Oppbevaring av LPr...

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.683
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Hei hopp!

Er i disse dager nødt til å flytte ut av dagens bolig og inn en annen, som desverre er mindre. Faktisk så liten at anlegget må pakkes bort. I den anledning har jeg en del LPr som bør oppbevares forsvarlig, og har da behov for noen esker/kasser som er velegnet til å beskytte disse platene fra støt, støv osv osv. Noen som ahr forslag på noe som kan fås kjøpt i de mest vanlige butikkkjedene... Det optimale er haturligvis noe som er akkurat passe stort, slik at det ikke blir "så mye slarke", dvs så mye plass at de får mulighet til å skli fram og tilbake under transport...

Alle tips mottas med takk!

mvh Kai

T

Thomas1

Gjest
Jeg kjøpte 70 liters oppbevaringsbokser i plastikk. med lokk og lås. Koster 249 for 2 stk på ica maxi.

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.683
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Skal sjekke det ut Thomas1... Andre som også har forslag?

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.624
Torget vurderinger
27
Litt avhengig om du må kunne stable kassene oppå hverandre. Det fantes, jeg vet ikke om de er i hendelen lenger, noen ganske ok kasser i gjennomsiktig plast som passet lp-er helt utmerket. Men, disse setter du lp-ene nedi.

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.683
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Skal ta en tur på europris å se om ikke de har noen plastkasser som har de rette dim.

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Ikke sett den i kjelleren, utvikler mugg hvis fuktig!!!

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
166
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Litt avhengig om du må kunne stable kassene oppå hverandre. Det fantes, jeg vet ikke om de er i hendelen lenger, noen ganske ok kasser i gjennomsiktig plast som passet lp-er helt utmerket. Men, disse setter du lp-ene nedi.
Og dét er jo ganske essensielt, platene må lagres stående!
Forøvrig er vel ikke den "yte emballasjen" allverdens viktig, men støv, fuktighet, høy temperatur eller store temperaturvekslinger er ytre påvirkninger man bør prøve å unngå/minimalisere.
Og skal du stable esker/kasser oppå hverandre må de naturligvis ha stivhet og styrke nok til at platene selv ikke belastes.

Mvh

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
442
Sted
Bergen
Jeg har brukt banankasser. Ikke helt optimalt de de ikke kan plasseres oppå hverandre pga høyde og det kreves et tørt og godt rom til lagring. Fordelen er at når det trengs til mange plater er banankasser greit og de tåler å bæres. De står rett opp og med god støtte.

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.260
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Hadde noen røde kasser fra Gilde eller no, helt geniale da de var tre-fire cm høyere enn coveret og var beregnet på å stable, De var nokså store, gikk minst 100 i hver

Topp Bunn