Obs! Obs! Bruce Springsteen

Salty Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2008
Innlegg
2.974
Antall liker
1.837
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
3
Dette skulle være av interesse for flere enn meg, vil jeg anta.
NRK 1 i kveld 17. desember kl 23:40 - 01:10. Sitat:

"Musikkdokumentar. Vi møter en ung og energisk Bruce Springsteen på midten av 70-tallet
i forsøket på å lage det perfekte rockealbumet med tittelen 'Darkness on the Edge of Town' ".
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Hvorfor skal de på liv og død sende sånt midt på natta?
 
N

nb

Gjest
rolfozzy skrev:
Hvorfor skal de på liv og død sende sånt midt på natta?
Man har da digital mottaker med innebygget harddisk.

Til trådstarter: Takk for tipset!
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
nb skrev:
rolfozzy skrev:
Hvorfor skal de på liv og død sende sånt midt på natta?
Man har da digital mottaker med innebygget harddisk.

Til trådstarter: Takk for tipset!
Det har ikke jeg. Men jeg skal sove middag, så holder jeg kanskje ut.
 

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Innlegg
5.626
Antall liker
1.319
rolfozzy skrev:
Det har ikke jeg. Men jeg skal sove middag, så holder jeg kanskje ut.
Og jeg som trodde du skulle på konserter med Eros og meg i kveld...
 

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Innlegg
2.824
Antall liker
718
Torget vurderinger
4
Tipper dette er den dokumantaren som følger med i den nye boxen. MEGET bra dokumentar. Anbefales!
Darkness... er jo selveste kongealbumet spør du meg, og det å få innblikk i hvordan dette ble til er storveis.
;D
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
Har kjøpt boksen.men vil vente til julaften med å se dokumentaren.

mvh. s,
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
SaltyDog: Takk for tipset!

Kona skal skysses i seng, alle dører skal lukkes, og The Boss skal få utfolde seg. På en TV som ble kjøpt inn til Lillehammer-OL, men med lyd som ikke står tilbake for veldig mye.

Gleder meg allerede.
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
216
Sted
Alltid lofotværing
Er godt i gang med å se på Bruce!! Ei juleøl, passe temperert, i seidelen og god guffe på tv-lyden...

mvh. VilhelmW
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.657
Antall liker
21.458
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Fine greier.
Og nesten skummelt å se/høre de gamle gubbene dra tittelsporet live for kamera til rulleteksten.

Det er Darkness og Nebraska som gjelder.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.604
Antall liker
9
Valentino skrev:
Fine greier.
Og nesten skummelt å se/høre de gamle gubbene dra tittelsporet live for kamera til rulleteksten.

Det er Darkness og Nebraska som gjelder.
Tiltredes.
 

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Innlegg
5.626
Antall liker
1.319
Born To Run. Til jeg dør. Og 100 år etter.
 
U

utgatt60135

Gjest
Spennende å høre hvordan albumet ble til. Du verden hvilken lidenskap de legger i det :).

Springsteen kan jeg minnes som min første "idol" i den grad jeg har hatt det. Ashbury Park var min første LP, men The River var min favoritt. Ikke helt den samme interessen for dem i dag, men liker dem fortsatt.
 

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Innlegg
1.073
Antall liker
63
Torget vurderinger
1
Roberten skrev:
Born To Run. Til jeg dør. Og 100 år etter.
Om du lever livet slik det formidles i trådene her på hifisentralen (og den ene gangen vi har hilst på hverandre) så skjønner jeg godt at Born to Run er favoritten. En hyllest til natta, ungdomstid og overmot. :)

Darkness er blåmandagen, - virkeligeheten, ansvaret og voksenlivet som sparker inn døra. En tung pille å svelge.
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.847
Antall liker
10.671
Torget vurderinger
10
Jeg så dette Darkness... programmet i går kveld (hardisk :D). Rare greier. Når jeg var 16 syntes jeg Darkness platen var en av de dårligste. Nå er jeg 41 og bestemte meg i går kveld å kjøpe den på CD&Vinyl. (hadde den riktignok på vinyl for snart 25 år siden men det er en annen historie)
 

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Innlegg
5.626
Antall liker
1.319
Wergeland skrev:
Roberten skrev:
Born To Run. Til jeg dør. Og 100 år etter.
Om du lever livet slik det formidles i trådene her på hifisentralen (og den ene gangen vi har hilst på hverandre) så skjønner jeg godt at Born to Run er favoritten. En hyllest til natta, ungdomstid og overmot. :)

Darkness er blåmandagen, - virkeligeheten, ansvaret og voksenlivet som sparker inn døra. En tung pille å svelge.
Fineste komplimentet på lenge, Wergeland.
Tja... formen/oppførselen var om ikke annet i hvert fall representativ for arrangementer i regi av Rock og Spesialreiser.

Og en veldig riktig beskrivelse av Darkness, synes jeg. At jeg velger meg Born To Run handler nok veldig mye om at det er det første albumet jeg har hatt noe forhold til.
Som fireåring var jeg i følge opphavet manisk opptatt av skiva, og forlangte å høre den minst én gang om dagen. Det er også den lp'en jeg lærte meg å bruke platespiller på.
Det finnes smalfilmopptak av undertegnede med hodetelefoner like store som hodet, skrålende til Born To Run som fireåring. Tekstene kunne jeg utenat, selv om jeg ikke kunne et skvett engelsk. Åpningen på Thunder Road får det fortsatt til å renne kaldt av lykke nedover ryggmargen på meg.
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
'born to run' er for meg også en viktigere plate en 'darkness'.Lånte kassetten av en på skolen i 6.klasse og kopierte den.Huker at låtene 'she's the one' og 'nights' hadde byttet plass på den i forhold til lp'en.Hver låt på den platen er omtrent som en liten romanfortelling.Kan den også utenatt.

'darkness on the edge of town' var riktignok den første platen jeg kjøpte som 12-åring.Etterfulgt av 'greetings' og deretter da 'born to run' og 'the river'.

Gleder meg selvfølgelig til å se dvd'en !

mvh. s,
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Greetings er den eneste jeg har kjøpt selv, sett bort fra en Best... jeg kjøpte på cd for noen år siden. Jeg likte godt Springsteen i en lang periode, men etterhvert så begynte jeg å slite med saksofonen til Clemens. Uten å selv være treblåser selv får jeg liksom litt vondt i tennene av å høre på både han og Sambandets saksofonist.

Men for Guds skyld, en stor artist. Og all kreditt for de platene han har laget, også de siste tyve årene.
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.276
Antall liker
227
Torget vurderinger
1
En stor artist med mange store plater ;D

Bruce Springsteen må vel nå regnes som en av de virkelig store innen rockemusikken!

Destiny.. :)
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Destiny skrev:
Bruce Springsteen må vel nå regnes som en av de virkelig store innen rockemusikken!
Tror du det? Hmmmm....

(Det er vel ganske opplest og vedtatt, selv av de som ikke liker han noe særlig.)
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
24.588
Antall liker
32.332
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
En stor artist, helt klart :)
For meg så kan han fremstå meget variabel, han kan leverer de beste "perler" som tenkes kan, men også levere mye "middels svada" musikk ;)
Brukte f.eks "If I Should Fall Behind" som musikk til min kjære da vi giftet oss ;D
Hans navn blir nok stående der for alltid.

gismo
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg ville nok neppe valgt en rockelåt av en favoritt i en slik situasjon selv, da ville jeg valgt noe med mer høytid. Utover det så er jeg ganske enig det du skriver, Gismo.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Grunnet dette programmet, fikk jeg igjen opp øynene for denne beskjedne lille mannen med den store stemmen, musikken og aura.
Jeg må med stor skam melde at jeg tror jeg kun har et par av disse platene på vinyl.....og ja, jeg er av dem som har spillt flere av slagerne hans i band i ungdomstiden.
Denne boksen har fått godt med spilletid i det siste.
For 225,- er den et røverkjøp.
 

Vedlegg

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Innlegg
2.065
Antall liker
2.015
The Collection 1973-1984 får du for £12.99 fraktfritt på play.com :eek:
 

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Innlegg
2.065
Antall liker
2.015
Liker denne med Bruce og Tom Morello

 

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Innlegg
1.073
Antall liker
63
Torget vurderinger
1
Roberten skrev:
Wergeland skrev:
Roberten skrev:
Born To Run. Til jeg dør. Og 100 år etter.
Om du lever livet slik det formidles i trådene her på hifisentralen (og den ene gangen vi har hilst på hverandre) så skjønner jeg godt at Born to Run er favoritten. En hyllest til natta, ungdomstid og overmot. :)

Darkness er blåmandagen, - virkeligeheten, ansvaret og voksenlivet som sparker inn døra. En tung pille å svelge.
Fineste komplimentet på lenge, Wergeland.
Tja... formen/oppførselen var om ikke annet i hvert fall representativ for arrangementer i regi av Rock og Spesialreiser.

Og en veldig riktig beskrivelse av Darkness, synes jeg. At jeg velger meg Born To Run handler nok veldig mye om at det er det første albumet jeg har hatt noe forhold til.
Som fireåring var jeg i følge opphavet manisk opptatt av skiva, og forlangte å høre den minst én gang om dagen. Det er også den lp'en jeg lærte meg å bruke platespiller på.
Det finnes smalfilmopptak av undertegnede med hodetelefoner like store som hodet, skrålende til Born To Run som fireåring. Tekstene kunne jeg utenat, selv om jeg ikke kunne et skvett engelsk. Åpningen på Thunder Road får det fortsatt til å renne kaldt av lykke nedover ryggmargen på meg.
Hørt Oslo Ess Roberten? "Det tordner i mitt hjerte, det bruser i mitt blod, hele jævla Thunder Road handler om oss to"
 

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Innlegg
5.626
Antall liker
1.319
Wergeland skrev:
Roberten skrev:
Wergeland skrev:
Roberten skrev:
Born To Run. Til jeg dør. Og 100 år etter.
Om du lever livet slik det formidles i trådene her på hifisentralen (og den ene gangen vi har hilst på hverandre) så skjønner jeg godt at Born to Run er favoritten. En hyllest til natta, ungdomstid og overmot. :)

Darkness er blåmandagen, - virkeligeheten, ansvaret og voksenlivet som sparker inn døra. En tung pille å svelge.
Fineste komplimentet på lenge, Wergeland.
Tja... formen/oppførselen var om ikke annet i hvert fall representativ for arrangementer i regi av Rock og Spesialreiser.

Og en veldig riktig beskrivelse av Darkness, synes jeg. At jeg velger meg Born To Run handler nok veldig mye om at det er det første albumet jeg har hatt noe forhold til.
Som fireåring var jeg i følge opphavet manisk opptatt av skiva, og forlangte å høre den minst én gang om dagen. Det er også den lp'en jeg lærte meg å bruke platespiller på.
Det finnes smalfilmopptak av undertegnede med hodetelefoner like store som hodet, skrålende til Born To Run som fireåring. Tekstene kunne jeg utenat, selv om jeg ikke kunne et skvett engelsk. Åpningen på Thunder Road får det fortsatt til å renne kaldt av lykke nedover ryggmargen på meg.
Hørt Oslo Ess Roberten? "Det tordner i mitt hjerte, det bruser i mitt blod, hele jævla Thunder Road handler om oss to"
Svarte for en linje ! Har ikke hørt, men det gleder jeg meg fryktelig til å gjøre.
Forøvrig lurer jeg på om jeg så deg i platebaren på lørdag, men jeg var opptatt av å henge over disken og gråte over spillt melk, og da jeg snudde meg igjen var du forduftet.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Roberten skrev:
Wergeland skrev:
Roberten skrev:
Born To Run. Til jeg dør. Og 100 år etter.
Om du lever livet slik det formidles i trådene her på hifisentralen (og den ene gangen vi har hilst på hverandre) så skjønner jeg godt at Born to Run er favoritten. En hyllest til natta, ungdomstid og overmot. :)

Darkness er blåmandagen, - virkeligeheten, ansvaret og voksenlivet som sparker inn døra. En tung pille å svelge.
Fineste komplimentet på lenge, Wergeland.
Tja... formen/oppførselen var om ikke annet i hvert fall representativ for arrangementer i regi av Rock og Spesialreiser.
Huhh! Så ikke denne før nå. Legger du skylda på andre? tsk tsk. ;)
 
Topp Bunn