OLED-tråden - Spørsmål/svar og erfaringer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    jeg tenker på farger og sort og kvalitet på bilde på film
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Joda , det er nok sikkert litt å hente kan det se ut som , men jaggu må man betale en del ekstra også for å ta dette steget ..🤔
    Helt enig..
    Hvordan står tv ditt du har nå vs dette oled tv et?
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Helt enig..
    Hvordan står tv ditt du har nå vs dette oled tv et?
    Jeg er veldig fornøyd med den jeg har jeg egentlig . Det eneste er at jeg har lyst på n enda større 😀
    Å jeg regner uansett ikke med at hverken en A1 eller B1 vil være noe dårligere på noe punkt enn den jeg har - tvert imot 🤔
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Jeg er veldig fornøyd med den jeg har jeg egentlig . Det eneste er at jeg har lyst på n enda større 😀
    Å jeg regner uansett ikke med at hverken en A1 eller B1 vil være noe dårligere på noe punkt enn den jeg har - tvert imot 🤔
    Jeg tror nok muligens jeg bestiller meg en imorra😀😀
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Jeg lurer på LG G1 65 OLED fra Power denne helgen. Med 20% rabatt hvis man betaler med DNB Mastercard (kampanje) blir den høye prisen plutselig «ok». Den har vel samme prosessor som C1, men med endra bedre panel, og viktig i mitt tilfelle: den er designet for å henge på veggen - dvs den er jevn bak, ikke bred nederst og tynn øverst som C1. Er det likevel noen her som har hengt C1 på veggen med godt resultat? C1 er bra nok for oss, det er veggfestet jeg spør om
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Hmm, trorvdet

    Tror det må bli a1
    Enkel sammenligning på de 2 modellene
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Enkel sammenligning på de 2 modellene
    Takk! Er litt forskjell på prisen:/
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Enkel sammenligning på de 2 modellene
    skal jeg være helt ærlig så tror jeg jeg blir fornøyd til mitt br med A modellen..

    er det noen som har noen insides på om
    Det kommer noen oled tilbud på bf..?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Da er iallefall dyret på plass i stua…😎 Panasonic JZ980, mod 21. Femogfemti.
    Venter litt med kalibrering, da lysforhold i rommet ikke tilsier det enda. Tipper jeg må ha nye briller over nyttår og. Kunne ikke vært større, til det er stua for lita. Så jeg mekker en pizza, spretter en øl og henter fram en god, gammel Bond-film til kvelden. Som ventet er heldigvis dette fortsatt umiskjennelig Pana..det tok vel fem min å sette opp når vi hadde fått satt den der den skal stå. Oppgradering? Ja. Men HVOR STOR gjenstår å se.
     
    Sist redigert:

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.708
    Antall liker
    5.896
    Da er iallefall dyret på plass i stua…😎 Panasonic JZ980, mod 21. Femogfemti.
    Venter litt med kalibrering, da lysforhold i rommet ikke tilsier det enda. Kunne ikke vært større, til det er stua for lita. Så jeg mekker en pizza, spretter en øl og henter fram en god, gammel Bond-film til kvelden. Som ventet er heldigvis dette fortsatt umiskjennelig Pana..det tok vel fem min å sette opp når vi hadde fått satt den der den skal stå. Oppgradering? Ja. Men HVOR STOR gjenstår å se.
    Grattis med ny tv, kos deg.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Takk, Tam. Det skal jeg.Blir litt styr å venne seg til den innebygde vedlikeholdsfunksjonen, men det får gå. Ti minutter tar det visst normalt sett, men det lenger programmet tar halvannen time..
    Sitter og funderer litt..hva skjer om jeg tar mine Genelec 6010A og Meridian Explorer…og kobler dem til her?
    Should be the makings of some excellent TV sound, too..😈 Hvis volumet kan styres fra TVn..
     
    Sist redigert:

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Svarer på min egen post #930
    Det ble en LG OLED C1 fra Power med kampanjen, men inngikk kompromiss med 55 tommer. Enkelt å montere på veggen - veggfestet kostet bare 500kr (400 etter rabatt). Bildet er flott som ventet - skulle selvsagt valgt 65 tommer, men det var ikke mitt valg denne gangen. Har projektor og lerret i et annet rom, så det går nok greit☺
     
    • Liker
    Reaksjoner: TGB
    C

    Cyber

    Gjest
    Svarer på min egen post #930
    Det ble en LG OLED C1 fra Power med kampanjen, men inngikk kompromiss med 55 tommer. Enkelt å montere på veggen - veggfestet kostet bare 500kr (400 etter rabatt). Bildet er flott som ventet - skulle selvsagt valgt 65 tommer, men det var ikke mitt valg denne gangen. Har projektor og lerret i et annet rom, så det går nok greit☺
    Når du blir vant med kontrasten og mørket i OLED er vel projektor som utvannet melk etterpå.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TGB

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Når du blir vant med kontrasten og mørket i OLED er vel projektor som utvannet melk etterpå.
    He he! Oled vinner på kontrast og sortnivå, men det er noe med stort lerret, og JVC X7900 har topp sortnivå, naturlige farger som «popper» og bra bevegelse/panorering. Har god lyskontroll👍
    kan ikke klage over å ha tilgang på begge deler😊
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Hmm , ja dette er jo unektelig fristende 🤔🤔
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Jeg kjøpte denne før helga… strålende fornøyd foreløpig! Ikke fått rukket å gjøre noe som ligner på innstillinger enda, men bilde utav boksen er rått!
    jeg kjøpte selvfølgelig på elkjop, til 25000,- 😫
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.167
    Antall liker
    2.101
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kjøpte denne før helga… strålende fornøyd foreløpig! Ikke fått rukket å gjøre noe som ligner på innstillinger enda, men bilde utav boksen er rått!
    jeg kjøpte selvfølgelig på elkjop, til 25000,- 😫
    Bare å be om penger tilbake. Jeg har gjort dette flere ganger, går helt problemfritt.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Ser de tilbyr kalibrering til 1699,- kroner. Er det verdt det, eller noe man gjør greit selv?

    1635689930392.png
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.167
    Antall liker
    2.101
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Om de som gjør kalibreringen faktisk vet hva de gjør så kan det være verdt det. CALMAN kalibreringsutstyr er ikke gratis.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Har hørt litt forskjellig om butikkalibrering. Fått inntrykk av at noen bare legger inn parametere fra en kalibrert skjerm, istedenfor å kalibrere hver skjerm individuelt. Men kan se at skikkelig kalibrering muligens er en grei investering.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.167
    Antall liker
    2.101
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Selv om det ikke er samme butikk?
    Selvsagt. Det er vel prisgaranti ?


    Det er 50 dager åpent kjøp, om de ikke gir deg penger igjen så hever du kjøper og kjøper den på nytt :)

     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Selvsagt. Det er vel prisgaranti ?
    De skriver i kjøpstidspunktet… men usikker på åssen det fungerer i praksis..

    men misforså meg rett, jeg er helt klar på at de bare burde betale uten noe mere dikkedarier!
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.167
    Antall liker
    2.101
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Du kan heve kjøpet innen 50 dager. Slik det har fungert lenge; jeg har brukt denne muligheten flere ganger; aldri noen problem. Alternativet er at du hever kjøper, leverer TV tilbake og kjøper en ny. Da sitter de med en brukt TV i tillegg. Dette går helt fint, ta kontakt med vareutlevering på elkjøp hvor du kjøpte; så fikser de dette for deg.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.167
    Antall liker
    2.101
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    men misforså meg rett, jeg er helt klar på at de bare burde betale uten noe mere dikkedarier!
    Det er nettopp det de gjør, du må bare ta kontakt med dem. Jobben er gjort på 5 min, verdt pengene :) Av denne grunn setter jeg alltid opp prisvarsel fra prisguiden.no etter at jeg har kjøpt noe fra dem.

    Du viser bare til den lavere prisen; viser kvittering og sier du enten vil ha mellomlegget eller heve kjøpet.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kjøpte denne før helga… strålende fornøyd foreløpig! Ikke fått rukket å gjøre noe som ligner på innstillinger enda, men bilde utav boksen er rått!
    jeg kjøpte selvfølgelig på elkjop, til 25000,- 😫
    Hmm , høres bra ut 😀
    Du får forske litt mer , samt komme med litt mer inntrykk Ila noen dager 😀
    Ser kampanjen varer en uke så…..

    Men det kommer sikkert flere kampamjer også - er jo snart black fridag å nyttårssalg etterhbert . Så sant det er flere eksemplarer å få tak i da vel og merke ….🤔
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Liten oppdatering: Positivt overraska nok en gang, da det viser seg at mine Kimber HD19 tar unna 4K uten å være papirspesifisert dertil. Dessuten tar de nivåene i bildet på Panaen akkurat dit de skal være, så jeg slipper noen ekstra kalibrering. Synergi på fullt Rega-nivå, altså..
     
    Sist redigert:

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Det er nettopp det de gjør, du må bare ta kontakt med dem. Jobben er gjort på 5 min, verdt pengene :) Av denne grunn setter jeg alltid opp prisvarsel fra prisguiden.no etter at jeg har kjøpt noe fra dem.

    Du viser bare til den lavere prisen; viser kvittering og sier du enten vil ha mellomlegget eller heve kjøpet.
    Tusen takk for svar! Setter jeg pris på..! Hadde kommet greit med litt ekstra cash!
     
    • Liker
    Reaksjoner: TGB

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Hmm , høres bra ut 😀
    Du får forske litt mer , samt komme med litt mer inntrykk Ila noen dager 😀
    Ser kampanjen varer en uke så…..

    Men det kommer sikkert flere kampamjer også - er jo snart black fridag å nyttårssalg etterhbert . Så sant det er flere eksemplarer å få tak i da vel og merke ….🤔
    image.jpg

    sort er sort nå…! Fy feite for en oppgradering!! Kjører filmmaker modus og skrudd ned masse på lysstyrke og kontrast nå i begynnelsen for å kjøre det litt inn..
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.167
    Antall liker
    2.101
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Anbefaler å sette på justering av logo lysstyrke til høy. Denne dimmer automatisk ned styrken av statiske deler på skjermen (logo eller andre ting). Dette hindrer innbrenning og man merker ikke at denne innstilling er på engang. Egentlig bare en fordel å justere ned glorete logoer, fungerer gradvis - så ikke noe som man merker i praktisk bruk.
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Anbefaler å sette på justering av logo lysstyrke til høy. Denne dimmer automatisk ned styrken av statiske deler på skjermen (logo eller andre ting). Dette hindrer innbrenning og man merker ikke at denne innstilling er på engang. Egentlig bare en fordel å justere ned glorete logoer, fungerer gradvis - så ikke noe som man merker i praktisk bruk.
    Tusen takk for tips!

    hvordan skrur du lysstyrke og konstrast ellers fra børjan..?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn