Oppgradering,riaa eller ny spiller?

Othmas

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.10.2005
Innlegg
551
Antall liker
170
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Etter en 12 års dvale gikk jeg til innkjøp av en Project RPM Genie 1.3 med Ortofon 2M Red pick-up for å se/høre om jeg orket å begynne med vinyl igjen etter en nokså kjip erfaring med innbruddstyver. Riaa`en er en Project Phono Box II koblet til en Electrocompaniet ECI-3.

Det er moro å holde på med dette fysiske formatet igjen og kjøpe-triggeren sitter nokså løst,men jeg blir ikke helt fortrolig med lyden ifra spiller/riaa.
I direkte sammenligning med min digitale rigg,så faller vinyl lyden litt igjennom synes jeg. Vinylen mangler trøkk og det hele spiller litt for avslappet etter min smak. Har hatt denne vinylriggen i godt og vel 6 mnd nå,men jeg føler som nevnt at det ikke "slipper" helt slik som på min digitale rigg (les Pc med dedikert lydkort).

Så til mitt spørsmål; er det noe å hente på å anskaffe en bedre Riaa eller skal jeg rett og slett selge hele riggen og starte på scratch?
Evt, hvilke Riaa-trinn kan jeg matche spilleren med da jeg mistenker Project-riaa`en for å være en flaskehals.

mvh
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg synes du har en fin balanse i platespilleroppsettet ditt. Komponentene henger godt sammen både pris- og ytelsesmessig. Skal du ha en betydelig forbedring er det neppe snakk om enten eller, snarere både og. det svir kanskje med et sånt svar, men jeg tror det er snublende nært sannheten.
 
Topp Bunn