Opplasting av korte videoklipp?

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Hei.
Hvordan blir det på HFS4 mht muligheten til å laste opp og legge ut korte videoklipp?
Ut fra det jeg har funnet ut, er man i dag avhengig av å laste opp slike videoklipp fra en eller annen ekstern nettside eller liknende.

Det hadde jo vært kjekt å kunne filme litt med mobilen, for deretter å kunne publisere.

Mulig det er doable allerede i dag, men har ikke funnet helt ut hvordan man gjør det i så fall....

mvh
Proffen
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Det er ikke mulig med HFS3, men det er mulig med HFS4, men jeg kommer nok til å skru av den muligheten pga. plassproblemer.

Bilder og video er et problem såfremt jeg ikke finner en ekstern løsning som kan oppbevare bilder/filmer. Hvis brukerne laster opp bilder og filmer på 2-25 mb pr. stk, så tar det ikke lang tid før serveren er full, og dette er faktisk den største utfordringen med nye HFS.

Vi har i dag ca en million bilder lagret, og med nye HFS4 så er det ingen bildeoptimalisering ved opplasting, og ca 200.000 bilder vil dermed være grensen før serveren er fylt opp. Jeg prøver å få tak i 4 stk. store SSD disker til serverbruk, og optimalt sett burde vi hatt 4 x 4gb disker, og 4 stk. av disse hadde gjort susen: Kingston SSD 3,84GB (for datasenter bruk).

Ettersom hele databasen blir cachet i rambrikkene, så har vi ikke noe behov for de raskere NVME SSD diskene, men vi trenger mer lagring, og her er det ingen grunn til å kjøpe annet enn de største diskene med tanke på fremtiden ;D
 
Topp Bunn