Nytt anlegg?

A

Akle

Gjest
Jeg har en liten leilighet på solsiden i ellevte etasje, med en søt liten stue på 18kvm hvor det står to Sonic Frontiers Power 3 monoblokker koblet opp på Dynaudio Contour S3.4. Monoblokkene veier 50 kg stk, har tilsammen 16stk 6550 utgangsrør, yter 220 watt pr kanal og genererer generende mye varme.
Det hele låter mildt sagt fantastisk, kan med hånden på hjertet si at jeg ikke har hørt noe bedre priset på rett side av vanvidd.
Sommervarme, plassmangel og hangen til å spille på kveldstid gjør anlegget lite praktisk i min bosituasjon.

Mindre, gjerne hornbaserte høyttalere (stativ?), med høy følsomhet, som er lette og drive, pluss mindre rørløsning på forsterkersiden, som spiller dynamisk og livsbejaende selv på lave volum, med nerven og melomtonen intakt er drømmen. Er klar over at jeg må ofre litt, men vil ikke dette være bedre i min situasjon.

Leiligheten ble kjøpt etter anlegget, det fortjener en større stue, herregud hva det har å tilby.

Så kommer vi til et av de største aberene, hvor mye kan jeg få for anlegget? Ut i fra børsen har jeg konkludert at prisene ligger et stykke under 20.000 for høyttalerene (nesten nye, ny 35k). Forsterkersettet har så jeg nyss for 35000 (ny 100k). Har også tilpassa kantslipte granittplater og Audiomagic ampstands. Og hvor lang tid tar det å omsette noe om en ønsker å få noe igjen for produktene? Må ha godt OVER 40, dette kan ikke være urealistisk for 140k mint cond utstyr???

Lar dette seg gjennomføre uten å bli gal i prosessen. Rommet mitt kler ikke anlegget, eller egentlig så overkler det anlegget.

Eller burde jeg lufte godt på sommeren (store vinduer, strøm innberegnet i husleien) og jobbe videre med rommet for å bevare mental helse.

Har null inntekt i lang tid fremover, ufør.

Hva mener dere. Liker grandiost lydbilde, vokal med nerver og tilstedeværelse, rike overtoner og stram og raus bass, detaljer bør være der, men ikke dominere, detaljer skal være nettop, detaljer .
 

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Innlegg
481
Antall liker
1
Som du kanskje har sett er det et par avantgarde uno på bruktbørsen. Disse trenger jo bare noen få 300b kvalitetswatt. Muligens litt over budsjettet, men hvis du blir heldig med salgene dine så kanskje?
 
A

Akle

Gjest
Litt voldsomt i det lille rommet? Uten tvil nydelige skapninger. Tenkte dog å satse på noe litt "enklere". Lurer på om jeg skal hive meg ut i dette, plutselig må jeg klare meg lenge uten anlegg, eller jeg selger en av komponentene til grei pris, men sitter inne med den andre og må selge langt under realistisk pris. Er ikke verdens mest aktive marked. Har ikke råd til å gå på en smell. Er utmerket fornøyd med hva jeg har, mangelen ligger i forholdene det oppererer under. Har ikke råd til å gjøre feil.

Det er forøvrig forsterkersettet jeg er redd markede er mest begrenset for. Kan bli nødt til å vente lenge på riktig kjøper.

Ingen som har noen ekspertise, har hatt lignende problemstilling?

Unnskyld om jeg uttrykker meg noe fragmentarisk, lite søvn.
 

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Innlegg
481
Antall liker
1
Skjønner godt hva du mener. Bruktmarkedet her er fint for kjøpere, men ikke det enkleste hvis du vil bli kvitt litt eldre, men alikevel meget godt utstyr. Jeg ville prøvd audiogon.com
 
D

Dilla

Gjest
Hei Akle,
gratulerer med ny leilighet! Bra utsikt regner jeg med :)

Avantgarde Solo kunne kanskje være noe for deg og dine 18kvm. Horn med innebygget forsterker, du trenger bare kilde (cd/radio/vinyl) og signalkabler i tillegg.

Alternativt kunne kanskje et par gode head set være noe, fra f.eks. stax

Lykke til!
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.235
Antall liker
6.368
Men Akle da, om du selger kommer jeg til å vri meg i gråt hver kveld.

Kan våre fine rørglødde høstkvelder erstattes med småanlegg?
Dessuten er du jo så fin i helsetrøye at varmen ikke burde være en faktor.
 
Topp Bunn