OHC og ny Pickup til Roksan Radius 5

S

Stereo_Mono

Gjest
Er på jakt etter ny pickup til min Roksan Radius 5/ Nima om dagen. Var en tur innom OHC og ble anbefalt en Ortofon OM30... Er det tilfelle at denne spilleren ikke burde brukes med en mere kostbar pickup en dette tro?

Er litt grønn på hva jeg skal se på til Roksanen. Tips tas gjerne imot. Jeg heller litt mere mot den fete MM lyden en slank analytisk MC lyd, men er åpen for alt.
Prisklasse: Opp til ca 5000,-

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
En veldig imponerende spiller til prisen! Jeg hadde ikke gått for OM30 iallefall, men det har mer med å gjøre at jeg ikke liker de spesielt godt.
Jeg synes du generaliserer litt mer enn hva godt er når du kategoriserer lydtypene til MM vs MC. En MM kan godt være tynn og spinkel, og en MC kan godt være feit og varm. Jeg er ikke sikker på at det er lurt å utelukke MC helt på bakgrunn av det, men deg om det.
Hva med å spørre hos Roksan? De har jo også gode pu'er. Ellers lager jo Goldring fine pu'er, både MM og MC; og Ortofon som du var inne på lager jo noen fine rimelige MC'er dersom du har riaa til det. Fine pu'er lager også Linn, og det har ikke vært uvanlig å bruke Linn pu'er (som ofte er Scantech) til Roksan-spillere.

Mvh Vidar P

Vedlegg

S

Stereo_Mono

Gjest
Takk for svar! Er nok feil av meg og generalisere mm og mc ja. Har bare erfaring fra noen få pickuper. Grado og en Goldring MC.

Det er MC inngang på riaa min, men har aldri prøvd den.
Skal ta meg en tur innom Kontrapunkt og skjekke ut Linn.
Takk for tipset.

Vedlegg

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Kom på en annen pu som jeg synes jeg har sett på Roksan Radius i en test i et UK hifiblad; og det er Cartridge Man's Music Maker...

Mvh Vidar P

Topp Bunn