersupplyupgrade med Farad Super 3

  • 5
Project RS2 T cd drivverk leveres med en rimelig switchet strømforsyning som ikke yter drivverket full rettferdighet. Project tilbyr også en enkel lineær strømforsyning som forbedrer...
Fortsett
Bransjenyheter
Lumin poweroppgradering til Farad Super 3 kit

Lumin poweroppgradering til Farad Super 3 kit

  • 8
Lumin streamere har orginalt et enkelt powersupply som ikke er optimalt lydmessig. Vi tilbyr oppgraderingskit med et markedets beste power, Farad Super 3, og ledningskit som passer til Lumin sine...
Fortsett
Topp Bunn