Orginalt headshell for SME 3009 Improved

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.285
Torget vurderinger
10
Er det noen som vet om nettbutikker der en kan få kjøpt nye eller pent brukte orginale headshell til 3009 Improved? Jeg sjekker med jevne mellomrom ebay, men det ser ut som disse er vanskelig å få tak i.

Mvh.

ØivindS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2005
Antall liker
1
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Har du prøvd en annonse her på sentralen?
Regner med at noen har fått et til overs etter å ha oppgradert til Nagaoka. ;)

mvh

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.285
Torget vurderinger
10
OivindS skrev:
Har du prøvd en annonse her på sentralen?
Regner med at noen har fått et til overs etter å ha oppgradert til Nagaoka. ;)

mvh
Har prøvd, men uten napp! Kanskje du sitter med ett?

Mvh.

ØivindS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2005
Antall liker
1
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Ikke umulig det. Jeg har egentlig planer om å selge hele armen og da tenkte jeg at det var et pre at det originale shellet fulgte med. Men send meg en pm med et prisforslag, så får vi se.

mvh

toonz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.04.2004
Antall liker
36
Torget vurderinger
7
Hvis du ikke må ha det originale headshellet så ville jeg vurdert et ibenholt headshell fra Yamamoto Sound Craft i Japan. En bonus er at det er mye bedre enn Ortofon sitt.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.741
Torget vurderinger
27
Kan du fortelle litt om dette headshellet toonz? Hvilket Ortofon sammenligner du med, ser at de har flere. Kan du si litt om de lydmessige forskjellene. Leste om en på audiogon som var misfornøyd med Yamamoto, men det kan sikkert ha med matching (masse) og preferanser å gjøre.

Vurderer selv Yamamoto for moro skyld.

toonz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.04.2004
Antall liker
36
Torget vurderinger
7
Du har sikkert rett i at dette handler om å få til en god match. Headshellet fra Yamamoto leveres også i ulike treslag. Jeg køpte ibenholt-versjonen, men jeg føler det litt tidlig å gi et eget inntrykk da min egenbygde platespiller ikke har snurret mer enn 20-30 timer. Jeg var i så måte litt rask med å konkludere med at headshellet er mye bedre enn sme sine. Det kan helt sikkert være det i noen tilfeller - men kanskje ikke i andre. Jeg fikk anbefalt headshellet av Rob i dhtrob.com da jeg var i kontakt med ham vedrørende en diy preamp.

http://www.jacmusic.com/ finner du litt informasjon og tester.

Sorry for min tidligere uberettige påstålighet ;)

toonz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.04.2004
Antall liker
36
Torget vurderinger
7
Søkte litt på audioasylum.com jeg også, men fant mest positive tilbakemeldinger på Yamamoto headshellet. Her er en:

Posted by dubai2000 ( A ) on July 30, 2006 at 10:56:15

Hi,

some time ago I asked about suitability of this headshell for my SME 3012-R/Denon-DL103D combo.

I did get some good information, but let's face it: unless one tries one might never know. Hence I ordered the Yamamoto and already after the first bars of some well-known LP I knew I had made the right decision:

If you want one word to describe that way the sound changed - it got 'cleaner'.

The sound stage became more three-dimensional, timbres sound more natural (formerly guitars were often basically strings, now there is more to hear of their body as well), bass is more precise, VTA adjustment a lot easier.

All in all a strong recommendation and, to my ears, a real upgrade - always in comparison the the standard SME headshell.

Used on: Thorens TD520S and Holfi Battriaa phonostage.

Wolfram

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.285
Torget vurderinger
10
Hei toonz.

Sikkert bra headshell dette, men litt usikker på hvordan det vil ta seg ut på SME 3009. Vurderer likevel å prøve. Får sikkert bruk for det en gang, uansett. Lurer på en ting; et forstørret bilde av Ibenholt-utgaven viser tre par skruehull, og ikke vanlige spor. De leveres vel ikke slik, med skruehull?

Mvh.

toonz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.04.2004
Antall liker
36
Torget vurderinger
7
Den leveres med spor.

Topp Bunn