Digitale avspillere Oppo BDP-103 VS Cambridge Azure 752BD

Stian B-L

Medlem
Ble medlem
07.06.2011
Innlegg
27
Antall liker
14
Sted
Akershus
Nå er tiden inne for å oppgradere litt. Jeg tenker da på Digital avspiller.
Grunnet dårlig plass i benken har jeg tittet litt rundt etter en multispiller som fungerer bra til både filmer (Blue Ray/DVD) og musikk (CD).

Jeg har falt litt for to spillere, Oppo BDP-103 Og Cambridge Azure 752BD.
Probleme er at jeg ikke helt klarer å bestemme meg for hvem.

begge får bra omtaler når det kommer både til musikk og bildekvalitet. Noen omtaler er bedre enn andre, men det gjelder dem begge to.
Dem har fått skryt for den innebygde DACen, så det skal bli morsomt å teste dem opp mot min DAC (Abrahamsen V6)


Er det noen som har noen erfaringer på disse spillerene som kan hjelpe meg med valget??
 

Brum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.11.2006
Innlegg
316
Antall liker
16
Kjøpte selv 752BD her om dagen etter å ha testet hjemme (hjemlån Hifi-klubben Haugesund). Hadde egentlig tenkt meg Oppo BDP-105, men problematisk når Soundgarden ikke tar denne i sortimentet her på berget...

Jeg må si at 752BD leverte såpass at jeg følte meg trygg på at dette er 'mer enn bra nok' for meg som har kino som 2. prioritet. At man kan få lyd ut 7.1 analogt med volumkontroll gjør jo denne (og Oppo BDP-103/105) til et columbi-egg for den som ønsker kombinere 2 og flerkanals lyd.

Sterkt anbefalt (men som nevnt uten sammenligning med andre BD-spillere). At Oppo BDP105 og Cambridge Azur 752BD har ca samme pris i utlandet, sier kanskje også noe....?
 

Stian B-L

Medlem
Ble medlem
07.06.2011
Innlegg
27
Antall liker
14
Sted
Akershus
Takk for svar. Benytter du Den integrerte DAC'en i 752BD eller ekstern DAC?

Etter mye lesing så blir man bare mer og mer forvirret! Noen mener Cambridge er like god som high end cdspillere til mange ganger prisen, mens andre trekker ned totalscore pga lydkvaliteten. Nei, jeg får låne med meg en 752 hjem i morgen å teste selv. :)
 

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Innlegg
857
Antall liker
251
Torget vurderinger
16
Jeg har testet denne mot hegel hd 20 og hd 11. Selv om den er god på cd, og eksemplarisk i enkelte disipliner er en så god dac som hd 11 en klar forbedring.
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.254
Antall liker
1.135
Torget vurderinger
1
Kan du streame 5.1 flac eller LPCM med 752BD?
 

Stian B-L

Medlem
Ble medlem
07.06.2011
Innlegg
27
Antall liker
14
Sted
Akershus
Cambridge 752BD har annkommet stereohylla. Den er koblet opp og testing vil begynne i morgen :) den blir koblet og testet på tre forskjellige måter.


1: Fra Cambridge 752BD, analogt til Electrocompaniet EC 4.5, analogt til Music Angel XD800 mkIII, til XTZ 99.36 mkII.


2: Fra Cambridge 752BD, analogt til Music Angel XD800 mkIII, til XTZ 99.36 mkII.


3: Fra Cambridge 752BD, digitalt til Abrahamsen V6.0 DAC, XLR til Electrocompaniet EC 4.5, analogt til Music Angel XD800 mkIII, til XTZ 99.36 mkII.


Blir spennende å høre og se både lyd og bilde :)
 

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Innlegg
1.730
Antall liker
1.224
Sted
Siggerud
Cambridge 752BD har annkommet stereohylla. Den er koblet opp og testing vil begynne i morgen :) den blir koblet og testet på tre forskjellige måter.


1: Fra Cambridge 752BD, analogt til Electrocompaniet EC 4.5, analogt til Music Angel XD800 mkIII, til XTZ 99.36 mkII.


2: Fra Cambridge 752BD, analogt til Music Angel XD800 mkIII, til XTZ 99.36 mkII.


3: Fra Cambridge 752BD, digitalt til Abrahamsen V6.0 DAC, XLR til Electrocompaniet EC 4.5, analogt til Music Angel XD800 mkIII, til XTZ 99.36 mkII.


Blir spennende å høre og se både lyd og bilde :)
Hvor fornøyd er du med Cambridgen nå, en tid senere? Om du fortsatt har den, da?
Nysgjerrig, for jeg er ganske nær å kjøpe en, jeg og.
 

Brum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.11.2006
Innlegg
316
Antall liker
16
Jeg er ihvertfall godt fornøyd med min.

Har så langt gått via en Hegel HD2 USB konverter inn på coax for avspilling av flac filer på PC.
Har koplet Get dekoder inn på HDMI, funker perfekt.
Ungene kopler seg inn med PC'er via HDMI også....

Vurderte selv først Oppo-105, men er glad nå at jeg ikke gikk for den, for nå kan jeg benytte mellomlegget til feks Arcam irDAC og få bedre lyd....(i 2 kanaler ihvertfall).
 
Sist redigert:
Topp Bunn