OPPO´s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.387
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Oppo sine spillere har høstet mye lovord de siste årene og fortjener vel en vennetråd. Har selv en BDP-93 som jeg er meget godt fornøyd med. Noen flere med disse glimrende spillerene som vil dele litt erfaringer og synspunkter?

    http://www.oppodigital.com/







    OU812
     

    Vedlegg

    O

    Ole I

    Gjest
    Oppo

    Har selv 2 Oppo DVD spillere; DV-970HD og DV-980H

    Meget gode spillere til film og CD(om man kabler digitalt).
    980 er betraktelig bedre enn 970 på CD dekoding (DAC) og analog kavbling, men jeg bruker nå kun digital tilkobling rund baut, så det spilelr forsåvidt ingen rolle.

    SACD er et kapittel for seg - dette er fine spillere til dette mediet, men 980 har jo forcen i HDMI og da DSD, mens på 970 så må man bruke 5.1 analog kabling.
     
    M

    Medlem 1792

    Gjest
    Jeg kjøpte nylig en sonefri BDP-93 spiller til stuebruk (koblet på en Samsung LED TV).
    Jeg har aldri opplevd maken til biledkvalitet (etter litt finjustering), løp og kjøp!
     

    vosten

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2003
    Innlegg
    280
    Antall liker
    40
    Melder meg inn her. :) Min BDP95EU er den klart beste diskspilleren jeg noengang har hatt. Både lyd og bilde er strålende. Anbefales på det varmeste. Så mye kvalitet og funksjonalitet i en boks til 10000 kr skal du lete lenge etter!
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.387
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    P.O.M. skrev:
    Jeg kjøpte nylig en sonefri BDP-93 spiller til stuebruk (koblet på en Samsung LED TV).
    Jeg har aldri opplevd maken til biledkvalitet (etter litt finjustering), løp og kjøp!
    Bruker også min BDP-93 på en Samsung LED og er langt på vei enig med deg. Har ikke justert noe særlig på bildejusteringene i spilleren, men justert på skjermen. Noen erfaringer på finjusteringer som fungerer godt?

    Mvh
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.781
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har vært Oppo venn i en årrekke. Hadde først en 980H DVD. Og nå er det BDP93 som regjerer i IKEA hylla. Strålende spillere begge to.
     
    M

    Medlem 1792

    Gjest
    ou812rh skrev:
    P.O.M. skrev:
    Jeg kjøpte nylig en sonefri BDP-93 spiller til stuebruk (koblet på en Samsung LED TV).
    Jeg har aldri opplevd maken til biledkvalitet (etter litt finjustering), løp og kjøp!
    Bruker også min BDP-93 på en Samsung LED og er langt på vei enig med deg. Har ikke justert noe særlig på bildejusteringene i spilleren, men justert på skjermen. Noen erfaringer på finjusteringer som fungerer godt?

    Mvh

    Jeg har rotet bort linken jeg hadde til siden der jeg fant en del tips men du finner nok noe her: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1291855
     

    nobleman

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    30.07.2004
    Innlegg
    36
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    3
    Kanskje dere har lyst til å se min limited Edition BDP-95EE......
     

    Vedlegg

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Hiver meg på med min (allerede aldersstegne) BDP83, som jeg også en sjelden gang bruker til avspilling av musikk. Da via Hegel HD20.
    "Rock solid", har aldri skuffet! Hverken hva lyd eller bilde angår.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.387
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    nobleman skrev:
    Kanskje dere har lyst til å se min limited Edition BDP-95EE......
    Hva mer en fargen skiller LE versjonen fra den ordinære? Fett oppset du har der nobleman :)

    OU812
     

    nobleman

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    30.07.2004
    Innlegg
    36
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    3
    ou812rh skrev:
    nobleman skrev:
    Kanskje dere har lyst til å se min limited Edition BDP-95EE......
    Hva mer en fargen skiller LE versjonen fra den ordinære? Fett oppset du har der nobleman :)

    OU812

    Godt at du liker oppsettet, ser at du også har mye bra utstyr!!

    Det er ikke annen forskjell enn fronten. Når man først har startet med sølv må det gjennomføres helt ut så vi får tro at OPPO selv også kommer med en standard løsning i sølv.

    I tillegg kan det sies at et av hifi magasinene i moderlandet er i ferd med å teste ut Audiocom Signatur versjonen av 95'en og regner med at det blir en utfyllende tilbakemelding om denne high-end utgaven.
     
    K

    kveita

    Gjest
    nobleman skrev:
    ou812rh skrev:
    nobleman skrev:
    Kanskje dere har lyst til å se min limited Edition BDP-95EE......
    Hva mer en fargen skiller LE versjonen fra den ordinære? Fett oppset du har der nobleman :)

    OU812

    Godt at du liker oppsettet, ser at du også har mye bra utstyr!!

    Det er ikke annen forskjell enn fronten. Når man først har startet med sølv må det gjennomføres helt ut så vi får tro at OPPO selv også kommer med en standard løsning i sølv.

    I tillegg kan det sies at et av hifi magasinene i moderlandet er i ferd med å teste ut Audiocom Signatur versjonen av 95'en og regner med at det blir en utfyllende tilbakemelding om denne high-end utgaven.
    Signaturutgaven av Oppo 95 koster nesten 29000 kr i Norge, referenceutg ca 19000. Hvor mye bedre lyd/bilde mon tro, det er jo snakk om en merkostnad på hhv 19000 og 9000 kr i forhold til standardutgaven.
     

    edding

    Medlem
    Ble medlem
    09.01.2011
    Innlegg
    25
    Antall liker
    1
    Fint med en vennetråd, for disse kjempeflotte spillerne ;D.
    Har hatt BDP-83 og BDP-93. Begge er solgt og har nå en BDP-95 EU.
    Alle har vært sonefrie.

    BDP-95 benytter jeg, med XLR, mot en JC-2 for stereo, og med HDMI mot en Onkyo PR-SC5508 til surround.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.387
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Noen som har testet BDP-93 konta BDP-95 når det gjelder lyden? Hvor mye bedre er 95 og evt. hvor god ekstern DAC kan den måle seg mot?

    OU812
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.387
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Noen som har testet Reference eller Signature modellen av BDP-95?

    OU812
     

    vosten

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2003
    Innlegg
    280
    Antall liker
    40
    ou812rh skrev:
    Noen som har testet BDP-93 konta BDP-95 når det gjelder lyden? Hvor mye bedre er 95 og evt. hvor god ekstern DAC kan den måle seg mot?

    OU812
    BDP95 kan hvertfall måle seg meg en Wyred 4 Sound Dac 2 foret av Sonos. Er nok ikke bedre, men sliter med å skille dem.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    BDP 95 vil og dra nytte via HDMI den bedre strømforsyningen som sitter i.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.466
    Antall liker
    3.611
    Torget vurderinger
    96
    Vil bare få lovprise BDP 95. For en fantastisk maskin dette er. Låter glimrende på alt den blir foret med. Og hva er det denne spilleren ikka kan, bortsett fra å koke kaffen din? Den spiller til og med SACD-R, DVD-Audio/Video fra folder, blu-ray fra folder og jeg vet ikke hva. Og den neglisjerer ALT av kopisperrer ;) Jeg har erstattet en PC og 2 multispillere med denne. Det jeg er mest imponert over er lyden fra DTS-HD, SACD lyden (når den kjører DSD) og den glimrende bildekvaliteten.
    Lykke kan faktisk kjøpes for 10 Frognertiere :)
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Polkagris skrev:
    Vil bare få lovprise BDP 95. For en fantastisk maskin dette er. Låter glimrende på alt den blir foret med. Og hva er det denne spilleren ikka kan, bortsett fra å koke kaffen din? Den spiller til og med SACD-R, DVD-Audio/Video fra folder, blu-ray fra folder og jeg vet ikke hva. Og den neglisjerer ALT av kopisperrer ;) Jeg har erstattet en PC og 2 multispillere med denne. Det jeg er mest imponert over er lyden fra DTS-HD, SACD lyden (når den kjører DSD) og den glimrende bildekvaliteten.
    Lykke kan faktisk kjøpes for 10 Frognertiere :)
    Kan man ta opp via digitalutgangen alle disse formatene?
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.466
    Antall liker
    3.611
    Torget vurderinger
    96
    Skink_123 skrev:
    Polkagris skrev:
    Vil bare få lovprise BDP 95. For en fantastisk maskin dette er. Låter glimrende på alt den blir foret med. Og hva er det denne spilleren ikka kan, bortsett fra å koke kaffen din? Den spiller til og med SACD-R, DVD-Audio/Video fra folder, blu-ray fra folder og jeg vet ikke hva. Og den neglisjerer ALT av kopisperrer ;) Jeg har erstattet en PC og 2 multispillere med denne. Det jeg er mest imponert over er lyden fra DTS-HD, SACD lyden (når den kjører DSD) og den glimrende bildekvaliteten.
    Lykke kan faktisk kjøpes for 10 Frognertiere :)
    Kan man ta opp via digitalutgangen alle disse formatene?
    Det vet jeg ikke. Jeg har heller ikke prøvd å spille av alt via digitalutgangen, jeg bruker den mest med de analoge utgangene.
    Hvis du laster ned bruksanvisningen, så finnes det i den en oversikt over hvordan lyden sendes ut digitalt med alle format den støtter.
    Når jeg snakker om kopisperrer tenker jeg på avspilling. Den støtter f.eks. kopier av DVD-Audio vannmerkede utgivelser, og den støtter avspilling av PS3 rippede SACD.iso brent på dvd-r. En ultimat test jeg gjorde på dette var å putte inn min originale Spyro Gyra SACD, spilte en låt og trykket stop. Putta så inn dvd-r kopien, og den fortsatte nøyaktig der originalen slapp og med nøyaktig samme info på skjermen.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Godt Nytt År. Hvem er det som importerer Oppo til Norge?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Practical joke. ;D
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    BDP-93

    Må man ha BDP-93 tilkoplet tv/skjerm for å "browse" media filer over nettverk? Eller kan man bruke pc med web grensesnitt, ipad el.? (Er ikke oppdatert på nyere Universal spillere og GUI)
     
    M

    Medlem 1792

    Gjest
    Det ser nå ut til at min sone frie BDP-93EU spiller ikke vil spille av ca. 90% av de blu-ray filmene jeg prøver, dette er frustrerende. Dette problemet gjelder ikke på DVD filmer, kun på blu-ray.
    Spilleren har siste firmware installert. Er det andre her som har slike problemer med denne spilleren eller forslag til løsning?
    Slik jeg ser det nå så er dette en DVD spiller som kan spille av ca. 10% av x antall blu-ray filmer. Dette er egentlig litt skuffende av en slik spiller…. :(
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.387
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    P.O.M. skrev:
    Det ser nå ut til at min sone frie BDP-93EU spiller ikke vil spille av ca. 90% av de blu-ray filmene jeg prøver, dette er frustrerende. Dette problemet gjelder ikke på DVD filmer, kun på blu-ray.
    Spilleren har siste firmware installert. Er det andre her som har slike problemer med denne spilleren eller forslag til løsning?
    Slik jeg ser det nå så er dette en DVD spiller som kan spille av ca. 10% av x antall blu-ray filmer. Dette er egentlig litt skuffende av en slik spiller…. :(
    Har identisk spiller og den spiller alle BD filmene jeg har matet den med. Kanskje drivverk feil?

    OU812
     
    M

    Medlem 1792

    Gjest
    ou812rh skrev:
    P.O.M. skrev:
    Det ser nå ut til at min sone frie BDP-93EU spiller ikke vil spille av ca. 90% av de blu-ray filmene jeg prøver, dette er frustrerende. Dette problemet gjelder ikke på DVD filmer, kun på blu-ray.
    Spilleren har siste firmware installert. Er det andre her som har slike problemer med denne spilleren eller forslag til løsning?
    Slik jeg ser det nå så er dette en DVD spiller som kan spille av ca. 10% av x antall blu-ray filmer. Dette er egentlig litt skuffende av en slik spiller…. :(
    Har identisk spiller og den spiller alle BD filmene jeg har matet den med. Kanskje drivverk feil?

    OU812
    Ja mulig det. Jeg får også «No Disc» beskjed om jeg tar blu-ray filmen ut og inn igjen. Men som sakt så virker samtlige DVD’er jeg har prøvd. Jeg bør vel da få sendt den inn til sjekk/reperasjon.
     

    BraveSirEdmund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    122
    Antall liker
    128
    Har lignende problem med mine "sonefrie" Oppo SE83. Enkelte "norske" bluray filmer vil den ikkje ta. Passer på å kjøpe mest mulig fra Play.com, men litt flaut å grave fram den litt eldre Panasonicen til en femtedel av prisen for å kunne sjå norske skiver.
     

    Lynvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2010
    Innlegg
    887
    Antall liker
    295
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Må melde min interesse med mi tilårskomne bd83 som for det meste står ubrukt.
    Bilde i toppklasse og god lyd via Hegel dac.
     
    M

    Medlem 1792

    Gjest
    BraveSirEdmund skrev:
    Har lignende problem med mine "sonefrie" Oppo SE83. Enkelte "norske" bluray filmer vil den ikkje ta. Passer på å kjøpe mest mulig fra Play.com, men litt flaut å grave fram den litt eldre Panasonicen til en femtedel av prisen for å kunne sjå norske skiver.
    Da drar jeg på Elkjøp i morgen å kjøper en ny og rimligere blu-ray spiller for å se om den tar blu-ray filmene jeg har kjøpt på CDON. Blir dette "suksess" så selger jeg denne oppskrytte Oppo'n....(Jeg hater når dyre ting ikke virker som forventet :()
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.466
    Antall liker
    3.611
    Torget vurderinger
    96
    P.O.M. skrev:
    BraveSirEdmund skrev:
    Har lignende problem med mine "sonefrie" Oppo SE83. Enkelte "norske" bluray filmer vil den ikkje ta. Passer på å kjøpe mest mulig fra Play.com, men litt flaut å grave fram den litt eldre Panasonicen til en femtedel av prisen for å kunne sjå norske skiver.
    Da drar jeg på Elkjøp i morgen å kjøper en ny og rimligere blu-ray spiller for å se om den tar blu-ray filmene jeg har kjøpt på CDON. Blir dette "suksess" så selger jeg denne oppskrytte Oppo'n....(Jeg hater når dyre ting ikke virker som forventet :()
    Det er garantert noe feil med spilleren din, det sier seg jo selv. Ellers hadde ikke Oppo hatt den posisjonen de har, og nettet ville vært fullt av negative kommentarer om Oppo. Og slik er det jo ikke. Feil skjer hos alle merker. Har ikke hatt noe trøbbel med BD filmene jeg har spilt i min 95. Du har vel garanti? Få den sjekket og fikset, i det minste om du skal selge den.
     

    unison

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.08.2004
    Innlegg
    426
    Antall liker
    58
    Sted
    Otta
    Torget vurderinger
    0
    Polkagris skrev:
    P.O.M. skrev:
    BraveSirEdmund skrev:
    Har lignende problem med mine "sonefrie" Oppo SE83. Enkelte "norske" bluray filmer vil den ikkje ta. Passer på å kjøpe mest mulig fra Play.com, men litt flaut å grave fram den litt eldre Panasonicen til en femtedel av prisen for å kunne sjå norske skiver.
    Da drar jeg på Elkjøp i morgen å kjøper en ny og rimligere blu-ray spiller for å se om den tar blu-ray filmene jeg har kjøpt på CDON. Blir dette "suksess" så selger jeg denne oppskrytte Oppo'n....(Jeg hater når dyre ting ikke virker som forventet :()
    Det er garantert noe feil med spilleren din, det sier seg jo selv. Ellers hadde ikke Oppo hatt den posisjonen de har, og nettet ville vært fullt av negative kommentarer om Oppo. Og slik er det jo ikke. Feil skjer hos alle merker. Har ikke hatt noe trøbbel med BD filmene jeg har spilt i min 95. Du har vel garanti? Få den sjekket og fikset, i det minste om du skal selge den.

    1++++
     
    M

    Medlem 1792

    Gjest
    Polkagris skrev:
    P.O.M. skrev:
    BraveSirEdmund skrev:
    Har lignende problem med mine "sonefrie" Oppo SE83. Enkelte "norske" bluray filmer vil den ikkje ta. Passer på å kjøpe mest mulig fra Play.com, men litt flaut å grave fram den litt eldre Panasonicen til en femtedel av prisen for å kunne sjå norske skiver.
    Da drar jeg på Elkjøp i morgen å kjøper en ny og rimligere blu-ray spiller for å se om den tar blu-ray filmene jeg har kjøpt på CDON. Blir dette "suksess" så selger jeg denne oppskrytte Oppo'n....(Jeg hater når dyre ting ikke virker som forventet :()
    Det er garantert noe feil med spilleren din, det sier seg jo selv. Ellers hadde ikke Oppo hatt den posisjonen de har, og nettet ville vært fullt av negative kommentarer om Oppo. Og slik er det jo ikke. Feil skjer hos alle merker. Har ikke hatt noe trøbbel med BD filmene jeg har spilt i min 95. Du har vel garanti? Få den sjekket og fikset, i det minste om du skal selge den.
    Selger jeg den som den nå er så selger jeg den som en DVD spiller og ikke blu-ray spiller ;D
    Spøk til side, jeg kjøpte den hos NetOnNet så vi får se åssen garantiordningen virker der, skal prøve å kontakte de i morgen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn