Omvendt mattråd Hva er det værste du får å spise....

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Hva med en omvendt mattråd.

Det værste jeg får er chevre/Snøfrisk. Hvorfor har dette blitt så in? mang en god rett er ødelagt av denne stramme beske smaken...
Beskriv det værste du får å spise.....

Sleiven

N

nb

Gjest
Toro bernaisesaus. En hån mot originalen. Nå er det maaaange år siden jeg spiste "bernaise" fra Toro, men antar at ingen ting har endret seg der. 75 gram smør eller hva det nå var til fire personer? Mohahahahaha.

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Brasse skrev:
Stangselleri. Da vrir deg seg.
Og jeg elsker det. Friskt sprøtt og apetittvekkende. Smak er merkelige greier...!!

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
Jeg er ikke spesiellt glad i tran-marinerte knekkebrød.

LPA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Antall liker
5
Pizza Grandiosa er vel ikke akkurat livretten.

LPA

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
11.796
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Mais.
Totalt uspiselig, men ypperlig til å lage brennevin av.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Trailergrill. Jeg eter det noen ganger, men er ikke overbegeistret for smaken, og får både høyt kolesterol, fleskemage og dårlig samvittighet av det.

Ellers klarer jeg ikke hate noe som ikke smaker godt. Jeg lar bare være å spise det.

Z

Zomby_Woof

Gjest
thomand skrev:
LPA skrev:
Pizza Grandiosa er vel ikke akkurat livretten.

LPA
Nei, men hva skulle man gjort uten ;)
Det fine med Grandis er at du kan ete "pizzaen" den ene dagen og pappesken den neste. Det smaker omtrent det samme, men jeg antar at pappen er bedre for helsa.

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
4.009
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Lørdagspizzaen er fin for der følger det med krydder til eska ;D

zerum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2005
Antall liker
198
Frikasse` ,lungemos. og stekte sildekaker.... da får jeg seriøse problemer

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
Brasse skrev:
Stangselleri. Da vrir deg seg.

? ? ?

kombinert med vodka, tomatjuice, worchestersaus, kjøttbuljong(kraft), salt, pepper, lemonjuice, selerisalt og tabasco er det jo bare snadder.

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Antall liker
3.517
Jeg spiser ingenting som har svømt i vann.
Fisk er ikke egnet som menneskeføde.

Nikko03

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.11.2008
Antall liker
2.907
Torget vurderinger
3
BLOMKÅLSUPPE fytte grisen for noe svineri.

G

Gjestemedlem

Gjest
Lever og grillpølser med mais, pultost og posefrossen pommes frites med piffikrydder hadde jeg neppe bestilt på en restaurant, ikke engang hvis det hadde blitt servert med en salat av hakket kinakål og hermetiske blåskjell med Iduns Thousand Island dresing.

Grandiosa varmet i mikrobølgeovn vil neppe havne på julemenyen heller.

Til å drikke ville jeg unngått den lilla lettfermenterte salte gulrotsaften som tyrkere liker å drikke til sine kebaber, heller ikke en stuetemperert Liebfraumilch hadde hjulpet på ettersmaken av dette.

Desserten skulle ikke vært en boks med gressgele fra den lokale jallasjappen heller.

Hm, nå ble jeg plutselig ikke sulten lenger.

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Spiste for noen uker siden en slags oksekjøtt som var utformet som en skosåle på kroa på Hjortnes. Det gjør jeg ikke igjen. Grønnsakene var gode.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.537
Bare synet av grønne erter får meg til å miste matlysten. Ost er heller ikke godt.

Panama Red

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.08.2009
Antall liker
5.681
Sted
Fiddler's Green
Torget vurderinger
2
Raspeball er ikke det aller værste jeg har smakt, men det er vannvittig udelikat.
Erter sikkert på meg noen vestlendinger nå, men de kan trøste seg med at svenskene har noe som de kaller palt. Denne er hvit og ser ut som noe som kunne hengt under en premie-vær, og er faktisk enda mer udelikat.

Ifølge Rainmakers er visst government cheese vanskelig å svelge

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Masse jeg ikke er begeistret for. De åpenbare kanidatene slik som frossen pizza og fjordland/toro må selvfølgelig med.
Brød fra de vanlige supermarkedene spiser jeg konsekvent ikke.
Ting som er lagt i aspikk.
Nyrer, lever, hjerne, øyne, baller og penis klarer jeg bare ikke (franskmenn er gale)
Er heller ikke særlig imponert over krabbe og snegler.
Blåmuggost klarer jeg heller ikke.
Løk har jeg aldri klart å bli venner med. Får jeg løk i maten uten å vite om det så kommer den desverre opp igjen med turbofart... sikkert noe allergi.
Så er det mange ting jeg mener er oppskrytt (ikke vondt på noen måte, bare alt for dyrt) Østers, fois gras og trøfler.

lakki_luke

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
536
Sted
Jæren
Blodpudding og lungemos!!
Jeg har vært med og slaktet.Som guttonge satt jeg og rørte i en pøs med varmt blod.Den søte blodstanken har satt sine spor.

norcad

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2006
Antall liker
22
Synet av smalahove og lukten av pinnekjøtt!
Eller lukten av grillet makrell.

Største nedturen var vel allikevel gåselever på 17 stjerners restaurant (minst) i London, smaken var vel grei nok, men fy flate for en konsistens, og følelsen av fettet som rant ned i svelget. Fysj og phøy!

Brød fra Rema, frossen pizza og Fjordland/Toro derimot har jeg ikke noe problemer med. ;D

Er dog langt på vei enig med slowmotion; la livet i havet være i fred. Jeg ville ikke savne det............

lakki_luke

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
536
Sted
Jæren
Smalahåve skal spises i bar overkropp slik at fettet renner fritt ;)

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Merkelig :) For meg er (hjemmelaget) raspeball på topp tre lista mi over det beste jeg kan spise! (ikke den varianten som selges i pose på butikken) .. men jeg skjønner ikke HVORFOR.. det er bare slik.. kombinasjonen av den grå massen, med et salt kjøttfylt indre... som bader i smelta smør.... jeg kjenner det ikke er fryktelig sunt (sammen med salt/røkt kjøtt), men fy flate det er så deilig :.... argh! :)

Det verste for meg er all fisk som LUKTER fælt !!! (spiller ingen rolle om det smaker godt.. det får hele huset til å stinke, og derfor er det u-mat i min bok!) :)

A Boy Named Sue skrev:
Raspeball er ikke det aller værste jeg har smakt, men det er vannvittig udelikat.
Erter sikkert på meg noen vestlendinger nå, men de kan trøste seg med at svenskene har noe som de kaller palt. Denne er hvit og ser ut som noe som kunne hengt under en premie-vær, og er faktisk enda mer udelikat.

Ifølge Rainmakers er visst government cheese vanskelig å svelge

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Smalahove ( iallefall kjøttet ) ER godt, men jeg klarer det ikke,likevel. sikkert et merkelig traume fra oppvekst med koooselige lam på nabojordet. Enig i at hjerne, øyne, testikler, kujur, peniser osv. er forferdelig oppskrytt...og stort sett uspiselige greier. Gåselever er direkte heslig, og bør forøvrig forbys p.g.a. at produksjonen er direkte dyre-/fuglemishandling...

Rakfisk har jeg heller ikke skikkelig dreis på...( if it looks like shit, smell like shit and taste like shit, it is probably shit!). Ellers et æ det meste.

;DMvh. VilhelmW

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
A Boy Named Sue skrev:
Raspeball er ikke mat, det er religion, og har således ingenting i denne tråden å gjøre.

Men når det er sagt;
det er ingenting som gir større sjelefred enn en litt for stor porsjon med raspeball og tilbehør.

mutz

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2005
Antall liker
85
Torget vurderinger
1
Spiser alt, med unntak av banan naturell og mais i hermetikk. Får frysninger på ryggen bare av tanken.

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
4.009
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Utover spekesild så tror jeg at jeg spiser det meste.

thomand skrev:
Jeg er ikke spesiellt glad i tran-marinerte knekkebrød.
Står heller ikke høyt i kurs her.

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
6.665
Det værste jeg får servert er lik, hønsemens og kjønnssekret fra kuer.

Slutta med det, jeg ;)

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.503
emokid skrev:
Det værste jeg får servert er lik, hønsemens og kjønnssekret fra kuer.

Slutta med det, jeg ;)
Personlig foretrekker jeg at maten er død. Hønsemens og kjønssekret fra kuer har jeg ikke sett på Meny, men for alt jeg vet kan det være vegankode for noe helt vanlig :)

Det tristeste jeg får servert er mat som i utgangspunktet kan være eksepsjonelt god, men hvor det meste har skjært seg i tilberedingen.

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
6.665
Egg og melk, yo;)

Jeg foretrekker maten min viril og levende.

Man er hva man spiser.

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
39.964
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Dere reiser for lite, gutter.

Jeg husker godt en risotto-aktig sak stekt i halefett fra fettsvansfår i Uzbekistan en gang, sammen med diverse hestegreier i Kazakhstan og noen friterte kyllinglevre i Nepal. Og da er det helt sikkert mye jeg har fortrengt.

Gåselever får også stå i fred for meg. Oppskrytt dyreplageri.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.503
emokid skrev:
Egg og melk, yo;)
Ser man det :)
Å, nå fikk jeg lyst på fersk, avkjølt melk fra vestlandskyr som går ute på beite.
Er ikke noe glad i egg, annet enn i hjemmelaget eggesalat.

Er man hva man spiser er jeg jammen meg en skikkelig lekkerbisken. Hurra.

Asbjørn, etter å ha hørt om hva du pleier å bli servert, velger jeg i dette tilfellet å se på det som at du reiser for mye :)

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
39.964
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Roberten skrev:
Asbjørn, etter å ha hørt om hva du pleier å bli servert, velger jeg i dette tilfellet å se på det som at du reiser for mye :)
Du er nok inne på noe der.

Topp Bunn