Takker for meget gode og utfyllende svar
Ringte Ljudtema idag. Prisene var som følger: Super- 7800,- pr par, Signatur- 18000,- pr par og Avantgarde- 35000,- pr par. I disse prisene var ikke frakt til Danmark medregnet.
Ettersom jeg også har andre plasser som pengene på mystisk vis lekker bort, så er nok Signaturen den mest aktuelle oppgraderingen for meg foreløpig. Jeg er superfornøyd med hvordan S3'ene spiller idag, var litt skeptisk når jeg anskaffet meg dem grunnet de mange meningene på nettet om at lyden var hard og spiss. Noe jeg er allergisk imot! Men; som signaturen min tilsier, så kjører jeg på utstyr fra Bladelius som jeg mener er virkelig noe av det beste. Kanskje uansett pris, men hvertfall pris kontra det man får igjen!! Ellers har jeg TaraLabs Air1 som høyttalerkabler, disse har vært med noen år og låter i mine ører fantastisk.
Det consen skriver om at S3'ene er lettere å matche enn f.eks den gamle M- serien, kommer nok mye av at diskanten er dempet hele 1,5dB i forhold til M- serien. I tillegg ble det lagt ned betydelig arbeid i en bedre avstemning av kabinettet, til bassens fordel.
Når vi kommer til strømproblematikken, så er den heldigvis fraværende i mitt oppsett. Eller, det vil si; jeg har aldri opplevd dette som ett problem i forhold til støy eller forringing av signal.. Jeg jobber til daglig som elektriker og har derfor mulighet til å gjøre (nesten) som jeg vil. Jeg har derfor lagt opp to dedikerte kurser til anlegget, en til forsterker delen og en til signal delen. Kablene jeg har brukt er ikke standard installasjonskabler, slik man finner i etthvert hus. Jeg har brukt Ølflex kabler, som er en utrolig bra skjermet kabel som benyttes mye i industri nettopp på grunn av sine egenskaper når det gjelder skjerming av støy.
Dette ble litt off-topic, men det er greit å sette dere litt inn i hvordan ting er
Jeg har betalt kun 5500,- for mine S3, noe jeg anser som meget gunstig..
Mitt neste spørsmål er da: Finner man ett sett S3 Signatur på bruktmarkedet til ca. 23000,-? Da dette er det totalkostnadene vil for høyttalerne med oppgradering til 18000,-.
Takker på forhånd for svar