Nytt rimelig RIAA trinn.

Alek264

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.06.2017
Innlegg
2.671
Antall liker
1.837
Sted
Høyjord
Torget vurderinger
1
Hei, jeg er på utkikk etter ett rimelig og godt riaa trinn! Gjerne litt varm og lekent.

Har kikka på HEED også var det ett nytt trinn jeg så reklame for her inne som skulle være veldig godt!
Noen som har noen gode tips?

PU: Ortofon 2M Black
Mvh Aleksander
 
Sist redigert:

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.618
Antall liker
15.404
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
...noe til 2-3k som skulle overgå NLE17? -Er det noe jeg har gått glipp av?
 

wizardm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.10.2003
Innlegg
255
Antall liker
150
Sted
Tromsø
Shiit Mani faller vel innenfor pris om ikke annet ,spiller laaangt over sin prisklasse , mener det var 2400,- med frakt
her i Norge . Har den selv .
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.632
Antall liker
11.017
Torget vurderinger
2
Pro-Ject har sikkert noen, finner du et av de nyere Tube Box'ene brukt, er disse veldig ok på mm.

Er du kjempeheldig kan du også finne brukt iFi ned mot det prisnivået, i så fall er det bare å slå til. :)

Når det gjelder Heed, er disse innmari åpne, levende og lekne, men husk bare på at de låter nokså lyst og lett i de fleste oppsett.
 

Atlerovik

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.08.2019
Innlegg
3.450
Antall liker
10.879
Sted
Oslo
Torget vurderinger
16
MoFi Studiophono er veldig bra i den prisklassen. Det har vel akkurat krøpet over 3000,- i nypris, men dukker opp brukt innimellom.
 

HeyHo

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.10.2016
Innlegg
1.538
Antall liker
3.043
Torget vurderinger
2
Darlington labs får litt skryt på webben men om det er en Project tube killer har eg ingen formening om.
 

Alek264

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.06.2017
Innlegg
2.671
Antall liker
1.837
Sted
Høyjord
Torget vurderinger
1
Pro-Ject har sikkert noen, finner du et av de nyere Tube Box'ene brukt, er disse veldig ok på mm.

Er du kjempeheldig kan du også finne brukt iFi ned mot det prisnivået, i så fall er det bare å slå til. :)

Når det gjelder Heed, er disse innmari åpne, levende og lekne, men husk bare på at de låter nokså lyst og lett i de fleste oppsett.
Har hatt Pro-Ject tube box før og var fornøyd med den men vil prøve noe annet. At HEED er litt lyst låtende var jo en liten nedtur da
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.190
Antall liker
1.061
Torget vurderinger
1
Jeg har selv kombinasjonen HEED Questar MM og 2M Black montert på en Onkyo CP-1050 platespiller. 2M
Black og Questar fungerer veldig bra sammen, og gir en veldig dynamisk gjengivelse. De drar begge litt i samme retning i form av en dynamisk og analytisk gjengivelse, med veldig rytmisk spillestil. Dette er positivt hvis du setter pris på de kvalitetene, og er ikke like bra synergi hvis du heller er ute etter rødvin og peiskos.
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.632
Antall liker
11.017
Torget vurderinger
2
Jeg har selv kombinasjonen HEED Questar MM og 2M Black montert på en Onkyo CP-1050 platespiller. 2M
Black og Questar fungerer veldig bra sammen, og gir en veldig dynamisk gjengivelse. De drar begge litt i samme retning i form av en dynamisk og analytisk gjengivelse, med veldig rytmisk spillestil. Dette er positivt hvis du setter pris på de kvalitetene, og er ikke like bra synergi hvis du heller er ute etter rødvin og peiskos.
Vi deler helt og holdent opplevelsen av Heed, Karl_Erik. :)
Fantastisk morsomme, livlige og dynamiske produkter!
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.632
Antall liker
11.017
Torget vurderinger
2
Og ellers er det mange som gleder seg over Puffin; har aldri hørt den selv, men det er i det minste en annen og ganske spennende innfallsvinkel til analog audio. :)
 

Alek264

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.06.2017
Innlegg
2.671
Antall liker
1.837
Sted
Høyjord
Torget vurderinger
1
Takk for mange gode tips! Jeg begynner med HEED siden dette er en jeg ønsker å prøve, så får jeg heller komme tilbake hit å prøve de andre tipsene hvis det ikke blir bra :)
 

svart-hvitt

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.01.2015
Innlegg
6.377
Antall liker
4.024
Torget vurderinger
0
Michael Fremers nye referanse:


Ifi Zen phono har sågar balansert (i tillegg til vanlig rca) ut hvis du er i stand til å bruke det.

Denne ligger godt innenfor ditt budsjett.
 

Alek264

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.06.2017
Innlegg
2.671
Antall liker
1.837
Sted
Høyjord
Torget vurderinger
1
Michael Fremers nye referanse:


Ifi Zen phono har sågar balansert (i tillegg til vanlig rca) ut hvis du er i stand til å bruke det.

Denne ligger godt innenfor ditt budsjett.
Det var dette jeg snakket om i åpnings innlegget! Takk, det ble bestilt nå. HEED får jeg heller prøve en annen gang :) Det var flott du hjalp meg med å finne dette :)
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.694
Antall liker
37.929
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Det var dette jeg snakket om i åpnings innlegget! Takk, det ble bestilt nå. HEED får jeg heller prøve en annen gang :) Det var flott du hjalp meg med å finne dette :)
Gratulerer med ny riaa :) så spennende ut og håper det går veien
Fortsatt fin helg

mvh
 

Alek264

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.06.2017
Innlegg
2.671
Antall liker
1.837
Sted
Høyjord
Torget vurderinger
1
Michael Fremers nye referanse:


Ifi Zen phono har sågar balansert (i tillegg til vanlig rca) ut hvis du er i stand til å bruke det.

Denne ligger godt innenfor ditt budsjett.
Hva slags kabel bruker jeg til balansert? Ser det ikke er vanlig xlr detta
 

svart-hvitt

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.01.2015
Innlegg
6.377
Antall liker
4.024
Torget vurderinger
0
For balansert ut trenger du denne kabelen:


Ifi Zen tar for øvrig vanlig rca ut også. Det vil sannsynligvis være litt mer gain ut fra balansert, og balansert ut har også andre potensielle fordeler (støy).

Jeg har Zen phono selv og det skal bli spennende å prøve balansert ut.
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.632
Antall liker
11.017
Torget vurderinger
2
Det var dette jeg snakket om i åpnings innlegget! Takk, det ble bestilt nå. HEED får jeg heller prøve en annen gang :) Det var flott du hjalp meg med å finne dette :)
Gratulerer!
iFi er bare helt fantastisk, de har funnet det gyldne snitt for herlig gjengivelse på alt de lager. :)
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Spennende. Gratulerer med noe som sikkert er et godt valg. Personlig har jeg aldri hørt om det.
 

Alek264

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.06.2017
Innlegg
2.671
Antall liker
1.837
Sted
Høyjord
Torget vurderinger
1
For balansert ut trenger du denne kabelen:


Ifi Zen tar for øvrig vanlig rca ut også. Det vil sannsynligvis være litt mer gain ut fra balansert, og balansert ut har også andre potensielle fordeler (støy).

Jeg har Zen phono selv og det skal bli spennende å prøve balansert ut.
Takk, da får jeg lete litt. Fant den ikke hos Mala🤔
 

Dharmabum

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2010
Innlegg
1.169
Antall liker
1.382
Torget vurderinger
11
Shiit Mani faller vel innenfor pris om ikke annet ,spiller laaangt over sin prisklasse , mener det var 2400,- med frakt
her i Norge . Har den selv .
Den er god, spesielt med ekstern psu.
 
Topp Bunn