Off-topic-røl.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.466
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Sånn!
No har eg skrive saklege og fornuftige innlegg på dei stadane eg skal, før eg startar rølinga på off-topic.

Slik skal det vere! Om berre fleire var som meg...
(har også skrive på www.alternativaudio.no i dag. Og så skal eg snart (i helga?) publisere ein artikkel om ein svinegod preamp på www.audiophile.no)

B

bamsemann

Gjest
En forsterker til deg, og en til kona?

bamsemann.. :)

T

Thomas1

Gjest
Den dame utgaven hadde vært noe for poden. Han elsker knotter og brytere. Faktisk så mye at anlegget er låst inne i et skap og platespilleren min står og samler støv i et annet rom.

Snickers....Hadde dette vært noe tro? hehe

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Litt avhengig av om man tenker hifi ( som jeg alltid gjør) eller mennesker her så vil jeg si at den mannevarianten er feil. Greit nok det er er kun en bryter, men den står IKKE godt synlig plassert lett tilgjengelig. Den er bak, under, inni? overhodet ikke til stede?... komplett umulig å finne for uinvidde. Og finner man den så skjer det uventede ting om man våger å prøve bryteren.. strømmen går..? det sier pang på en litt skummel måte..?. du skrur av i feil rekkefølge..? den slår seg ikke av..? noen blir litt sure fordi du trykket på en bryter man ikke skal trykke på.. eller det insinnueres at man trykket på feil måte..? Man glemte å godsnakke først..? Tja.

Om man tenker mennesker kan det derimot være et poeng ja... ;)

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Litt avhengig av om man tenker hifi ( som jeg alltid gjør) eller mennesker her så vil jeg si at den mannevarianten er feil. Greit nok det er er kun en bryter, men den står IKKE godt synlig plassert lett tilgjengelig. Den er bak, under, inni? overhodet ikke til stede?... komplett umulig å finne for uinvidde. Og finner man den så skjer det uventede ting om man våger å prøve bryteren.. strømmen går..? det sier pang på en litt skummel måte..?. du skrur av i feil rekkefølge..? den slår seg ikke av..? noen blir litt sure fordi du trykket på en bryter man ikke skal trykke på.. eller det insinnueres at man trykket på feil måte..? Man glemte å godsnakke først..? Tja.

Om man tenker mennesker kan det derimot være et poeng ja... ;)
;D ;D

Jeg tenkte på mennesket ja...

Når det gjelder hifi.....burde det absolutt vært omvendt på disse forsterkerne.
(men on-off bryteren er da nydelig plassert i midten av forsterkeren)

Jeg er selv helt håpløs på å finne igjen ting og tang.
Men når det gjelder hifi..... ;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg har sjelden problemer med dippedutter med mange knotter og menyer, men vet ikke hvor mange ganger jeg har stått grinende foran en ny skummel boks med EN bryter som jeg ikke klarte å finne. For tiden har vi en cd-spiller med av/på - bryter under, litt på siden, vet du ikke hvor den er kan du jammen få lete en stund. Og da jeg var litt for hastig med å trykke på skuff ut/inn her en dag gikk det helt i stå og den ville ikke ha skuffen inne, eller så likte den ikke musikkvalget mitt, skuffen kom i alle fall ut igjen hele tiden. Best å holde seg unna, mp3 er tryggere… ;)

K

kbwh

Gjest
Jeg har forsøkt å løse knotteproblematikken med en av disse 220V-paddene som har bryter med lampe.
Trøbbelet er at cdspilleren min ikke bare er snill mot mor.

For det første vil den ikke gjøre noe de 2 første minuttene.

For det andre må man slå på digitalutgangen (spilleren brukes kun som drivverk for tiden), og for å få til det må man
a) legge i en plate
b) lukke skuffen og la platen bli lest
c) skru på digitalutgangen (knappen med 2 i sirkel-symbol) og forstå den kryptiske tilbakemeldingen i displayet (OFdobn betyr ikke noen lyd ædda bædda, ONdobn betyr lyd).

For det tredje må man trykke Play.

Noe for deg Kompo?

Av/på er på baksiden av spilleren forresten, men hvor jeg bor har vi strømbrudd hver gang det blåser og da er det bare å gjenta operasjonen. Samme greia med komfyren. Den virker bare når klokka er stilt.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Komponenten:
:)

Ja, det er vel en grunn  til at madammen her i huset, bare tidvis er innom rommet mitt i kjelleren, for å telle opp komponenter......

Hun har sitt eget trygge Sony surround oppsett oppe i stua.
Men jeg skjønner henne på et vis også.
Hun får ok lyd ut av det meste hun putter i dvd-skuffen........

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.620
Torget vurderinger
4
Jeg har forsøkt å løse knotteproblematikken med en av disse 220V-paddene som har bryter med lampe.
Trøbbelet er at cdspilleren min ikke bare er snill mot mor.

For det første vil den ikke gjøre noe de 2 første minuttene.

For det andre må man slå på digitalutgangen (spilleren brukes kun som drivverk for tiden), og for å få til det må man
a) legge i en plate
b) lukke skuffen og la platen bli lest
c) skru på digitalutgangen (knappen med 2 i sirkel-symbol) og forstå den kryptiske tilbakemeldingen i displayet (OFdobn betyr ikke noen lyd ædda bædda, ONdobn betyr lyd).

For det tredje må man trykke Play.

Noe for deg Kompo?

Av/på er på baksiden av spilleren forresten, men hvor jeg bor har vi strømbrudd hver gang det blåser og da er det bare å gjenta operasjonen. Samme greia med komfyren. Den virker bare når klokka er stilt.
kan det være en Microbæsja, jeg mener Micromega?

K

kbwh

Gjest
Micromega: hifiverdenens Citroen!

Neste kurs er "hvordan skru opp og ned lyden på hodetelefonutgangen". Minst like festlig, jeg lover!

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Ja, akkurat, jeg er ikke alene nei. Dvd-spilleren funker godt som anlegg for koner og barn her og ja... så lenge ikke ungene skal se film da.

Skulle nok klart den vrien din Valentino om noen bare hadde giddet og vist meg det, problemet er bare at sånn cirka hver gang jeg våger meg inn i dette rommet så står det noe nytt der. Og prøve og feile metoden er IKKE tingen, definitivt ikke tingen nei... sære komponenter som er så bortskjemte på rekkefølge og koseprat at det er helt kvalmt.

B

bamsemann

Gjest
Ja, akkurat, jeg er ikke alene nei. Dvd-spilleren funker godt som anlegg for koner og barn her og ja... så lenge ikke ungene skal se film da.

Skulle nok klart den vrien din Valentino om noen bare hadde giddet og vist meg det, problemet er bare at sånn cirka hver gang jeg våger meg inn i dette rommet så står det noe nytt der. Og prøve og feile metoden er IKKE tingen, definitivt ikke tingen nei... sære komponenter som er så bortskjemte på rekkefølge og koseprat at det er helt kvalmt.  
Uffda... ikke vær så sinna da komponenten.. :eek:

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.200
Torget vurderinger
0
Og prøve og feile metoden er IKKE tingen, definitivt ikke tingen nei... sære komponenter som er så bortskjemte på rekkefølge og koseprat at det er helt kvalmt.  
Noen andre av guta som ser likheten,........??
mellom kvinner og sære HiFi komponenter ? ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Nå skjønner jeg ingenting.. ::) ::)

( er ikke sint bamsemann.. :) )

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.200
Torget vurderinger
0
Nå skjønner jeg ingenting..  ::)   ::)
Ikke det ? ??? :-/

Tror du bare behersker deg slik at ingen skal si du er sint og sur. DET ER KAKE DU TENKER PÅ !! ;D ;D ;D ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Ikke det ?  ??? :-/

Tror du bare behersker deg slik at ingen skal si du er sint og sur. DET ER KAKE DU TENKER PÅ !!  ;D ;D ;D ;D
Vel muligens er alle hifi-komponenter hunkjønn, og det er grunnen til at vi tidvis kommer dårlig overens, de er sjalu på meg, og ser på meg som en konkurrent. Kvinnfolk er noe herk!

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Antall liker
114
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
hørt sånn, baten min er ikke hunnkjønn. i så fall er den lesbisk:)
jakr

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.200
Torget vurderinger
0
Vel muligens er alle hifi-komponenter hunkjønn, og det er grunnen til at vi tidvis kommer dårlig overens, de er sjalu på meg, og ser på meg som en konkurrent.
Touché ! ;D ;D ;D ;D ;D ;D :-*

Kvinnfolk er noe herk!
Ja..................Nei egentlig ikke ! Dere er svært så nødvendige! Kunne dere bare vært litt mer lik oss på visse områder ville dere vært bortimot perfekte ! :-* :-*

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Vel muligens er alle hifi-komponenter hunkjønn, og det er grunnen til at vi tidvis kommer dårlig overens, de er sjalu på meg, og ser på meg som en konkurrent. Kvinnfolk er noe herk!
Hvis teorien din stemmer så har jeg vært usedvanlig heldig. jiiiiipi. flaks ja.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Touché !   ;D ;D ;D ;D ;D ;D :-*

Ja..................Nei egentlig ikke ! Dere er svært så nødvendige! Kunne dere bare vært litt mer lik oss på visse områder ville dere vært bortimot perfekte !  :-* :-*

Du har et poeng. Går inn for fjerning av uff-jeg er så tjukk knappen, uff- jeg er så fornærmet knappen, uff-dette klarer aldri jeg knappen, uff- her må det inn silikon knappen uff- jeg kan jo ikke gå ut sånn knappen osv.

Og så kunne kanskje dere få et par knapper til, som uff- det kan faktisk hende at jeg må be noen om hjelp her knappen, uff- jeg er syk men ikke SÅ syk knappen... og et par stykker til som jeg sikkert kommer på litt seinere for nå har jeg ikke tid... ;)

B

bamsemann

Gjest
Du har et poeng. Går inn for fjerning av uff-jeg er så tjukk knappen, uff- jeg er så fornærmet knappen, uff-dette klarer aldri jeg knappen, uff- her må det inn silikon knappen uff- jeg kan jo ikke gå ut sånn knappen osv.

Og så kunne kanskje dere få et par knapper til, som uff- det kan faktisk hende at jeg må be noen om hjelp her knappen,  uff- jeg er syk men ikke SÅ syk knappen...  og et par  stykker til som jeg sikkert kommer på litt seinere for nå har jeg ikke tid...  ;)
Jeg har flere ganger hatt nære døden forkjølelser...

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg har flere ganger hatt nære døden forkjølelser...

Det var litt rart, siden du er bamse og sikkert spiser mye honning, da har du nok ikke spist nok, for det skal jo være så veldig sunt sier de. Ta deg en honningkake til du!! :D

Flere knapper for manne-maskinen kan jo være:
uff- om jeg skrur fra hverandre denne er det ikke helt sikkert at jeg får satt den sammen igjen-knappen, uff- det er visst ikke like sexy med hengemage, gammel svettelukt og 3 i promille som jeg først trodde-knappen, uff-det går faktisk an å huske flere enn 5 burdsager ( mamma, kone og opptil 3 unger)-knappen, og selvsagt en volumknapp mot snorking... ;)

Topp Bunn