oppgraderinger

ampman

Hi-Fi interessert
Ble medlem
23.10.2007
Antall liker
0
halo.har i dag en projeckt rpm-1,har innebygd ria i en parasound new clasic,lurer da på hvor det er smartest å oppgradere.pickup og en tube box kanskje

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Jeg kjenner ikke til RIAA i Parasound, men er forsterkeren god nok så er antakelig RIAAen også det..
Har du en gammel eller dårlig pickup vil jeg tro det er et godt sted å strate :)

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
651
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Første jeg ville gjort var å byttet pu. Regner med at du har Ortofon Om3E? Den som følger med spilleren.

kansje prøvd en Ortofon 2M red som er en bra Pu og som jeg tror vil passe bra i armen på spilleren di.

Mvh,,,,mj

bia

Hvordan målte middagen i dag?
Ble medlem
03.04.2007
Antall liker
4.068
Torget vurderinger
10
Personlig synes jeg at ortofon pu'er er litt kjedelige. Synes f.eks audio technica gir mye for pengene. Ble faktisk meget imponert over hva en at-95e kunne prestere. I litt høyere prisklasse virker det som folk er meget godt fornøyd med 440MLa.

Når det gjelder tubebox skjønner jeg ikke hvorfor den er blitt så opphauset. Har selv hatt tubebox se og ble ikke imponert...

Mvh

ampman

Hi-Fi interessert
Ble medlem
23.10.2007
Antall liker
0
ok,mange takk for gode råd,men god lyd i vinylen går vel også mye på forsterker-forforsterker osv,går jeg ut i fra,håper det er mulig å få fin lyd i platespillern min,er rimelig fornøyd som den er, men kunne tenke meg lit mer oppløst og større lyd

Topp Bunn