Internaut
Hi-Fi interessert
- Ble medlem
- 20.05.2004
- Antall liker
- 6
Gjennom mine aktiviteter på Discogs.com har jeg blitt kjent med Geoffrey Terry. En eldre herremann som sitter på et større arkiv med innspillinger han gjorde på 60-tallet (og begynnelsen av 70-tallet). En del av disse innspillingene har han nå gjort allment tilgjengelig gjennom labelen "Orchestral Concert CDs". Innspillingsfilosofien hans var ganske fascinerende; han brukte kun to mikrofoner, som var plassert (slik jeg forstår det) direkte over orkesteret. Resultatet er etter min oppfatning svært interessant.
CDene har fått ganske så god omtale rundtomkring (en av de vant blant annet 'German Critics award' for 2012 for historiske innspillinger), men har dessverre solgt dårlig. Han fortalte at han nettopp hadde investert i en annonse i 'Fanfare', som hadde resultert i 0 (null!) bestillinger. Det sier litt om hvor vanskelig det er å drive en liten uavhengig nisje-label i dagens marked.
Vil derfor oppfordre forumets medlemmer å besøke hjemmesiden hans, og hør på noen lydeksempler. Dette er en meget entusiastisk og kunnskapsrik mann som helt sikkert mer enn villig vil svare på evt. spørsmål dere måtte sende han på mail.
Her er link til noen omtaler:
Orchestral Concert CDs: Reviews
Omtale av innspillingsfilosofi etc: Orchestral Concert CDs: About
(Les også omtalen av Geoffrey der; litt av et liv.)
Liste over CDer tilgjengelig:
Orchestral Concert CDs: Issue Index
Det er også tilgjengelig en sampler CD der, samt filer for nedlasting.
Dersom noen bruker tid på dette hadde det vært svært interessant å høre hva dere synest om innspillngene
CDene har fått ganske så god omtale rundtomkring (en av de vant blant annet 'German Critics award' for 2012 for historiske innspillinger), men har dessverre solgt dårlig. Han fortalte at han nettopp hadde investert i en annonse i 'Fanfare', som hadde resultert i 0 (null!) bestillinger. Det sier litt om hvor vanskelig det er å drive en liten uavhengig nisje-label i dagens marked.
Vil derfor oppfordre forumets medlemmer å besøke hjemmesiden hans, og hør på noen lydeksempler. Dette er en meget entusiastisk og kunnskapsrik mann som helt sikkert mer enn villig vil svare på evt. spørsmål dere måtte sende han på mail.
Her er link til noen omtaler:
Orchestral Concert CDs: Reviews
Omtale av innspillingsfilosofi etc: Orchestral Concert CDs: About
(Les også omtalen av Geoffrey der; litt av et liv.)
Liste over CDer tilgjengelig:
Orchestral Concert CDs: Issue Index
Det er også tilgjengelig en sampler CD der, samt filer for nedlasting.
Dersom noen bruker tid på dette hadde det vært svært interessant å høre hva dere synest om innspillngene