Forsterkere Onkyo A-9010

thorerjo

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2012
Innlegg
541
Antall liker
263
Sted
Nesodden
Brant litt i lomma i dag så jeg har bestilt en Onkyo A-9010 til furtebua.Har en Denon DRA-1000 fra 2002 fra før og håper det er en oppgradering.Jeg bruker pc som lydkilde.Den har innebygget dac ser jeg men ikke usb tilkobling.Da må jeg ha usb\spdif konverter ev.Har Abrahamsen A-dac fra før.Vet ikke om den er bedre enn den som sitter i Onkyo.Ev kjøpe Henry dac?.
 

thorerjo

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2012
Innlegg
541
Antall liker
263
Sted
Nesodden
I hus.

Da kom ampen i hus i går og jeg har hørt en del på den.
Den kostet om lag Kr 2100.- ink frakt fra CDON.com.Ca 800.- under veiledende mange andre steder.
Bruker DALI Zensor 1 på dem som jeg hadde fra før.
Det er en klar oppgradering fra Denon DRA-1000 som er noen år.
Spiller kraftfullt og musikalsk.Hodetelefonutgangen er veldig bra.Den innebygde dac'n er ikke så bra.
Her låter Abrahamsen bedre.Blir spennende å få Henry dac'n også.Mye for pengene!
onkyo.jpg
 

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Innlegg
1.102
Antall liker
213
Torget vurderinger
4
Jeg har også denne Onkyo ampen, som jeg låner etter jeg solgte min NAD M3.

Jeg har hatt den også tidligere selv, og den har noe med seg som jeg ikke finner i mye dyrere amper, nemlig en veldig engasjerende spillestil.
Den er så utrolig punchy og rytmisk, til sammenligning låt min M3 både stillere og mer oppløst, og bedre på omtrent alle hifi parametre, men den hadde ikke den flotte rytmikken til Onkyo`en.

Jeg har også lest litt på nettet om at denne a-9010 låter anneledes enn andre Onkyo amper opp i pris, uten at jeg kan verifisere det selv.
 

666

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2013
Innlegg
2.510
Antall liker
6.120
Torget vurderinger
14
Denne har jeg også hatt. Veldig bra forsterker og billig.Tror mange hadde blitt litt overasket når de hadde hørt denne her.
 

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Innlegg
1.102
Antall liker
213
Torget vurderinger
4
Noen som har hørt den nye serien a-9110 og a-9130 og kan bekrefte at de har den samme spillestilen som a-9010?

Slik jeg har forstått det er de andre Onkyo ampene fra samme generasjon som a-9010 ganske anneledes og har ikke den samme punshy lyden.
 
Topp Bunn