Oppgraderings spøkelse på mobilfronten..

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Sony Ericsson W800i har nå virket perfekt i over et år, en miniatyr/ubetydelig ripe i glasset er eneste feil ved mobilen..
Hender at knapper "henger" litt pga støv og shit, men da slår jeg av mobilen og tar støvsugeren en runde, da er den god som ny igjen..

Så egentlig trenger jeg ingen ny mobil, men så var det detta helvetes spøkelse som lurer i bakgrunn, kjerringa trenger en bedre mobil så da kan hu arve W800i, så kan hu eldste jentungen arve kjerringas mobil, da blir vel de aller fleste fornøyd ;)

Krav er at det er Sony Ericsson, ikke klapp eller skli-type mobil, prisen er sånn i noen lunde betalbar klasse og at den er bedre enn den gamle..
Etter par enkle runder på nettet, så har jeg kommet frem til par alternativer som vurderes (andre forslag mottas også)..


Sony Ericsson K800i til ca 3,200,- SPESIFIKASJONER



Sony Ericsson W810i til ca 2,300,- SPESIFIKASJONER



Fordeler og bakdeler ved W800i som jeg har i dag..
Knapper på W800i ligger litt utenpå og er veldig lett å skrive med, mye lettere enn f.eks K750i som knappene ligger mer jevnt med chassi og bølgete "menyknapper"..
Egendefinerte snarveier er en funksjon jeg bruker mye..
Mobilkamera bruker jeg når jeg glemmer andre kamera og for å ta bilder av litt diverse som dukker opp, så mobilkamera blir brukt og det hender at jeg overfører bilder via blåtann, kvaliteten på bildene er langt fra kamera kvalitet, men det er tross alt en mobil..
Enkelt å komme til SMS og MMS og kan velge mellom å svare med MMS eller SMS, en kjekk funksjon som jeg setter pris på og bruker en del..
Ekstremt mange SMS i innboks, men savner større minne til SMS i Lagrede Meldinger, den har ubegrenset med plass til MMS..
Enkelt å komme til alle former for anrop..
Enkelt å komme til instillinger og justere etter eget behov, mulighet for å bruke alt av lyder til alle formål, kun en egendefinert SMS tone, men det holder egentlig..
MP3 som ringelyd er et must (James Last - The Four Seasons (Allegro) er liksom min "signatur" melodi som har fulgt meg i flere år..
Batteri kapasitet er ok, men kan alltid bli bedre..
 

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Innlegg
2.397
Antall liker
1.719
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Har den øverste av dem. Veldig godt fornøyd. Det suverent bste kamera'et av disse to. Den andre er vel heller en typisk "ungdomsmobil" med musikk funksjonene i fokus.
Lykke til i din søken!

Mvh
Lars
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.810
Antall liker
8.462
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Hvis du venter 1 måneds tid så kommer oppgraderingen av K-800i, den heter K-810i, det er trolig den beste kamera telefonen som er på markedet.
Jeg har hatt K-800i i snart 10 mnd (fikk en av de 5 første i Norge) og har vært meget bra fornøyd med den, både som telefon og som reserve kamera.
På K-810i blir det bla bedre blitz enn det er på K-800i, noe som trengs så lenge den kalles for fullverdig kameramobil.
Best pic funktionen er veldig hendig og ha på en kameramobil, som oftest klarer man med denne functionen og finne et ok bilde.

K880i er toppmodell telefonen hvis musikk er det viktigste.
K810i er etter min mening det beste allround alternativet og definitivt den beste kameratelefonen..
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Sony Ericsson K810i til ukjent pris SPESIFIKASJONER



Slike runde alu-knapper er noe som er meg, så K810i frister så absolutt.!
Men jeg har brent meg på "first-edition" av mange Nokia og Sony Ericsson mobiler, så jeg sverger litt til slike "avdanka" modeller som gjerne har fått SoftWare oppgradert både en og to ganger, slike oppgraderinger av egen mobil er en tragedie, som regel så går alle data fyken og du må starte på nytt med 3-400 kontakter med alle slags data, nei takk, da kjører jeg heller et safe løp og tar til takke med gårsdagens mobil teknologi ;)

Men jeg skal inrømme at K810i ser hottere ut enn noen andre mobiler jeg har sett den siste tiden, så det er slettes ikke umulig at det blir en K810i i løpet av det nærmeste året ;)

Hva er de store forskjellene mellom K750i og K800i.?
Har ikke tatt meg bryet med å sjekke ut noen mobiler ennå, men på bilde så ser det ut som om meny knappene er litt vanskelig å komme til på K800i, samme som det er på K750i, er det bare synsbedrag eller.?
Jeg sliter VELDIG med knappene på K750i som KF har, den er nesten umulig å bruke for meg..

W-serien er nok mer ungdomsrettet enn K-serien, men du verden å mye lettere W-serien er i bruk i forhold til K-serien..
Men slikt som egendefinerte snarveier som jeg bruker ofte, det er helt sjef med W800i.!
Trykker bare museknappen opp, så får jeg opp en liste med diverse som jeg ofte bruker, blåtann, kalender. alarmer, tidsur, notater osv, dette er så ekstremt mye lettere enn å gå inn i kontrollpanel, så inn i hver mappe, så lete frem til det jeg skal ha, slik er det med K750i og jeg håper ikke K800i er noe dårligere der enn W800i.?
For jeg heller litt mer mot K800i enn W810i, men brukervennlighet teller veldig mye for meg og kommer nok til å bli det avgjørende for mitt valg..

Takk så langt, det er bare å pøse på med meninger og info ;)
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
789
Torget vurderinger
5
brukervennlighet teller veldig mye for meg og kommer nok til å bli det avgjørende for mitt valg..
Hvorfor sa du ikke det med en gang.

Nokia there is then. ;)
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Hvorfor sa du ikke det med en gang.

Nokia there is then.  ;)
Ha.. ha.. ha.. ha.. Jeg vet nesten ikke om jeg skal le eller grine :p
Jeg har testet/prøvd de aller fleste Nokia som venner og bekjente har, jeg er ikke imponert for å si det mildt.!
Nokia må skjerpe seg kraftig for at jeg atter en gang skal gå tilbake til dem, stort mer tragisk enn Nokia skal du lete lenge etter..
Hadde menyene vært litt lettere på Samsung D900 og det ikke hadde vært skyvetelefon, så kunne den så absolutt ha fristet, den har en del snadder som jeg syns er artig :D
Men det blir nok Sony Ericsson atter en gang serru, når du har fått smaken på gourmet, så frister det ikke med hermetikk lenger ;)
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
De nye tynnere Sony`ene er rålekre! Ultimat mobildesign? Håper bare ikke slankingen har resultert i dårligere batterikapasitet.

For meg er kamera og batterikapasitet viktig, foruten logisk/enkel betjening. K750i har gjort en god jobb så langt, ikke minst hva gjelder smidigheten ved fil-overføring til/fra pc.
Skulle hjelpe naboen med en videosnutt fra hans Samsung X830 og fikk en demo på hvor tungvint det kan være.. ;)


Mvh. RS
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
789
Torget vurderinger
5
Ha.. ha.. ha.. ha.. Jeg vet nesten ikke om jeg skal le eller grine :p
Jeg har testet/prøvd de aller fleste Nokia som venner og bekjente har, jeg er ikke imponert for å si det mildt.!
Nokia må skjerpe seg kraftig for at jeg atter en gang skal gå tilbake til dem, stort mer tragisk enn Nokia skal du lete lenge etter..
Hadde menyene vært litt lettere på Samsung D900 og det ikke hadde vært skyvetelefon, så kunne den så absolutt ha fristet, den har en del snadder som jeg syns er artig :D
Men det blir nok Sony Ericsson atter en gang serru, når du har fått smaken på gourmet, så frister det ikke med hermetikk lenger ;)
Ante at det kom noe slikt. Du har ikke peiling. ;)

Mobiltelefoner er en skikkelig vanesak. Man blir vant med måten telefonen fungerer på og småfinesser som ikke konkurrentene har. Blir fort litt vanedyr innen mobiltelefoni.

Jeg har hatt Ericsson en gang og skal aldri tilbake. Samsung og Motorola har helle ikke imponert meg.

Egenskapene jeg setter størst pris på er batterikapasitet, god telefonbok, vekt og volum.

3G, godt kamera, radio osv er ikke så viktig i min bok.

Ellers er heller ikke jeg noen stor tilhenger av klapptelefoner og skyvbare deksler.
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.450
Antall liker
3
Nye Nokia er altfor trege!
Bortsett fra det er de ok!
Men tregheten gjorde at det ble Sony Ericsson på meg!
Jeg hadde vente på K810i! ;D

PK
 

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Innlegg
2.367
Antall liker
150
Jeg har w810i og er kjempefonøyd. 2 eller 4 gb minnekort er alt du trenger i tillegg.
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Ante at det kom noe slikt. Du har ikke peiling.  ;)

Mobiltelefoner er en skikkelig vanesak. Man blir vant med måten telefonen fungerer på og småfinesser som ikke konkurrentene har. Blir fort litt vanedyr innen mobiltelefoni.

Jeg har hatt Ericsson en gang og skal aldri tilbake. Samsung og Motorola har helle ikke imponert meg.

Egenskapene jeg setter størst pris på er batterikapasitet, god telefonbok, vekt og volum.

3G, godt kamera, radio osv er ikke så viktig i min bok.

Ellers er heller ikke jeg noen stor tilhenger av klapptelefoner og skyvbare deksler.
Å si at jeg ikke har peiling på Nokia, er like feil som at jeg påstår at du ikke har peil på stereo ;)
Siden min første Nokia så har jeg sverget til Nokia i mange år, men problematiske og gjentagende software feil gjorde at jeg ville prøve noe nytt, når SE T630 kom så var det på tide å skifte beite og for en opptur.!
Solgte min Nokia 6310i eller hva den het for samme sum som T630 kostet, samtidig så fikk jeg en helt ny opplevelse av mobil, det var skikkelig moro med T630, men det tok ikke lange tiden før en bedre SE kom i hus ;D
Siden så har jeg testet de aller fleste Nokia som jeg har kommet over, men ingen av dem tilfredsstiller mine krav..
De jeg kjenner som har vandret fra Nokia til SE har fått seg bakoversveiser som ikke ligner grisen, så i mine øyne har Nokia litt å ordne opp i før jeg kommer til å vurdere å konvertere tilbake til Finnsk mobil igjen..

Å sammenligne Ericsson med Sony Ericcson er som å sammenligne MP3 med Wadia ;D

SE har litt dårlig batterikapasitet, det har jeg savnet siden Nokia 6310i som jeg hadde på hytta i 8 dager uten å lade den, den ble brukt hver eneste dag, så Nokia har kanskje 3-4 ganger så lang levetid på fullt oppladet batteri som SE har..

Godt kamera har vel ingen Nokia i denne prisklassen.?
Skjerm og oppløsning på Nokia er vel også bånn i bøtta i denna prisklassen.?
Telefonboka på Nokia skuffer meg veldig, jeg har en eldre kamerat som har Nokia 5500, jeg må gjøre stort sett alt for han med den, lære han åssen alt brukes..
Selv jeg sliter med å skjønne åssen en del av dette brukes, kjerringa hans har fremdeles SE T630 hu kjøpte av meg å mobber han stadig for at han sverger til Nokia som han ikke skjønner en dritt av 8)

Jeg har et råd til deg Terje.. Prøv en SE fra 700 eller 800-serien, gjerne en eldre modell om du tror de er noe dårligere, jeg tror du kommer til å bli temmelig sjokkert over hva SE kan trylle frem i forhold til Nokia i sånn ca samme prisklasse ;)
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Nye Nokia er altfor trege!
Bortsett fra det er de ok!
Men tregheten gjorde at det ble Sony Ericsson på meg!
Jeg hadde vente på K810i! ;D

PK
Nokia er også veldig vanskelig å bruke, så Nokia blir det garantert ikke..
Som jeg skrev over, så kommer jeg nok til å ha K810i som en favoritt om et halvt år eller så, men jeg har brent meg på første utgaven av Nokia og SE flere ganger før, så jeg vil heller vente til SW versjon to eller tre kommer, så lenge vil nok ikke resten av familien vente..
Heller mer mot K800i enn W810i, men det skulle vært artig å visst om knappene på K800i er nesten samme som K750i, for den sliter jeg med å bruke..
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Jeg har w810i og er kjempefonøyd. 2 eller 4 gb minnekort er alt du trenger i tillegg.
Har du testet den mot K800i.?
Det er 64mb minne innebygget i W800i og det følger med 512mb minnekort, jeg har over 500mb ledig minne, jeg bruker den ikke til musikk avspilling, har bare en sang som ringelyd, hender jeg overfører noen sanger og annet til andre, da er det greit med litt større minne, men 128 eller 256mb totalt holder mer enn nok for meg..
 

Othor

Hi-Fi interessert
Ble medlem
23.01.2005
Innlegg
51
Antall liker
0
Har gått fra div Sony Ericsson og Nokia telefoner til noe som er mye mer brukervennlig. HTC P3300.
Den har nesten alt, Windows Mobile 5, TomTom GPS, WiFi, 2Mp kamera, og mye mer.

Det geniale er at jeg kan synkronisere med Outlook og til enhver tid ha kontroll på avtaler og evt. nye kontakter.

Aldri mer vanlig mobil på meg.

Ove



 

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.293
Antall liker
548
Aldri mer Sony Ericson på meg. Brukte en P900 i et par år. Makan til håpløst brukergrensesnitt og crappy OS :mad:

Skal du ha brukervennlighet og et dønn stabilt OS er Palm Treo 650 tingen. Du finner den her: http://www.idedata.no/

Ikke noe supert kamera akkurat, men ellers yter den :)
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Takker for PC-baserte mobil råd, men det blir ikke aktuelt en gang til, been there done that og frister ikke til gjentagelse..
Tunge svin er dette som regel også, så SE mobil blir det nok denne gangen også ;)
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.644
Antall liker
8.004
Torget vurderinger
0
Venter på at Nokia E90 skal komme i butikken, den vil jeg bare ha !! :D



 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
789
Torget vurderinger
5
Å si at jeg ikke har peiling på Nokia, er like feil som at jeg påstår at du ikke har peil på stereo ;)
Ahhh, når du sier det på den måten. :)

Siden min første Nokia så har jeg sverget til Nokia i mange år, men problematiske og gjentagende software feil gjorde at jeg ville prøve noe nytt, når SE T630 kom så var det på tide å skifte beite og for en opptur.!
Det var faktisk den telefonen jeg hadde. Beklager at jeg skrev kun Ericsson, men sparte så mye tid i forhold til å skrive Sony Ericsson. Tenkte ikke på å skrive SE. Det var vel da Nokias tilsvarende telefon het 6230. Sto mellom disse, skulle prøve noe nytt og angret som en hund. Senere kjøpte jeg 6230i.


Solgte min Nokia 6310i eller hva den het for samme sum som T630 kostet, samtidig så fikk jeg en helt ny opplevelse av mobil, det var skikkelig moro med T630, men det tok ikke lange tiden før en bedre SE kom i hus ;D
Hadde 6210. Dette tror jeg, tiden tatt i betraktning, er den beste telefonen jeg noensinne har hatt. Brukervennlig, suverent batteri og lå meget godt i hånden. Også den telefonen jeg har hatt lengst. Suveren telefon til sin tid.

Siden så har jeg testet de aller fleste Nokia som jeg har kommet over, men ingen av dem tilfredsstiller mine krav..
Snodige krav du har.
De jeg kjenner som har vandret fra Nokia til SE har fått seg bakoversveiser som ikke ligner grisen, så i mine øyne har Nokia litt å ordne opp i før jeg kommer til å vurdere å konvertere tilbake til Finnsk mobil igjen..
Du kjenner kanskje ikke så mange som har vandret fra Nokia til SE.

Å sammenligne Ericsson med Sony Ericcson er som å sammenligne MP3 med Wadia ;D
Ja, nå var det jo SE jeg hadde da. Hvis SE i denne sammenheng er Wadia synes jeg synd på de som har eid en Ericsson. Stakkars mennesker. :p

SE har litt dårlig batterikapasitet, det har jeg savnet siden Nokia 6310i som jeg hadde på hytta i 8 dager uten å lade den, den ble brukt hver eneste dag, så Nokia har kanskje 3-4 ganger så lang levetid på fullt oppladet batteri som SE har..
Litt? Det er greit at det er et relativt begrep, men: LITT? ???

Godt kamera har vel ingen Nokia i denne prisklassen.?
Skjerm og oppløsning på Nokia er vel også bånn i bøtta i denna prisklassen.?
Kameraene er ymse. Skjermene er bra. N-serien har da bra kameraer.
Det skal sies at for meg holder det at det er et kamera der, ikke så viktig for meg. Men noen vil ha bra kamera og mp3. Noen har digitalkamera og Wadia. :)

Telefonboka på Nokia skuffer meg veldig, jeg har en eldre kamerat som har Nokia 5500, jeg må gjøre stort sett alt for han med den, lære han åssen alt brukes..
Selv jeg sliter med å skjønne åssen en del av dette brukes, kjerringa hans har fremdeles SE T630 hu kjøpte av meg å mobber han stadig for at han sverger til Nokia som han ikke skjønner en dritt av 8)
Sikkert det er telefonen det er noe feil med? ;)
Svensketelefon må kanskje være litt idiotsikker.
Alvorlig talt, hvis dere ikke skjønner Nokia'en så er det neppe telefonen sin skyld.
Eldre kamerat? Hvor mye eldre? Hører jeg demens? ;D

Jeg har et råd til deg Terje.. Prøv en SE fra 700 eller 800-serien, gjerne en eldre modell om du tror de er noe dårligere, jeg tror du kommer til å bli temmelig sjokkert over hva SE kan trylle frem i forhold til Nokia i sånn ca samme prisklasse ;)
Morsomt morsomt lille skøyergutt. ;D
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
789
Torget vurderinger
5
Nokia er også veldig vanskelig å bruke, så Nokia blir det garantert ikke..
Vanskelige å bruke?
Nokias enorme forsprang kom jo da de fikk til spill, fargedeksler og god sms-tjeneste.
Telefonene ble jo skikkelige slagere blant tenåringer. Klarer de å bruke dem så ..... ;)
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.810
Antall liker
8.462
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Den største forskjellen mellom K800i og W800i er bedre kamera og større skjerm samt vesentlig raskere billedprosessor og enda flere gadget's i menyene på K800i enn på W800i......... jeg liker dog W800i godt jeg, men det er alltid K800i som blir med ut nå for tiden, "why settle for the second best" ;)

I Mai måned skal jeg ha meg K810i og da blir K800i'en degradert til reserve telefon eller så snapper dattera eller sønnen den vil jeg tro selvom K800i IKKE er de unge's favorit telefon.......... W800i er mere populær blandt dem faktisk.
 

Drake-Audio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2006
Innlegg
202
Antall liker
5
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
1
Nokia har vel bra batterier.
men skal ikke tilbake til Nokia igjen.
egentlig fornøyd med Sony Ericsson.
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.811
Antall liker
7.851
Aldri mer Sony Ericson på meg. Brukte en P900 i et par år. Makan til håpløst brukergrensesnitt og crappy OS :mad:

Skal du ha brukervennlighet og et dønn stabilt OS er Palm Treo 650 tingen. Du finner den her: http://www.idedata.no/

Ikke noe supert kamera akkurat, men ellers yter den  :)
Hadde Treo 650 en periode, men for eksempel HP6915 er bedre på stort sett alle områder.
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Vanskelige å bruke?
Nokias enorme forsprang kom jo da de fikk til spill, fargedeksler og god sms-tjeneste.
Telefonene ble jo skikkelige slagere blant tenåringer. Klarer de å bruke dem så ..... ;)
Orker bare ikke å svare på alt Terje, så jeg valgte meg ut denne, enkel å svare på ;D

Nokia vant et STORT marked for noen år siden da de leverte mobiler som lå forut sin tid, det var vel også grunnen til at Ericsson gikk konkurs, men de var vel eid av den Svenske stat så de fikk vel litt subsidier om jeg ikke husker helt feil.?
Sony klarte heller ikke å ta rotta på Nokia den gangen, men tidene forandrer seg og et samarbeid mellom Sony og Ericsson ble en vinner, hvertfall i mine øyne..
Men Nokia skal virkelig ha æren for at mobilene tok seg kraftig opp på kort tid og vi fikk mye spennende snadder i tillegg til at vi kunne ringe med mobilen, snart så blir det vel som en miniatyr utgave av et multimediasenter der du slipper å ha PC, det holder med mobil og trådløs mus/tastatur og en større skjerm koblet til en port.?
Flere har kuttet ut hus tlf for bare å ha mobil, så fremtiden ligger nok i mobil, vi får bare ta imot med åpne armer og se hva fremtiden bringer oss, er nok ikke lett å fantasere hvor mobil vil være om 5 eller 10 år.!?!

Han som har Nokia 5500 er en gammel mann, 1949 modell så han blir 58 til sommeren..
Han får mobilene via jobben, han "bruker opp" ca to Nokia i året, alle har vært slike støtsikkre 5xxx serie mobiler..
Kona hans som fremdeles har SE T630 er litt eldre enn han og er ikke så dreven, men T630 går som en lek..

Svært få jeg er i kontakt med har vandret fra SE til Nokia, som regel så er det andre veien..
Men dette er smak og behag, så om noen liker dattra, så er det sikkert noen som like mora også.?
Noen setter sikkert pris på begge også, kanskje samtidig også.? :eek:

Nå skrev jeg vel at Nokia sine batterier holder inntil 3-4 ganger lenger enn SE, så jeg overdriver nok ikke batterikapasiteten i SE.?
Når jeg har under 40-50% så lader jeg mobilen, jeg er vel en av få som aldri lader mobilen når jeg sover.?
Her lades det kun når vi er våkne og laderen ligger på kontoret, hvorfor det.?
Flere branner har startet pga mobil lading på natta, det var vel 3 eller 4 dødsbranner i fjor pga mobil lading om natta.?

Nokia 6230 var vel den som lå nærmest SE T630 for 2-3 år siden.?
Kjerringa skulle kun ha Nokia, hu trodde ikke det fantes andre mobiler på markedet som var bedre til prisen..
Mener jeg betalte 400 mer for Nokia 6230 den gangen, men samme kan det være med "småpenga", vi fikk begge samtidig, kjerringa hadde sin i 2 dager, da måtte jeg deale til meg en SE T630 til henne også, for Nokia var ELENDIG i forhold, det var hennes siste Nokia og siden så har hun sverget til SE 8)

Men det ble en "elendig" løsning for min del denne gangen, det ble til at eldste jentungen fikk en pent brukt SE K610i Evening Red billig, så da blir det nok å vente på at SE K810i blir "gammel" og feilfri for min del, det er en lekker mobil som jeg tror blir en favoritt, ser hvertfall slik ut på bildene ;)
De som får seg en slik K810i kan godt skrive litt om erfaringene med den her..
 

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Innlegg
1.343
Antall liker
1
hva med førstegangslading?
12 tims eller 2 som manualen sier?
k800i, forresten..
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
789
Torget vurderinger
5
hva med førstegangslading?
12 tims eller 2 som manualen sier?
k800i, forresten..
Alle batterier har godt av lang lading de første gangene, 12-15 timer.
 

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Innlegg
1.343
Antall liker
1
da står den på strøm natta over
ktnx :)
 

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Innlegg
1.876
Antall liker
9
Er vel et Lithium-ion batteri dette? Det som er viktig å få med seg med disse er at man ikke bør lade dem helt ut. Det går ut over levetiden.
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Er vel et Lithium-ion batteri dette? Det som er viktig å få med seg med disse er at man ikke bør lade dem helt ut. Det går ut over levetiden.
Vise ord.!
Og hvorfor ikke la det bli en vane å aldri lade noe batteri helt ut.?
Det skader hvertfall ikke batteriene, men heller ikke lade med 95% fullt batteri, jeg regner ca 50% og da er det på tide med lading..
 
Topp Bunn