Oppgradere clearaudio concept

2mmy

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.02.2011
Innlegg
55
Antall liker
8
Torget vurderinger
10
Hei.

Jeg har en clearaudio concept, som jeg forøvrig er strålende fornøyd med. Men det kan alltid bli bedre. Derfor driver jeg å vurderer hvilke oppgraderinger jeg kan gjøre for å tyne ut litt mer godlyd ;D

Den mest åpenbare oppgraderingen/endringen er jo å bytte pickup fra mm til mc. Eventuelt bytte kablene (skulle uansett hatt litt lengre kabler).

Concept har jo blitt sagt å ha en noe svak motor, dette er også min erfaring. Derfor har jeg vurdert å prøve en annen power supply, da jeg kanskje får litt mer krefter og kanskje liitt "renere" strøm? kontaktet http://www.teddypardo.com/ og de kunne uten problemer bygge en power supply som passer til en ok pris. Men om jeg oppnår noe er en annen sak.

Hva sier dere her på forumet? Takker å bukker for alle inspill :)
 

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Innlegg
2.367
Antall liker
150
Kandkaudio har også annonset et nytt powersupply til platespiller-motorer som skal komme nå opp mot jul. Det er et kit man bygger selv, om det kunne være aktuelt.
 

2mmy

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.02.2011
Innlegg
55
Antall liker
8
Torget vurderinger
10
Kan være aktuelt det, det å kunne gjøre jobben selv er jo ofte ganske tilfredstillende :)
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.552
Antall liker
7.270
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
2mmy skrev:
Kan være aktuelt det, det å kunne gjøre jobben selv er jo ofte ganske tilfredstillende :)
Men motoren blir dessverre ikke sterkere av den grunn.
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.822
Antall liker
12.583
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
Clearaudio Concept er en plug-and-play løsning. Hele poenget er at det er en komplett spiller, og du får mye for pengene. Clearaudio har andre løsninger for de som vil forbedre/oppgradere etterhvert.

Tallerkenlageret er omtrent friksjonsfritt, det er ikke nødvendig med sterkere motor, den du har er støyfri og går med rimelig nøyaktig hastighet så jeg skjønner ikke hva som kan oppgraderes der. Forandres, ja - forbedres, mer tvilsomt.

Bedre pu/riaa kan være en vei å gå, skjønt jeg syns lyden i mm pu-ene til Clearaudio er god. (har spilt på både maestro og virtouoso.

En hylle/plattform som sikrer platespilleren støy/vibrasjonsfrie forhold kan du vurdere, dersom du ikke har det fra før.

Mitt råd er å drite i oppgraderinger og bruke pengene på vinylplater.
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.825
Antall liker
428
Torget vurderinger
3
Dazed skrev:
2mmy skrev:
Kan være aktuelt det, det å kunne gjøre jobben selv er jo ofte ganske tilfredstillende :)
Men motoren blir dessverre ikke sterkere av den grunn.
Nei, med den kan bli mer støyfri og det vil gi bedre lyd. Ingen har vel vist dette bedre enn Linn med sine mange oppgraderinger/forbedringer av strømforsyninga til motoren.
 

2mmy

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.02.2011
Innlegg
55
Antall liker
8
Torget vurderinger
10
Dazed skrev:
Men motoren blir dessverre ikke sterkere av den grunn.
Regnet nesten ikke med at motoren ville bli sterkere, men vil det være noe lydmessig å hente ved bedre strømforsyning?

Burnt_Island skrev:
Clearaudio Concept er en plug-and-play løsning. Hele poenget er at det er en komplett spiller, og du får mye for pengene. Clearaudio har andre løsninger for de som vil forbedre/oppgradere etterhvert.

Tallerkenlageret er omtrent friksjonsfritt, det er ikke nødvendig med sterkere motor, den du har er støyfri og går med rimelig nøyaktig hastighet så jeg skjønner ikke hva som kan oppgraderes der. Forandres, ja - forbedres, mer tvilsomt.

Bedre pu/riaa kan være en vei å gå, skjønt jeg syns lyden i mm pu-ene til Clearaudio er god. (har spilt på både maestro og virtouoso.

En hylle/plattform som sikrer platespilleren støy/vibrasjonsfrie forhold kan du vurdere, dersom du ikke har det fra før.

Mitt råd er å drite i oppgraderinger og bruke pengene på vinylplater.
Plattform har jeg og jobber med forbedringer fortløpende. RIAA`n er jeg fornøyd med, uten at jeg har noe å sammenligne med, da dette er den første vinylriggen jeg har eid. PU er jo helt klart noe jeg vil vurdere etterhvert.

Jeg er kjøpte concept vel vitende om at det var begrensede muligheter for å oppgradere, men er intressert i å vite mulighetene da jeg i blandt klør i fingrene etter å finne løsninger som gir mer godlyd.

Ellers er jeg forsåvidt enig i at det er bedre å bruke pengene på plater :)
 
Topp Bunn