Diverse Om gode strømprodukter og høyoppløste formater :)

Kristian

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.10.2002
Innlegg
447
Antall liker
280
Sted
Levanger
Torget vurderinger
32
Hei og god kveld! Jeg har noen veldig gode musikalske opplevelser å dele.

Først: bestilte iFi audio AC iPurifier fra AV Connection i Danmark. Enestående god strømrenserplugg. Den kansellerer støyen i stedet for å filtrere. Det ble absolutt stille i anlegget mitt. Og lyden ble vesentlig forbedret. Vil si at en slik plugg ene og alene kan erstatte en vanlig strømrenser (og vel så det!). Jeg bruker ellers Burmester 948 for å kansellere DC og Nordost Qv2 til å forbedre sinuskurven.

PCen min ble dessverre hacket. Jeg mistet operativsystemet. Hadde lagret over 200 album i WAV format i iTunes og kjøpt over 20 album i 24 bit fra HDtracks. Brukte USB-kabel til DACen i Pioneer forsterkeren min. Det fungerte veldig bra lenge det :) Men da PCen tok kvelden fant jeg fram Primare BD32 universalspiller. Tar ut lyden analogt via Wireworld XLR kabler. Har også Wireworld høyttalerkabler. Lyden fra Pioneer A-70DA får et vanvittig dreiemoment (dempefaktor/gain) med denne løsningen og jeg bruker Primare BD32 til å spille av HDCD, Super Audio CD og Blu-ray. Les omtale i utenlandsk tidsskrift av BD32, der de måler jitter på avspilling av ulike formater. SACD har lavest jitter fra denne. Det låter også fremragende! Før hadde jeg satt HDMI audio på «auto». Da ble DSD konvertert til PCM. I forrigår skrudde jeg HDMI audio «av», da fikk jeg rent DSD signal og jeg har aldri noensinne hatt så god lyd i anlegget mitt før! DACen i Primare spilleren har stort potensiale på høyoppløst musikk. Hørte «Brothers in Arms» og «Toto IV» på SACD og Carola: «Blott en dag» på HDCD.

Slår ellers et slag for Nordost Blue Heaven strømkabel. Har prøvd massevis av strømkabler i mitt liv, men Blue Heaven er enestående godt laget til prisen. Mikro Monofilament er viktigere i strømkabler enn mange tror, det demper de kraftige 50 Hz vibrasjonene og FEP isolasjonen tar opp minimalt med energi fra strømmen. Også dette med mekanisk tuning er viktig, at lederne ligger perfekt arrangert, det gir ekstremt rent signal. Blue Heaven gir hurtig, presis og åpen lyd. Ikke tilfeldig at kabelen heter Blue Heaven. Nordost får fram egenlyden i apparatene.

Tenk på disse produktene jeg har listet opp her, gjentar:
iFi audio AC iPurifier
Burmester 948
Nordost Qv2
Nordost Blue Heaven Power
Wireworld XLR og høyttalerkabler
Primare BD32
HDCD og Super Audio CD!!
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.516
Antall liker
9.286
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Flott med gode opplevelser og forbedringer. Imponert over at du bruker en japansk forsterker som er mainstream. Kudos. (y) :)
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.566
Antall liker
35.509
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
"Først: bestilte iFi audio AC iPurifier fra AV Connection i Danmark. Enestående god strømrenserplugg. Den kansellerer støyen i stedet for å filtrere. Det ble absolutt stille i anlegget mitt. Og lyden ble vesentlig forbedret. Vil si at en slik plugg ene og alene kan erstatte en vanlig strømrenser (og vel så det!). Jeg bruker ellers Burmester 948 for å kansellere DC og Nordost Qv2 til å forbedre sinuskurven."

Har du noen anelse hvorfor du i det hele tatt har problemer med støy i anlegget? Synes det var veldig mye dc-produkter bare for å få liv i anlegget.

 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.516
Antall liker
9.286
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Jeg synes det er hyggelig at noen tar seg bryet med å skrive et langt innlegg som beskriver hvor positiv opplevelsen var etter å ha satt inn noen nye produkter. At ikke alle er enige i effekten av disse har blitt gjentatt til det kjedsommelige. Kan vi ikke ha noen tråder med litt "feelgood" følelse også, selv om det dreier seg om strømrelaterte produkter. Og for å si det som en jeg kjenner godt;
Strøm er vanskelig, de som mener at de forstår alt vedrørende strøm har egentlig ikke forstått noe som helst.
Og denne personen jeg referer til har en meget lang utdannelse, jobber i dag i tysk bilindustri med utvikling av elektronikk som spesialområde.
 

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Innlegg
1.417
Antall liker
1.305
Sted
Horten
Jeg synes det er hyggelig at noen tar seg bryet med å skrive et langt innlegg som beskriver hvor positiv opplevelsen var etter å ha satt inn noen nye produkter. At ikke alle er enige i effekten av disse har blitt gjentatt til det kjedsommelige. Kan vi ikke ha noen tråder med litt "feelgood" følelse også, selv om det dreier seg om strømrelaterte produkter. Og for å si det som en jeg kjenner godt;
Strøm er vanskelig, de som mener at de forstår alt vedrørende strøm har egentlig ikke forstått noe som helst.
Og denne personen jeg referer til har en meget lang utdannelse, jobber i dag i tysk bilindustri med utvikling av elektronikk som spesialområde.
Ja, det var jo et bra forslag; feelgood tråder.
Hva med å lage en egen seksjon/underforum her på HFS for nettopp feelgood innlegg?
-En egen seksjon for de gode historiene/opplevelsene folk føler å skrive om. (y)
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.516
Antall liker
9.286
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Det er en god tråd om hva som er bra i Norge og det er mye. Men vi sutrer likevel mye.
Poenget er at hvis vi nebber ned alle som skriver lange positive innlegg med hva de opplevde så vil det bli stille her på Sentralen, det vil bare være igjen en menighet med besserwissere som alltid skal hakke på noe de mener er feil og produkter som ikke kan bety noe som helst.
 
Sist redigert:

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Innlegg
4.754
Antall liker
1.980
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Enig
Man kan se på denne hobbyen subjektivt og objektivt.
Nå er det ja faktisk slik at hørselen hos alle oss mennesker er subjektiv og ikke et objektivt instrument.
Derfor er det jo faktisk hva den enkelte opplever å høre som betyr noe
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.566
Antall liker
35.509
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Du har nylig blitt spurt i en annen tråd om du har en diagnose.......
Kanskje greit å legge om spillestilen en smule.
Har blitt spurt, men ennå ikke kommet med noe bevis der heller, regner med DU klarer å legge frem bevis på det du påstår. Hvis ikke så må det være noe andre som sliter med diagnose her. Venter fremdeles på bevis fra den forrige, ser ut som det ikke kommer. Så da stoler jeg på at du kan komme med fakta på dine beskyldninger.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.516
Antall liker
9.286
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Har blitt spurt, men ennå ikke kommet med noe bevis der heller, regner med DU klarer å legge frem bevis på det du påstår. Hvis ikke så må det være noe andre som sliter med diagnose her. Venter fremdeles på bevis fra den forrige, ser ut som det ikke kommer. Så da stoler jeg på at du kan komme med fakta på dine beskyldninger.
Jeg påstår ikke at du har en diagnose, du får derfor se på mitt innlegg som et godt råd istedenfor en beskyldning.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.566
Antall liker
35.509
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Synes faktisk en egen "mappe" for folk som tror på dyre kabler og strømfilter slett ikke er dumt. Å plassere denne på "generelt" er "litt feil".
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.566
Antall liker
35.509
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Jeg påstår ikke at du har en diagnose, du får derfor se på mitt innlegg som et godt råd istedenfor en beskyldning.
Muligens, men du påstår at jeg "kverulerer i alle tråder". Det får du nesten bevise, hvis ikke du klarer det så er det oppgulp du kommer med, slikt liker jeg ikke å ha på meg.
 

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Innlegg
1.417
Antall liker
1.305
Sted
Horten
Det er en god tråd om hva som er bra i Norge og det er mye. Men vi sutrer likevel mye.
Poenget er at hvis vi nebber ned alle som skriver lange positive innlegg med hva de opplevde så vil det bli stille her på Sentralen, det vil bare være igjen en menighet med besserwissere som alltid skal hakke på noe de mener er feil og produkter som ikke kan bety noe som helst.
Positive innlegg liker vi alle, men noen enerett til å si hva man vil uten innsigelser under dekke av positivitet eller gode intensjoner, har ingen.
-Og om du virkelig mener at det kategorisk nebbes ned på positive innlegg her på HFS, så har du sikkert samlet mange eksempler og ev klagd disse inn til en admin?

Men, hva synes du om at det lages en egen kategori/del på forumet her for det du kaller feelgood opplevelser? Et eget sted for den gode positive opplevelsen?
Og om det er slik du sier, så vil jo den delen av forumet være det mest aktive av absolutt alt, med kun god stemning og gode opplevelser. (y)
 

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Innlegg
3.062
Antall liker
2.521
Det er en god tråd om hva som er bra i Norge og det er mye. Men vi sutrer likevel mye.
Poenget er at hvis vi nebber ned alle som skriver lange positive innlegg med hva de opplevde så vil det bli stille her på Sentralen, det vil bare være igjen en menighet med besserwissere som alltid skal hakke på noe de mener er feil og produkter som ikke kan bety noe som helst.
Jeg har inntrykk av at "mittt anlegg" og "venn av merke" trådene stort sett får være i fred til den type sanseopplevelser. Hvor man egger hverandre opp til å kjøpe og oppgradere utstyr ;)
 

HAREPUSEN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2009
Innlegg
3.220
Antall liker
2.729
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Det er dog litt trist at man hele tiden være i akt og opp tre på en helt uangripelig måte 24/ 7

Tråden starter med en glad gutt melding " og hva resulterer det i ?

Jeg tror genrellt enkelte har for få hobbier og får ut løp i å rette sette "i en hver hfs tråd .

Dette er ikke tull en gang , jeg kommer fra lang varige trenings forhold både i klubber : motor , skyting , vekt treneing , svømming og til sist kamp sport . Hva jeg lærte der er ,,ydmykhet , toleranse ,repekt samhold og vennskap . Så en oppfordring til flere ,, get out there , get a life "Anbefaler kamp sport ,, for der kan man evtuellt vise at man er best ,,, hele tiden : )

Har mer på lager men stopper her ,,, Ellers er jeg fullsdtendig enig med periode lytter
 
Sist redigert:
Topp Bunn