Opus continuo

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
311
Hei
Er det noen som har eller har hatt Opus continuo spilleren og kan si litt om dennes sterke og helst svake sider?
Har lest litt på nett, men her er det mildt sagt motstridende meninger.
Har denne spilleren vært helt lik fra den kom ut?
(tenker da på motor/lager /tallerken)

Er også interessert i hva dere mener om en Helius Orion II arm?   ( gjerne m AN sølvkabling)

Mvh Jan I

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.433
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Hei
Er det noen som har eller har hatt Opus continuo spilleren og kan si litt om dennes sterke og helst svake sider?
Har lest litt på nett, men her er det mildt sagt motstridende meninger.
Har denne spilleren vært helt lik fra den kom ut?
(tenker da på motor/lager /tallerken)

Er også interessert i hva dere mener om en Helius Orion II arm?   ( gjerne m AN sølvkabling)

Mvh Jan I
Kjenner ikkje til nokre endringar av spelaren, og det har vore råd å få tak i reservedelar heile tida...
Meiner det er eit godt drivverk, sjølv om eg aldri har hatt det heim. Men eg har ein Cantus-arm, som eg fåfengt har prøvd å montere på LP12-spelaren min. Det er ein arm som eg opplever som svært frustrerande, men OM han skulle verke, er det ikkje nokon konkurrerande tangentialarmar på marknaden.
Elles er den komplette spelaren komen opp i slik prisklasse at det er råd å finne alternativ frå mange spennande konkurrentar, dei rimelegaste modellane frå VPI, Nottingham og Clearaudio. Avid sin billegaste vert litt dyrare, men er kanskje også aktuell?

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
311
Har fått tilbud på en brukt continuo m Helius orion II arm på til en rimelig sum så det har vært morsomt å hørt andres erfaring/er med disse.
Mvh

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Continuo er preget av ro, stabilitet, sammenheng og dynamikk, samtidig som lyden har kropp i massevis.Jeg prøvde den i sin tid med en SME 3009 og en Denon 103, og ble kjempeimponert,også fordi den kombinasjonen spilte på høyde med ganske eksotiske kombinasjoner, men kostet under halvparten. Den er jo ikke noen designmessig lekkerbisken, slik som Opera, Avid eller Michell, men den har likevel enslags "no-nonsense" sjarm. I likhet med Arve har jeg heller aldri funnet helt ut av den tangensial-armen, den er fiklete og har ganske alternativ finish. Ser du vurderer forskjellige kombinasjoner om dagen...Har du kommet nærmere en "short-list"? Uansett., lykke til!

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
311
Vel hadde en "short-liste" men det viser seg at den faktisk vokser i stedet for å minske :-X
Tror dette blir "siste spiller" så jeg rusher ikke med noe nå. Design bør jo også være bra da.
Mvh

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Det kan jo fort bli sånn når det er mange gode alternativer der ute. Hvilke lydmessige kriterier er det du først og fremst vektlegger?

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
311
Det kan jo fort bli sånn når det er mange gode alternativer der ute. Hvilke lydmessige kriterier er det du først og fremst vektlegger?
Det viktigste er vel "musikalitet" (hva nå det enn er ;D )
Men et godt bassfundament, masse "timing" og dynamikk er vel kort oppsumert det viktigste.
Mvh

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Da høres jo Continuo ut som en svært duganes spiller...Og Helius Orion er jo ikke noen dårlig arm, akkurat. Så kan du jo gå på jakt etter en Goldring Excel. Fantastisk pick-up og glimrende match. Kan jeg spørre hva du skal gi for denne riggen du vurderer?

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Utvilsomt! Den kunne fått meg til å bytte ut riggen min..,.. :)

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Det viktigste er vel "musikalitet" (hva nå det enn er ;D )
Men et godt bassfundament, masse "timing" og dynamikk er vel kort oppsumert det viktigste.
Mvh

Det er en akkurat beskrivelse av kvalitetene til Continuo. ;D ;D

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
311
Da høres jo Continuo ut som en svært duganes spiller...Og Helius Orion er jo ikke noen dårlig arm, akkurat. Så kan du jo gå på jakt etter en Goldring Excel. Fantastisk pick-up og glimrende match. Kan jeg spørre hva du skal gi for denne riggen du vurderer?
Vil ikke gå ut med hvor mye selger vil ha for denne, kan bare si at det ligger på en forholdsvis ganske bra pris.
Skal i første hånd bruke en Kontrapunkt A som jeg har på denne da. Har hatt en Goldring electro II, men klarte å rive av en av ledningene internt i denne :'( :-X
Har andre pickuper på lista langt foran Excel
Mvh
Mvh

P

paradigm

Gjest
Vil ikke gå ut med hvor mye selger vil ha for denne, kan bare si at det ligger på en forholdsvis ganske bra pris.
Skal i første hånd bruke en Kontrapunkt A som jeg har på denne da. Har hatt en Goldring electro II, men klarte å rive av en av ledningene internt i denne  :'( :-X
Har andre pickuper på lista langt foran Excel
Mvh
Mvh
Du har PM!

B

bamsemann

Gjest
Slik jeg husker continuen spillte den med helt svart bakgrunn og veldig klar fokus og masse krydder.

Bassen strakk seg langt ned og hadde god tyngde, men alikevel ganske tørr og ren..

Den hadde også bra med kropp på tonen...

bamsemann.. :)

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Om du vurderer prisen som god, er dette et opplagt kandidatur i min bok, selv om det finnes endel alternativer med mer innsmigrende design. Den låter kanon til prisen, i alle fall. (Og da snakker jeg listepris....)
Så får det heller være at vi ikke deler oppfatning av Goldring Excel... ;-)

Topp Bunn