OL 2010

F

fjellvåk

Gjest
Det holder at hun er tilstede...

Ellers spennende curling på NRK2 nå.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Skikkelig flause av arrangøren i jaktstart skiskyting kvinner.
Anna Olofsson? mede startnummer20 (Husker ikke navnet her og nå) var blitt plassert bak startnummer 23 som da gikk ut på svenskens
tid mens svensken ble sluppet 14 sekunder senere enn hun egentlig skulle.
Utrolig men sant, hun fikk riktignok fratrekk med 14 sekunder, men hun måtte jo da passere flere løpere enn hun egentlig skulle.
Edit; enda mer utrolig det skjer igjen også denne gang med en svenske B.Ferry, samme problem gal oppstilling i køen, svensken plassert bak den han skulle ha startet føre (i køen)
KW
 
V

vredensgnag

Gjest
Nasjonen klør seg i sitt kollektive bakhode - ble Northugs ski brent?

- Temperaturen på strykejernet kan ha vært for høyt eller trykket på rillejernet kan ha vært for hardt, sier Norges sportssjef Åge Skinstad, som ikke utelukker at Northugs konkurranseski i går kan ha blitt brent på grunn av for høy temperatur.
De hadde forøvrig 15 ulike preparater å velge mellom, ikke å undres at det ble lapskaus.

Jeg er blitt fortalt at smørerne har egen meteorolog?

Tror man kan lage litt av en dokumentar fra en smørebu.
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
vredensgnag skrev:
Tror man kan lage litt av en dokumentar fra en smørebu.
Smørebua er mye mer underholdende enn langrenn har potensiale til å bli. Det vil være fantastisk gøy om elendigheten fortsetter i de neste løpene, helt til Nordtug gir opp hele smøregjengen før siste løp, filmes mens han selv trekker på blå Swix, og vinner.
 
F

fjellvåk

Gjest
Det går bra for svenskene, hyggelig det men nå er det på tide med litt mer nøkternhet før løpa fra vår side, vi har tatt ut litt for mye på forkudd som ikke har slått til.
 

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Innlegg
5.626
Antall liker
1.319
vredensgnag skrev:
Anne Rimmen var med i Nytt på Nytt - den kanskje mest pinlige gjesteopptreden de har hatt.
Ting tydet på at hun var i stand til å bedømme hvem som snakket, og var i stand til å vende hodet i den retningen, så hun var ikke katatonisk under sendingen.
Det sjokkerende her er vel opplysningen om at vreden ser Nytt På Nytt ;)
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
fjellvåk skrev:
Det går bra for svenskene, hyggelig det men nå er det på tide med litt mer nøkternhet før løpa fra vår side, vi har tatt ut litt for mye på forkudd som ikke har slått til.
Helt enig, dette er norske journalister jævlig flinke dårlig på.
Skjønner at det muligens er for å skape entusiasme, men det tar nok noe overhånd.
Bjørn Ferry startet når han skulle det var startnummer 6 som gikk 30 sekunder for tidlig (sto i feil kø)?
Nå må arrangøren skjerpe seg, slike feil kan få konsekvenser for utviklingen i løpet.
Hva gikk gjennom hodet til Emil når start nummer 6 (Lequelle?) plutselig var oppe på siden.

Gratulerer Sverige.
Mvh.KW
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Ikke gå glipp av finalen i boardercross. Det kan bli Norges eneste gull i dette OL.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Vel :'( det gikk ikke dette heller.
Nå er det jo mange som ikke får det til som forventet og verst er det jo for utøverne sjøl, så ikke ut til å ha det helt godt Wotherspoon heller etter niende plassen på 500.
KW
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.983
Antall liker
6.202
Synd at Helene skulle ramle fra en sikker medalje. Det vil seg bare ikke for de norske...
Og enda verre er det jo selvfølgelig at svenskene vinner der vi skulle hatt gullene.
 

JD

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2002
Innlegg
900
Antall liker
56
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Som den optimist jeg er, tipper jeg gull til Northug foran Jønsson og Hattestad i dag. Noe sier meg at han er noget revansjesugen. Men igjen, mye kan jo gå skeis på en sprint... Bjørgen kan jo også fort ta en medalje.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Norge vinner sikkert en 15-20 medaljer hvorav 3-4 gull. et godt OL hvis man ser bort fra unntaksOlene på 90 og tidlig 2000 tallet
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.058
Antall liker
7.901
Torget vurderinger
12
Jeg blåser i de norske resultatene. For de utvalgte sendingene jeg tross alt ser på så gleder jeg meg over dyktige utøvere uansett hvordan resultatlista blir seende ut. Der har man igjen for ikke å være spesielt nasjonalpatriotisk.
 
N

nb

Gjest
Til tross for ikke så veldig god norsk innsats skjønner jeg at skiskyting har økende popularitet. Veldig TV- og publikumsvennlig idrett der ting kan snu seg fort og et vedvarende element av drama.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.983
Antall liker
6.202
I kveld skal 4-menningen min i ilden. Da må det vel endelig bli norsk gull...
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Håper det blir NOE metall på oss idag iallefall, så jeg slipper å lese enda flere fargerike unnskyldninger for hvorfor det ikke ble gull i avisene i morra :)
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
966
Torget vurderinger
7
Satser på at en av snowboardgutta får medalje i kveld.. Måtte shaun white tulle seg inn i det lange stygge håret sitt:)
 
F

fjellvåk

Gjest
Langrennsprint er ikke akkurat det mest interessante men metal er metal. Er ikke svenskene grusomt gode der også?

Ellers artig å se forskjellen på spørsmålene på nettavisene fra før OL og nå; Hvor mange gull tar vi? Begynte det med, i dag var det mer; Tror du vi tar gull i dag?
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
montesi skrev:
Satser på at en av snowboardgutta får medalje i kveld.. Måtte shaun white tulle seg inn i det lange stygge håret sitt:)
Til nå i år har jeg ikke sett en gren, men har fulgt litt med i vinter forøvrig. Og jeg skal innrømme at min interesse er av rent nostalgiske årsaker. Det gir meg varme minner fra barndommen, da vi satt klistret til skjermen for å se alle øvelsene, og da ikke bare under store mesterskap. Det var jo den eneste underholdningen for oss barn på husalteret, hvis vi ser bort fra de femten minuttene etter klokken seks. Og spesielt på søndager, da det var ingenting for oss små/unge.

Når jeg sitter og ser på vinteridrett mens min ti-åring er opptatt med dataspill ved siden riggen forteller jeg ham noen ganger om at vi da jeg var på hans alder kun hadde en eneste kanal, og at barne-tv varte i korte femten minutter. Da reagerer han nesten med vantro, og spør om vi ikke kunne se på video. Han stiller seg fullstendig uforstående til at vi ikke hadde cd, video, satelitt og datamaskiner. Det er nesten som om han blir lettet på pappas vegne når jeg forteller at vi i alle fall hadde kassetter og noen rare, sorte plastskiver som inneholdt musikk og eventyr.

Siden det er mest av nostalgiske grunner så ønsker jeg ikke noen nye grener velkommen i OL. Siste gren jeg har godtatt var da curling var en prøvegren i 1988. Siden da har jeg jeg vært direkte reaksjonær i så måte. Er det forresten noen som vet at curling også var prøvegren i 1932?
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Det norske høydepunktet i dette OL er buksene til curlinggjengen.
 

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
572
Antall liker
5
Torget vurderinger
2
Oi oi oi for en tur i grøfta petra madic fikk under oppvarmingen!
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Oi oi oi, for en fantastisk bedriten arrangør. Fullstendig mangel på sikring! :eek: :eek: :eek:

Tre meter, rett ned i en dyp bekk, og ikke så mye som et lite gjerde en gang. Klink is i løypa.
 

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
572
Antall liker
5
Torget vurderinger
2
ja heller tvilsom den svingen med 2-3 meter fritt fall om du kjører ut!
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.604
Antall liker
9
I dag satser vi på 2 gullmedaljer i sprint. Godfølelsen har kommet krypende i løpet av dagen, og den slår sjelden feil.
 

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
572
Antall liker
5
Torget vurderinger
2
Har litt trua i dag, men herre jemini for ei fart på jønsson i prologen!
 

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Innlegg
946
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Norge klarer nok å karre til seg en bronse. Kanskje sølv, men det tror jeg blir å håpe på for mye.. :)

Jeg heier på Sveits, jeg! Er det noen sveitsere med videre fra prologen? Jeg er ikke oppdatert, etter å ha vært på bandytrimmen og fått konstatert at jeg er skeivkøllet.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.604
Antall liker
9
AlexanderK skrev:
......., og fått konstatert at jeg er skeivkøllet.
Der fikk jeg et bilde i hodet som jeg ikke skal gå nærmere inn på. ;D
 

tuco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.11.2004
Innlegg
175
Antall liker
21
Torget vurderinger
1
rolfozzy skrev:
Det norske høydepunktet i dette OL er buksene til curlinggjengen.
Ja, curling er det eneste interessante i OL.... Disse O2-snapper-sportene er ikke noe for meg ::)
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
jipppiii ;D
Fantastisk herlig..........endelig Marit.....gratulerer så mye, nå er ho i form.
Mvh.KW
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.361
Antall liker
102.273
Torget vurderinger
23
Rett mann på rett plass er ofte en kvinne!!!
 
Topp Bunn