OHC høstpuls 2012

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.418
Antall liker
14.407
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Håper på noen nyheter neste helg på Oslo hifi centers høstmesse. Mest av alt noen danske nyheter!
 

Vedlegg

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Det er ihvertfall nye høyttalere fra Adyton (prototype) Impetus.

Jeg føler meg ganske så sikker på at de nye elementene er noen nye Seas 3" og det ser også ut til at diskanten om ikke annet har en litt annen form en på Adyton Imagine.

Blir vel en bytur den lørdagen ja.

Mvh.KW
 

gooner4ever

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.02.2008
Innlegg
834
Antall liker
830
Sted
Mysen
Torget vurderinger
1
Jeg fikk inntrykk av at Impetus var et aktivt line-source bassystem. Stemmer ikke det?
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Du har sikkert rett, jeg tar kanskje feil med dette.
Jeg har brosjyra her og trodde (feilaktig) at Impetus var navnet på det som jeg oppfatter som ny Adyton, da er det kanskje Adyton Imagic Silver Signatur som er navnet på den jeg snakker om.......................beklager.
Da er antagelig heller ikke sistnevnte en prototype men bare ny.
Mvh.KW
 

Vedlegg

Sist redigert:

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.637
Antall liker
1.346
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Terje Mikkelsen vil komme på Lørdag og snakke om plata Three fates Project med Keith Emerson og Marc Bonilla!
 

JorgenOHFC

Bransjeaktør
Ble medlem
17.01.2012
Innlegg
9
Antall liker
0
Sted
Dronning Mauds gt1-3,Oslo
Adyton Impetus er den fremtidige bass søylen som matcher Imagic(Silver Signatur).
På Høst-Puls vil konstruktøren Geir Fredriksen vise og spille på prototypen med nye Imagic Silver Signatur høyttalere.
Vi gleder oss enormt til å vise dette fram så ta turen innom !
Bilde av Impetus kan man se her
 

JorgenOHFC

Bransjeaktør
Ble medlem
17.01.2012
Innlegg
9
Antall liker
0
Sted
Dronning Mauds gt1-3,Oslo
KEF LS50 har et eget rom til hverdags :)
Det er bare å komme innom for en lytt, under Høst-Puls blir de satt opp i rom med R-serie og Reference serie.

James Oclee-Brown og Claus Rasmussen fra KEF tar turen over fra England for å vise og forklare hva som er unikt med produktene de lager under Høst-Puls.
 

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Innlegg
2.707
Antall liker
710
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Hva med den adyton høyttaleren med sidemontert bass? Den har vært vist ved tidligere messer på OHC.
 

JorgenOHFC

Bransjeaktør
Ble medlem
17.01.2012
Innlegg
9
Antall liker
0
Sted
Dronning Mauds gt1-3,Oslo
Adyton høyttaler med sidemontert bass kommer straks med ny teknologi , mere info på høstPULS.

Siste Fidelity(58) kommer også ut i disse dager med omtale av Cordis 1.8 Signatur effektforsterker.
 
Sist redigert:

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Takk for høstpuls i postkassen, men blir det noe kabeltriksing med f.eks. L. Christensen på årets messe?

Det hadde vært av stor betydning, da OHC er en av Norges største kabelpushere, og flertallet av medlemme på HFS ikke hører nevnverdige forskjeller på dyre og rimelige kabler!

Det spørs hvor mange av medlemmene på HFS som skal på årets messe, men de/mange av de som har vært på tidligere messer har overhodet ikke hørt noen forskjeller på F.eks. Nordost sine kabler?

Er i den uheldige situasjonen at man hører (visse) forskjeller, men har ikke vært i kjøpemodus på lenge, så man kan heller ikke utale seg så mye om det som har kommet på markedet de siste par årene!

Har vel slått seg til ro med musikken, og oppgraderingsspøkelset har vel heller ikke vært på besøk på mange år, men de Bose Companion 5 (PC høytalere), som ble kjøpt av dere for en stund siden, er helt overlegent mye annet på markedet i dag!
 

JorgenOHFC

Bransjeaktør
Ble medlem
17.01.2012
Innlegg
9
Antall liker
0
Sted
Dronning Mauds gt1-3,Oslo
Vi får besøk fra følgende produsenter;

Adyton
Audio Physic
Avielo by Projection Design
Bel Canto
Burmester
KEF

Vi får besøk fra følgende leverandører;
Audiocompaniet
Interconnect
Njål Hansson
PCE(Loewe)
Bose Norge
NCMS
Neby Hi-Fi

Terje Mikkelsen(dirigent) kommer lørdag 14:00 for å prate om musikkproduksjon/musikkgjenngivelse og hans erfaring med OHFC som "mastring studio"

Selvfølgelig blir det nyheter,tilbud,demonstrasjoner og heftige debatter :)
Vi håper alle har lyst til å ta en tur innom og lytte/se
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.637
Antall liker
1.346
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Alle anlegg står og går!

Et varmt velkommen til alle!
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.989
Antall liker
20.125
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Bre et raskt spørmål, er det bare å møte opp eller må man melde seg på en eller annen plass?
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Iflg. OHC er det bare å møte opp, og tro det eller ei, det er gratis også!
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Det er ihvertfall nye høyttalere fra Adyton (prototype) Impetus.

Jeg føler meg ganske så sikker på at de nye elementene er noen nye Seas 3" og det ser også ut til at diskanten om ikke annet har en litt annen form en på Adyton Imagine.

Blir vel en bytur den lørdagen ja.

Mvh.KW
Jeg må nok bare innrømme at jeg tok feil med min tro på at de nye elementene er 3" seas (på Imagic Silver Signature.)
Det er det ikke, dessuten så er de blanke og i aluminium, jeg oppfattet de som sorte i brosjyra og derfor min tro om Seas som er feil.
Seas elementer derimot i Impetus basstårn.
Det spillte stort og gedigent.

Mvh.KW
 
Sist redigert:

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.637
Antall liker
1.346
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Takk for oppmøte og velkommen på messa resten av helga!
 

B Rasse

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.05.2012
Innlegg
1.005
Antall liker
477
Kjem innom i morgon med ein slik gammaldags CD under armen.
 

salvatore

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
326
Antall liker
15
Torget vurderinger
8
Var innom en snartur i dag, men en toåring på armen satte visse begrensninger i egen utfoldelse. Fikk en kjapp demo av Virgo 25 og noen AP-subber, hvilket imponerte. Kjellerdypt bør være en passende beskrivelse. Er det noen der ute som har formeninger om Virgo 25 kontra Burmester B25?
 

B Rasse

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.05.2012
Innlegg
1.005
Antall liker
477
Hadde tidenes demoer og prat med mannen fra KEF og mannen fra Bel Canto. Det gikk med 3 timer, så eg fikk ikkje høyrt noko anna. Men det gjorde ingenting.
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.637
Antall liker
1.346
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Atter hyggelig oppmøte fra kjente og ukjente!

Velkommen innom atter en gang i morgen! Anleggene spiller bare bedre og bedre :) :)
 

sand19

Medlem
Ble medlem
02.02.2008
Innlegg
41
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
men noen som hørte kef ls 50? å noen som vet om det var noe messe tilbud på disse?
 

B Rasse

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.05.2012
Innlegg
1.005
Antall liker
477
Hørte på de i to timer. Eller, de og Reference i stativutgave. Både eg og mr [FONT=lucida grande, tahoma, verdana, arial, sans-serif]McCormack (BelCanto) var enige om at om en kjøpte de og deretter brukte samme sum på stativ så ville det være et kupp. Så bra er de. Hyggelig også å få ein feit demo av Blade sammen med den ungen ingeniøren fra KEF. The Who, Klausterfloristen og Morphine på live-nivå var ein svært sjarmerende affære. [/FONT]
 

Bob_Marleys

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.09.2012
Innlegg
217
Antall liker
60
Torget vurderinger
10
Jeg fikk en lytt på Kef LS50. Det låt skikkelig drit.
Dritt? Er du 13 år gammel?
Hva er det som ikke var bra med de. Har ikke hørt de selv, men observerer at LS50 får enorm positive tilbakemeldinger fra brukere og alt av fagpresse.
 
Sist redigert:

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.243
Antall liker
2.475
Torget vurderinger
1
Man trenger ikke være 13år muligens hadde han en annen preferanse, jeg syntes heller ikke de var spesielt imponerende og det i forhold til andre små fulltoneløsninger jeg har hørt.

Seas hadde en løsning som de hadde gitt/solgt? til de ansatte som jeg syntes spilte ringer rundt Kef sin
 

charliefoxtrot

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.08.2009
Innlegg
164
Antall liker
53
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Det ble skrevet med ca. 43 rødvinglass innabords, så jeg får vel kanskje moderere meg litt i dag. Om det var høyttalere, rom, elektronikk, kilde, kabler eller dagsformen min som var årsaken, vet jeg ikke, men det som kom ut av høyttalerne var ikke spesielt spenstig. La gå at det låt ganske åpent, men utover det synes jeg det var lite, om ingenting, som tilsa at dette skulle kvalifisere til EISA-pris. Jeg opplevde lyden som livløs, steril og rent ut kjedelig. Bassen, som det ble skrytt en del av, synes jeg var bløt og lite distinkt, selv det de klarte å gjengi. Så, ja, synes det var skralle saker og not my cup of tea. Kanskje hadde jeg for høye forventninger. Jeg vet ikke. Men jeg ble særs lite imponert.
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
273
Torget vurderinger
11
Man trenger ikke være 13år muligens hadde han en annen preferanse, jeg syntes heller ikke de var spesielt imponerende og det i forhold til andre små fulltoneløsninger jeg har hørt.

Seas hadde en løsning som de hadde gitt/solgt? til de ansatte som jeg syntes spilte ringer rundt Kef sin
Jeg har bygget denne seas løsningen og dratt de relativt langt. Meget fornøyd.
 

B Rasse

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.05.2012
Innlegg
1.005
Antall liker
477
Jeg opplevde lyden som livløs, steril og rent ut kjedelig. Bassen, som det ble skrytt en del av, synes jeg var bløt og lite distinkt, selv det de klarte å gjengi. Så, ja, synes det var skralle saker og not my cup of tea. Kanskje hadde jeg for høye forventninger. Jeg vet ikke. Men jeg ble særs lite imponert.
Og eg oppfattet de som engasjerende, rett ut morsomme å høre på. Bassen stram og spot on. Smaken er som baken, hårete. Heldigvis! :)
 

SannaX

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.02.2007
Innlegg
1.325
Antall liker
205
Torget vurderinger
1
Var det noen som hørte Adyton Imagic 1.5? Det er blitt sagt at det skulle implementeres ny teknologi...noen som kan si hva det består i?
 

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.243
Antall liker
2.475
Torget vurderinger
1
Man trenger ikke være 13år muligens hadde han en annen preferanse, jeg syntes heller ikke de var spesielt imponerende og det i forhold til andre små fulltoneløsninger jeg har hørt.

Seas hadde en løsning som de hadde gitt/solgt? til de ansatte som jeg syntes spilte ringer rundt Kef sin
Jeg har bygget denne seas løsningen og dratt de relativt langt. Meget fornøyd.
Har du bilde av løsningen…………………….og får de hjelp i bunn?

Du har forresten noe MJ utestående
 
Topp Bunn