Nytt album med PREFAB SPROUT

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Wow! Dette var fantastiske nyheter på en ellers ganske kjip dag. Tusen takk!

Steinkare

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2004
Antall liker
396
Torget vurderinger
10
Har du hatt en dårlig dag?
i dag fikk jeg kjøpt en gitar forsterker til sønnen min for 100 lappen på en bruktsjappe,en peavey,og fikk vite at prefab kommer med ny plate, jippppppii.

P

Parelius

Gjest
Andromeda Heights fikk meg til å sovne. De tidligere albumene var gode. Hvordan var de siste?

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.024
Torget vurderinger
2
Kanskje det kan bli bra?

Jeg har bare Swoon og Steve Mcqueen. På vinyl. Jeg liker de.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Steinkare skrev:
Har du hatt en dårlig dag?
i dag fikk jeg kjøpt en gitar forsterker til sønnen min for 100 lappen på en bruktsjappe,en peavey,og fikk vite at prefab kommer med ny plate, jippppppii.

Ja, den har ike vært av sedvanlig, god standard, for å si det sånn. Men my Prefab-skive trekker jo opp,da... ;)

P

Parelius

Gjest
rolfozzy skrev:
Kanskje det kan bli bra?

Jeg har bare Swoon og Steve Mcqueen. På vinyl. Jeg liker de.
Jeg også.

Også From Langley Park To Memphis og Jordan: The Comeback var fine album. De er alle i vinylhyllen, men Andromeda var fritt fall, men den har jeg bare på CD, så det er kanskje forklaringen…

Steinkare

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2004
Antall liker
396
Torget vurderinger
10
Det er vel ingen av PS sine album som er dårlige vel?.Andromeda var et "stille" og rolig album. Lytt til tekstene ,her er det mye bra!
Alle album har sin sjarm!At platene er best på vinyl,ja det er helt sikkert. Er det noen som fikk kjøpt "I trawl the megahertz"?
ser at det ikke er i systeme lenger!?

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.446
Torget vurderinger
4
De er klassikere, legendariske og rent ut guddommelige etter Steve Mcqueen...alt det andre er ren bonus.

U

utgatt60135

Gjest
Synes de lager veldig kjedelig og for lett musikk jeg. Søvndyssende for meg.

wizardm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.10.2003
Antall liker
165
Sted
Tromsø
Har de egentlig gjort noe bra utenom den geniale " King of rock'n roll " ! ! ! ? ? ?

;)

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.260
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
PS ruler! Herlig at de kommer med noe nytt, har Swoon, Steve mc, From Langley..., Protest songs og elsker dem alle!

Steinkare

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2004
Antall liker
396
Torget vurderinger
10
Sitter og hører på "Lets change the world"..... Nakkehårene har reist seg og kommer nok ikke til å gå ned før jeg slår av musikken. Kjøp plata folkens!Paddy MCAloon er en av de siste store popsmedene vi har.
God helg....

Todd

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.06.2009
Antall liker
46
Har kost meg med denne skiva siden den ble sluppet mandag. Et av de aller største popgeniene leverer igjen. Har også lyttet mye til "Jordan: The Comeback" de siste ukene. Det er dog Steve McQueen som er den STORE albumutgivelsen IMO, popmusikk blir ikke mye bedre enn dette.

Steinkare

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2004
Antall liker
396
Torget vurderinger
10
Helt enig!
Det er godt å leve i slike øyeblikk!!

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.156
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Hei, folkens. Jeg er tilbake, og det skyldes faktisk denne månedens plateslipp. Jeg kjøpte Abbey Road i går, og lyttet til den i dag. Og at nyheten om at Paddy er tilbake med et nytt mesterverk er kanskje månedens beste nyhet for meg.

Jeg har vært hengiven digger av Prefab Sprout siden Swoon, og setter nok fremdeles Steve McQueen som min favoritt. Likevel er et vel Andromeda Heights den jeg spiller mest. Utviklingen til det bandet gjør at jeg alltid er like spent når de kommer med noe nytt, og denne gang er jeg enda mer spent enn noensinne.

Som den gode misjonær jeg er har jeg presset Prefab på alle rundt meg. Min svært kritiske bror syntes også Andromeda Heights var kjedelig frem til han hadde hatt den en stund. Først da åpnet den seg for ham. For Prefab er et band som kan bergta med en gang, men som likevel vokser i lengden. Jeg har funnet ut at spesielt Andromeda har den effekten. Den spilles mye en stund, blir så liggende en periode før den igjen finner veien tilbake til spilleren på mer permanent basis.

Paddy er sjef, og jeg er glad at helsen hans fremdeles holder. Og at vi også i fremtiden kan se frem til med spenning at han kommer med nye perler. Jeg forstår de som synes det blir for pent og pyntelig, men det er heller ikke meningen at alle skal like alt. Og det er jo en fordel at platene til Prefab ikke spilles ihjel på radio og alle steder man går på besøk. Det er og blir et band som tilhører menigheten, og slik skal det være i min verden. Så lenge de selger nok til at de får komme med nye plater innimellom så er alt såre vel.

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
835
Jeg har kjøpt cd-en, og er veldig positivt overrasket siden det er årevis siden jeg har hørt på Prefab Sprout. Veldig gode låter og tekster også (tekstene litt spesielle). Jeg kan anbefalle denne til alle som liker POP - her er det mange perler.

Nå kan det vel sies at plata egentlig ikke er helt ny. Har forstått det slik at plate bygger på et "lost" album fra begynnelsen av 90-tallet, som visstnok ble for sterk kost den gangen! Og da snakker vi nok om tekstene/"konseptet" mer enn selve musikken (som ikke akkurat er spesielt sær).

Det eneste minuset mitt må være at jeg tror kompet er ganske computer-generert. Mulig det er jeg som begynner å bli gammel, men et sikkelig "band-komp." hadde gjort seg 8)

Mvh.

Topp Bunn