OLED-tråden - Spørsmål/svar og erfaringer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • U

    utgatt60135

    Gjest
    Nå får jeg snart fiber 100/100 og ny UHD Viasat. Har i tilegg Apple TV 4k. Da er det vel passende tid for å bytte min 8 år gamle Samsung på 46"?

    bare så vidt begynt å se på TV´er, men kan virke som LG B7 55" 4K UHD OLED kan være mye for penga?
    C8 er vel mest kurant nå?


    https://www.prisjakt.no/product.php?p=4723339


    Takk, kanskje verd de 4000,- mer. Da er nok det maks hva jeg vil bruke på TV. Venter til alt det andre er på plass.

    Sitter ca 2:20 fra skjermen så tenker at 55" er passe. Har et stort veggfeste med utdrag fra før, men det går vel fint å montere en ny på den?
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Nå får jeg snart fiber 100/100 og ny UHD Viasat. Har i tilegg Apple TV 4k. Da er det vel passende tid for å bytte min 8 år gamle Samsung på 46"?

    bare så vidt begynt å se på TV´er, men kan virke som LG B7 55" 4K UHD OLED kan være mye for penga?
    C8 er vel mest kurant nå?

    https://www.prisjakt.no/product.php?p=4723339
    C8 er tingen nå, B8 har gammelt panel (ikke at det er dramatisk forskjell) og gammel prosessor. C8 og oppover er identisk i bildekvalitet; ingen forskjell - kun byggekvalitet og lyd (om du har koblet til anlegg så har lyden i TV ingen betydning uansett).
     

    gwh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Innlegg
    841
    Antall liker
    626
    Sted
    Oslo
    Uten at jeg skal si noe skråsikkert, men er det ikke LG*8 som har e-arc og muligheter for atmos den veien? eller er det fra LG*7 serien?
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Usikker på om LG OLED 2017 modeller har e-arc, men du kan få atmos via arc i det minste.
     

    Caucaso

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Innlegg
    283
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    17
    Hvem selger bluray spilleren Oppo 203 nå ?
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Jeg har fortsatt ikke bestemt meg. Er OLED en nobrainer nå? Ut i fra hva jeg leser så kan det virke som at LG B7 kan være mest value for money.

    Så begynner jeg å lure på om jeg burde heller klinke til på en 65". Det er jo slik at man bør kjøpe litt større enn man tror. Har nå bevegelig arm så ser mellom 2.30 og 2.85 meter. Tenker at 65 er best med film, men blir det for stort for vanlige Tv-programmer i HD? Prisforskjellen er jo også står. 13k for 55" og 20k for 65". Men jeg antra det blir veldig lenge til neste TV igjen.

    Hva tror dere? Nøler litt også pga Black Friday, men det er kanskje ikke OLED TV´ene som setter mye ned.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Jeg har fortsatt ikke bestemt meg. Er OLED en nobrainer nå? Ut i fra hva jeg leser så kan det virke som at LG B7 kan være mest value for money.

    Så begynner jeg å lure på om jeg burde heller klinke til på en 65". Det er jo slik at man bør kjøpe litt større enn man tror. Har nå bevegelig arm så ser mellom 2.30 og 2.85 meter. Tenker at 65 er best med film, men blir det for stort for vanlige Tv-programmer i HD? Prisforskjellen er jo også står. 13k for 55" og 20k for 65". Men jeg antra det blir veldig lenge til neste TV igjen.

    Hva tror dere?
    Jeg er selv på skuddhold på en 65" C8 på Black Friday. 50" plasma er litt liten nå...
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Jeg er selv på skuddhold på en 65" C8 på Black Friday. 50" plasma er litt liten nå...
    Rask svar ;).

    Hvorfor C8? Hvilken avstand ser du på?

    Du tror de settes ned på BF?
    Oppgradert innmat i C8 som gir bedre flyt og bildekvalitet. Dog skal vel Philips sin 65" til 20 lapper ca også være meget god.

    https://www.prisjakt.no/product.php?p=4658933

    Jeg sitter på ca 3.6 meter, 65" er sikkert litt stort, men 55" tror jeg blir "skulle kjøpt større"...
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    B7 må du ikke tenke på en gang.
    Årets modell, C8, er til salg hos Power for tiden, med 55 tommer:
    Ok, det er jo bare 2k forskjell. Det virket ikke for mag som at forskjellen var så tydelig annet en dårligere lyd, men bruker kun ekstern lyd uansett.

    Kjedene følger hverandre eksakt på pris. Samme pris hos elkjøp.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Jeg er selv på skuddhold på en 65" C8 på Black Friday. 50" plasma er litt liten nå...
    Rask svar ;).

    Hvorfor C8? Hvilken avstand ser du på?

    Du tror de settes ned på BF?
    Oppgradert innmat i C8 som gir bedre flyt og bildekvalitet. Dog skal vel Philips sin 65" til 20 lapper ca også være meget god.

    https://www.prisjakt.no/product.php?p=4658933

    Jeg sitter på ca 3.6 meter, 65" er sikkert litt stort, men 55" tror jeg blir "skulle kjøpt større"...
    Ok, da da må du ha 65" ja.

    Jeg har en liten misstanke om at forskjellene egentlig er veldig små og ikke lett å se, men vet ikke. Når man leser tester fra i fjor med langt høyere pris så erd et mye skryt og liten kritikk. De blir jo ikke dårlige etter ett år og det er vel ikke slik at TV´er blir betydelig bedre fra år til år foruten ny teknologi som OLED og HDR?
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er en sånn fyr som biter seg merke i småting og irriterer meg grønn over det resten av tilværelsen. Vertikale striper på sportssendinger som alle lcd lider av er et godt eksempel. Er også en sånn idiot som bruker pc på tv'en og tester grensene på Oled hva angår innbrenning og har testet de grensene i to år nå på LG B6.

    Mine erfaringer;

    - Ville ikke gått tilbake til lcd om det snødde.
    - Oled er magisk og innbrenning er ikke et problem med mindre man prøver å gjøre det til et.
    - Oled er fortsatt ikke helt perfekt når det kommer til farge-uniformitet. Plager meg av og til når jeg sitter lenge på nett med hvit/grå bakgrunn.
    - Tv-programmer og filmer ser fantastisk ut. Sammenlignet med min far sin toppmodell LG lcd-skjerm fra samme år er forskjellen himmel og hav.
    - 65" er minimum, jeg vil ha større.
    - Er man ivrig bruker av smartfunksjoner vil det lønne seg å gå for de dyrere modellene med sterkere prosessorer. B6 må ofte restarte apper pga lavt minne.
    - Man må finne en balanse mellom utjevning av hakking og introduksjon av artifakter manuelt i menyene da det er enten eller på de forskjellige pre-setsene.
    - Fotball flyter helt supert og ser langt bedre ut på Oled enn de lcd jeg har sett, dette gjelder definitivt også på playstation-spill hvor kontrastene er store.
    - Har man veldig mye lys i og rundt tv'en er man sikkert bedre tjent med fyrverkeri-tv'ene som feks Samsung Q8 og Q9 da Oled kan bli litt blass når solen står på.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Enig med siste taler :)
    Er meget fornøyd med min B7 !
    Og man kjøper ikke noe mindre enn 65 idag ;)
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.783
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er selv på skuddhold på en 65" C8 på Black Friday. 50" plasma er litt liten nå...
    Rask svar ;).

    Hvorfor C8? Hvilken avstand ser du på?

    Du tror de settes ned på BF?
    Oppgradert innmat i C8 som gir bedre flyt og bildekvalitet. Dog skal vel Philips sin 65" til 20 lapper ca også være meget god.

    https://www.prisjakt.no/product.php?p=4658933

    Jeg sitter på ca 3.6 meter, 65" er sikkert litt stort, men 55" tror jeg blir "skulle kjøpt større"...
    Jeg sitter på omtrent samme avstand. Og synes ikke min 75" er for stor. Kunne fint hatt 85" uten at hadde føltes for stort.
    Men da skulle man helst hatt bedre kvalitet på tv sendingene enn i dag.
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er selv på skuddhold på en 65" C8 på Black Friday. 50" plasma er litt liten nå...


    Rask svar ;).

    Hvorfor C8? Hvilken avstand ser du på?

    Du tror de settes ned på BF?
    Oppgradert innmat i C8 som gir bedre flyt og bildekvalitet. Dog skal vel Philips sin 65" til 20 lapper ca også være meget god.

    https://www.prisjakt.no/product.php?p=4658933

    Jeg sitter på ca 3.6 meter, 65" er sikkert litt stort, men 55" tror jeg blir "skulle kjøpt større"...
    Jeg har den tv`n som du henviser til på prisjakt. Er kjempefornøyd. Liker LED belysningen som er rundt topp og sider. Hadde aldri kjøpt mindre enn 65”
    Vi sitter ca 2.5 meter fra og synes ikke det er nærme.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Hadde aldri kjøpt mindre enn 65”
    Vi sitter ca 2.5 meter fra og synes ikke det er nærme.
    Synes du det blir bra stor forskjell på film og TV? Har da samme avstand som deg.

    Jeg husker jeg syntes kanskje 46" tommeren jeg har nå føltes nesten vel stor da jeg kjøpe den. I dag er det nesten komisk å tenke på så kanskje er det sånn med 65" også. Skal jo kjøpe TV for mange, mange år.
     

    bengt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    150
    Antall liker
    55
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    1

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Her ser dere en rekke brukte OLED-skjermer på finn.no:

    https://www.finn.no/bap/forsale/sea...type=SEARCH_ID_BAP_ALL&sub_category=1.93.3906

    Det er en grunn til at det selges mange (mer eller mindre) brukte LG-skjermer, men knapt noen fra Panasonic. Prøv den siste Panasonic TX-55FZ800 om dere er misfornøyd med LG.
    Selger selvfølgelig mest av det det finnes flest av. Har aldri sett en Pana oled i butikk.
    Joda, men Power.no selger Panasonic:

    https://www.power.no/tv-og-tilbehoer/tv/panasonic-tx-55fz800-4k-oled-tv/p-872061/?q=oled

    https://www.power.no/tv-og-tilbehoer/tv/panasonic-65-4k-oled-tv-tx-65fz800e/p-881496/

    Den siste generasjonen av Panasonic er veldig bra på fargekorrekthet, samt bedre på bevegelser enn forgjengeren. Et problem kan være at det er lett å mikse betegnelsene på de nye skjermene og de gamle (den nye toppmoddelen heter TX-65FZ950E vs. den gamle TX65EZ950E).
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    315
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har vurdert å oppgradere fra LG OLED55B6 til C8, men etter to demoer hvor jeg benyttet "medbragt" materiale tenker jeg at det ikke er noe stress. Men noen forbehold om lysforhold og butikkinnstillinger må jeg selvsagt ta.

    Det virket å være bedre lysstyrke og mer smell i fargene på C8. Responstiden ved bytte av apper og navigering var også klart kjappere. Ingen overraskelser der.

    Men når det gjelder TruMotion ble jeg forbauset over hvor lite fremgang de har fått til over de siste par årene, ikke minst fordi det er på bildebehandlingen at den største forbedringen sies å ligge. Selv på min "gamle" B6 er det fullt mulig å få helt jevn flyt - problemet er bare at man da får svært merkbare artefakter rundt objekter i forgrunnen, som nevnt tidligere i tråden. Akkurat det samme problemet opplevde jeg på C8 - selv da TruMotion sto på 4 av 10 var dette tydelig. Igjen må det tas et lite forbehold om innstillinger, men jeg tror egentlig ikke at denne effekten avhenger noe særlig av øvrige funksjoner.

    Når det gjelder øvrig bildebandling, som diverse filtre og reduksjon av banding, tror jeg absolutt at det har vært fremgang, men kildematerialet jeg brukte var nok av for høy kvalitet til å kunne få frem slike forskjeller. Uansett føler jeg at TruMotion er langt viktigere, og der opplevde jeg altså ikke nevneverdig forbedring.

    For all del, C8 er en kanonbra TV, vel verdt de 15 lappene den koster i øyeblikket. Men nå tenker jeg at min B6 fortsatt er mer enn bra nok, i hvert fall i et år til...
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Hadde aldri kjøpt mindre enn 65”
    Vi sitter ca 2.5 meter fra og synes ikke det er nærme.
    Synes du det blir bra stor forskjell på film og TV? Har da samme avstand som deg.

    Jeg husker jeg syntes kanskje 46" tommeren jeg har nå føltes nesten vel stor da jeg kjøpe den. I dag er det nesten komisk å tenke på så kanskje er det sånn med 65" også. Skal jo kjøpe TV for mange, mange år.

    Nei, det synes jeg ikke. Om vi sitter 2,5 eller 5 meter ifra betyr liksom ikke noe. Tror aldri at du vil trege på at du kjøper en 65”.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Da er ny TV på plass! Super fornøyd! Det ble faktisk større forskjeller fra den gamle Samsung LED enn jeg trodde. Mer smell i bilde pga sortnivået, mer small i fargene og høyere detaljnivå. Men det kan synes som om OLED er litt som med sort/hvitt bilder. Man må overdrive kontrastene endel for at bilde ikke skal bli for "grått"? Eller er det bare at jeg ikke er vant med det gode sortnivået?

    Jeg ser fort at den korte seer avstanden hadde tålt en 65" grunnet oppløsningen. Men nå har jeg tatt ned det store veggfestet og ser at den står veldig fint på bordet, og siden den er så tynn blir den ikke dominerende ved å stå litt ute. Med 65" hadde jeg nok måttet feste den på veggen. Med vanlig TV programmer virker størrelsen fin, men hadde vært artigere med større skjerm med filmer/serier. Savner en mellomting mellom 55 og 65.

    Ja, dette ble en betydelig større nytelse å se TV nå ;)....

    Ny TV.jpg



    Edit;Ja det ble en LG 55C8 :cool:

    Og ny fiber er montert med Viasat UHD og en Apple TV 4k fra før. Nå er ALT på plass, fra lyd til bilde. Roon og Tidal HiFi fra iMac 27" via Ethernet. Ipad som fjernkontroll.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Er man heldig i skjermlotteriet så er Oled bare helt fantastisk !

    Har selv hatt min LG 65 B7 et år nå , og må bare si meg fantastisk fornøyd :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Hatt min 55" LG C7 snart ett år nå, og selv om jeg er veldig fornøyd med bildet skulle jeg egentlig gjerne hatt en større skjerm, men er usikker på om 65" egentlig hadde gjort det for meg da. Men tror heller jeg venter og ser om det blir prosjektor etterhvert framfor å bytte TV allerede nå. Uansett, syns OLED gir bra farger og sortnivå, ikke noe tvil om det.
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Da er ny TV på plass! Super fornøyd! Det ble faktisk større forskjeller fra den gamle Samsung LED enn jeg trodde. Mer smell i bilde pga sortnivået, mer small i fargene og høyere detaljnivå. Men det kan synes som om OLED er litt som med sort/hvitt bilder. Man må overdrive kontrastene endel for at bilde ikke skal bli for "grått"? Eller er det bare at jeg ikke er vant med det gode sortnivået?

    Jeg ser fort at den korte seer avstanden hadde tålt en 65" grunnet oppløsningen. Men nå har jeg tatt ned det store veggfestet og ser at den står veldig fint på bordet, og siden den er så tynn blir den ikke dominerende ved å stå litt ute. Med 65" hadde jeg nok måttet feste den på veggen. Med vanlig TV programmer virker størrelsen fin, men hadde vært artigere med større skjerm med filmer/serier. Savner en mellomting mellom 55 og 65.

    Ja, dette ble en betydelig større nytelse å se TV nå ;)...

    Edit;Ja det ble en LG 55C8 :cool:

    Og ny fiber er montert med Viasat UHD og en Apple TV 4k fra før. Nå er ALT på plass, fra lyd til bilde. Roon og Tidal HiFi fra iMac 27" via Ethernet. Ipad som fjernkontroll.
    65" blir aldri for stort! Sitter ca. 3 m. unna og jeg kunne tenkt meg 75" hadde jeg hatt plass.

    Er man heldig i skjermlotteriet så er Oled bare helt fantastisk !

    Har selv hatt min LG 65 B7 et år nå , og må bare si meg fantastisk fornøyd :)
    2017 panelene fra LG hadde en del problemer med rød/rosa tint. Du var heldig? 2018 panelene virker å være mye bedre på dette punktet. Akkurat fått Sony AF9 i hus og den er nesten perfekt når det gjelder screen uniformity. :)
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Da er ny TV på plass! Super fornøyd! Det ble faktisk større forskjeller fra den gamle Samsung LED enn jeg trodde. Mer smell i bilde pga sortnivået, mer small i fargene og høyere detaljnivå. Men det kan synes som om OLED er litt som med sort/hvitt bilder. Man må overdrive kontrastene endel for at bilde ikke skal bli for "grått"? Eller er det bare at jeg ikke er vant med det gode sortnivået?

    Jeg ser fort at den korte seer avstanden hadde tålt en 65" grunnet oppløsningen. Men nå har jeg tatt ned det store veggfestet og ser at den står veldig fint på bordet, og siden den er så tynn blir den ikke dominerende ved å stå litt ute. Med 65" hadde jeg nok måttet feste den på veggen. Med vanlig TV programmer virker størrelsen fin, men hadde vært artigere med større skjerm med filmer/serier. Savner en mellomting mellom 55 og 65.

    Ja, dette ble en betydelig større nytelse å se TV nå ;)...

    Edit;Ja det ble en LG 55C8 :cool:

    Og ny fiber er montert med Viasat UHD og en Apple TV 4k fra før. Nå er ALT på plass, fra lyd til bilde. Roon og Tidal HiFi fra iMac 27" via Ethernet. Ipad som fjernkontroll.
    65" blir aldri for stort! Sitter ca. 3 m. unna og jeg kunne tenkt meg 75" hadde jeg hatt plass.

    Er man heldig i skjermlotteriet så er Oled bare helt fantastisk !

    Har selv hatt min LG 65 B7 et år nå , og må bare si meg fantastisk fornøyd :)
    2017 panelene fra LG hadde en del problemer med rød/rosa tint. Du var heldig? 2018 panelene virker å være mye bedre på dette punktet. Akkurat fått Sony AF9 i hus og den er nesten perfekt når det gjelder screen uniformity. :)
    Joda , jeg kan se en anelse rosa tint på helt hvit skjerm , men det er såpass lite at det er svært sjelden jeg legger merke til det. Så det er ikke verre enn at jeg fortsatt er meget fornøyd med skjermen [emoji2]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Da er ny TV på plass! Super fornøyd! Det ble faktisk større forskjeller fra den gamle Samsung LED enn jeg trodde. Mer smell i bilde pga sortnivået, mer small i fargene og høyere detaljnivå. Men det kan synes som om OLED er litt som med sort/hvitt bilder. Man må overdrive kontrastene endel for at bilde ikke skal bli for "grått"? Eller er det bare at jeg ikke er vant med det gode sortnivået?

    Jeg ser fort at den korte seer avstanden hadde tålt en 65" grunnet oppløsningen. Men nå har jeg tatt ned det store veggfestet og ser at den står veldig fint på bordet, og siden den er så tynn blir den ikke dominerende ved å stå litt ute. Med 65" hadde jeg nok måttet feste den på veggen. Med vanlig TV programmer virker størrelsen fin, men hadde vært artigere med større skjerm med filmer/serier. Savner en mellomting mellom 55 og 65.

    Ja, dette ble en betydelig større nytelse å se TV nå ;)...

    Edit;Ja det ble en LG 55C8 :cool:

    Og ny fiber er montert med Viasat UHD og en Apple TV 4k fra før. Nå er ALT på plass, fra lyd til bilde. Roon og Tidal HiFi fra iMac 27" via Ethernet. Ipad som fjernkontroll.
    65" blir aldri for stort! Sitter ca. 3 m. unna og jeg kunne tenkt meg 75" hadde jeg hatt plass.

    Er man heldig i skjermlotteriet så er Oled bare helt fantastisk !

    Har selv hatt min LG 65 B7 et år nå , og må bare si meg fantastisk fornøyd :)
    2017 panelene fra LG hadde en del problemer med rød/rosa tint. Du var heldig? 2018 panelene virker å være mye bedre på dette punktet. Akkurat fått Sony AF9 i hus og den er nesten perfekt når det gjelder screen uniformity. :)

    Det er jo andre ting som teller også. En 65" hadde f.eks måttet stå over Devialet´en :p. Nei, jeg har kommet frem til at en 65" blir for ruvende, men som sagt kvaliteten er så bra at det hadde gått bra rent seer messig.

    Dessuten koster 65" C8 hele 13.000,- mer. Fjorårsmodellen 65" B7 koster 5000,- mer.

    Det er veldig stor etterspørsel etter LG 55C8 og ikke alle som har de inne. Jeg ble ringt opp og spurt om det er helt sikkert han jeg skulle ha den etter bestilling.
     
    Sist redigert av en moderator:
    C

    Cyber

    Gjest
    Er Philips 65" 873 modellen sweetspot blant OLED inn mot den sorte fredag?
     

    tommo21

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    333
    Antall liker
    161
    Torget vurderinger
    26
    Elkjøp kommer nok til å ha Philips 65Oled803 på salg på fredag.Men vær litt OBS. Denne har de solgt for rundt 28000,- i flere uker, men har idag satt opp prisen til nærmere 39.000,- Dette gjøres nok for å skryte/lage en kunstig god deal der de kan reklamere med 40-50% avslag når de setter ned prisen igjen på fredag. Men uansett en god deal hvis de kommer seg ned mot 20.000,-(helst litt under)

    Det samme med Samsung 65 Q8FN som de selger imorgen(Ikke oled). Denne angir de til å koste 31.000,- og salgspris skal være 14000,-. Dette er en kantbelyst LCD som er dårligere enn Q8DN versjonen som er bakbelyst. Denne har hatt prisen 21990,- i lange tider. Dvs at reell pris på den kantbelyste egentlig ikke er mer enn rundt 20.000.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Elkjøp kommer nok til å ha Philips 65Oled803 på salg på fredag.Men vær litt OBS. Denne har de solgt for rundt 28000,- i flere uker, men har idag satt opp prisen til nærmere 39.000,- Dette gjøres nok for å skryte/lage en kunstig god deal der de kan reklamere med 40-50% avslag når de setter ned prisen igjen på fredag. Men uansett en god deal hvis de kommer seg ned mot 20.000,-(helst litt under)

    Det samme med Samsung 65 Q8FN som de selger imorgen(Ikke oled). Denne angir de til å koste 31.000,- og salgspris skal være 14000,-. Dette er en kantbelyst LCD som er dårligere enn Q8DN versjonen som er bakbelyst. Denne har hatt prisen 21990,- i lange tider. Dvs at reell pris på den kantbelyste egentlig ikke er mer enn rundt 20.000.
    Jeg lar meg ikke lure, men takk for headsup. Jeg håpet på 17 K for 65" fra Philips, men er kanskje i overkant håpefull...
     

    Otern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    154
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Elkjøp kommer nok til å ha Philips 65Oled803 på salg på fredag.Men vær litt OBS. Denne har de solgt for rundt 28000,- i flere uker, men har idag satt opp prisen til nærmere 39.000,- Dette gjøres nok for å skryte/lage en kunstig god deal der de kan reklamere med 40-50% avslag når de setter ned prisen igjen på fredag. Men uansett en god deal hvis de kommer seg ned mot 20.000,-(helst litt under)

    Det samme med Samsung 65 Q8FN som de selger imorgen(Ikke oled). Denne angir de til å koste 31.000,- og salgspris skal være 14000,-. Dette er en kantbelyst LCD som er dårligere enn Q8DN versjonen som er bakbelyst. Denne har hatt prisen 21990,- i lange tider. Dvs at reell pris på den kantbelyste egentlig ikke er mer enn rundt 20.000.
    Jeg lar meg ikke lure, men takk for headsup. Jeg håpet på 17 K for 65" fra Philips, men er kanskje i overkant håpefull...
    Kjøpte min hos Elkjøp Lørenskog, nyåpning for noen mnd. siden. Gikk for 18'. Så 17 er ikke helt urealistisk.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Skjønner ikke det russiske rulett sjansespillet med å kjøpe oled, risikere burn in og ikke få ny. Bedre sortnivå ja, men det er vel alt egentlig
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    315
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Skjønner ikke det russiske rulett sjansespillet med å kjøpe oled, risikere burn in og ikke få ny. Bedre sortnivå ja, men det er vel alt egentlig
    Er burn in noe problem egentlig?
    For meg er OLED førstevalget i kraft av bildekvaliteten, og jeg ser ingen klare ulemper. Hvis man er litt bevisst på risikoen er den tilsynelatende svært liten. Selv har jeg brukt min OLED som PC-monitor i et par år, men den har likevel ikke antydning til innbrenning. Jeg synes flatpanels.dk sa det bra i sin test av LG OLED55C8:

    flatpanels.dk skrev:
    Efter 4-5 timers kalibrering (for at udforske nuancerne af auto-kalibrering), som involverede at have et 10% hvid vindue placeret midt på skærm, kunne vi spotte et svagt omrids af den hvide boks på LG C8. Det forblev synligt i nogle timer, men var væk igen næste morgen efter tv’et havde kørt sin rutinemæssige ”pixel refresher” henover natten. Vi tjekkede igen lige før vi pakkede skærmen sammen og der var intet at se. Retention – altså midlertidt – kan forekomme på OLED-paneler, men permanent burn-in lader ikke til at være et udbredt problem, når OLED bruges som tv-skærme, taget i betragtning af, at der allerede står millioner af OLED-tv ude i forbrugernes stuer og der er relativt få rapporterede meldinger om problemer. Vi fortsætter med at følge udviklingen på dette punkt.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    ser ut som en venn av meg kan ha fått dette nå, burn in, helt plutselig..han ser stort sett film med sin oled. Han kjørte igang et renseprogram, så får han se om det hjelper. De har godt bilde ja, men jeg tenker at det lille bedre sorte, bidrar til en litt placeboaktigfølelse at bildet er så myebedre enn eks lcd. Oled er bedre på noen ting, men må se seg slått på mange ting av led, bl.a mer detaljer i sort og hvitt, mer lyssterkt for en økt og mer naturlig hdr. Jeg synes Sony X900F er særdeles bra, minner om en Oled i måten bildet vises på, utrolig bra sort og samtidig med merkbart mer detaljer i bildet..ser mer naturlig ut...men er vel smak og behag. Tror hverken Oled eller lcd/qled som det er nå overlever lenge, da microled kommer til å ta over etterhvert, med det beste fra begge verdener her, bare mangedoblet i ytelse
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn