Origin live

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
Noen som har kjennskap til origin live sine spillere? Tenker da spesiellt på Aurora:

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
NNNNNNNNNNNNEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIII ! ! ! !

Faen faen faen faen faen.

Kjøpte meg en sånn spiller i dag, og gjett hva del jævla nautet meg klarer. Joda, i det jeg skal ta tak i spilleren og løfte den ut av bilden, så knekker jeg like godt stiften med hånda.

Og Maxwell var tom for PU på lager, og PMaudio har reist på ferie denne uka. Altså ingen pick up å få tak i. Gud bevares for en idioti.

:(

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Gratulerer med både lekker og ganske uvanlig spiller, Thomand! Origin Live lager veldig gode ting, og personlig har jeg aldri vært borti noe derfra som ikke har imponert. Min dypeste medfølelse mht. pickup-fadesen! Håper det løser seg så snart som mulig. Er det lov å spørre hva som gikk tapt, eller er det å rive skorpen av såret?

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
Var heldigvis ikke noe kostbar pickup, en goldring 1006 tror jeg den het, men allikevel.
Takker så mye for gratulasjon. Ble mektig imponert selv når jeg fikk høre den.
Gøy å endelig få seg en spiller man har lyst på, istedenfor en masse mellomstopp.
Armen er en RB250 modifisert med "lodd"?? fra OL. Komplett OL-modifisering skal på om ikke alt for lenge.

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
Dårlig bilde pga dårlig kamera. Har ingenting med fotografen å gjøre ::)

Vedlegg

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Gratulerer med den nye riggen!
Den ser rett og slett lekker ut!
Hvor i verden bor du?
Mulig jeg har en PU å låne bort, dersom du ikke bor så langt unna Egersund ;)
Send meg PM, dersom det er intressant.

Geir_H

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2005
Antall liker
77
Gratulere med ny rigg ja.
Kjipt det som hendte med pickupen, er dessvere slikt som kan sje.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Å knekke stiften på Goldring er ikke krise, man kan bytte ut nålefanen og nåla i ett stykke.
Det koster ikke skjorta heller.

Honkey

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
Takker.
FallenA: Tusen takk for tilbudet, men jeg bor i Søgne rett utenfor Kristiansand, så det er nok et lite stykke.

Bestiller ny i morgen. Løs stift koster 895 og komplett pu koster 1295 i følge hjemmesiden til Mono. Skiller så lite at jeg nok bare går for en ny PU.
Skal ihvertfall ha lyd i den til helgen igjen.

P

Parelius

Gjest
Du må ikke bedrive PU-mishandling. Som du sikkert har erfart nå, så er det lite lurt. FY, thomand.

Gratulerer med spilleren!

Er det den første, eller har du bare skiftet ut og oppgradert?

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
Parelius skrev:
Du må ikke bedrive PU-mishandling. Som du sikkert har erfart nå, så er det lite lurt. FY, thomand.

Gratulerer med spilleren!

Er det den første, eller har du bare skiftet ut og oppgradert?
Skal love å ikke gjøre det mer. Angrer veldig. :( ;)

Takker så mye parelius. Det er andre spilleren min.Hadde en orginal nad555, men det låt rett og slett stusselig, så den solgte jeg etter kort tid.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Honkey-Chateau skrev:
Å knekke stiften på Goldring er ikke krise, man kan bytte ut nålefanen og nåla i ett stykke.
Det koster ikke skjorta heller.

Honkey
Man kan sågar bytte til en annen modell i samme serie også, da huset er det samme på alle; f.eks til den utmerkede 1012GX, som spilleren nok vil bli glad for :)

Mvh Vidar P

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
70
Vidar P skrev:
Man kan sågar bytte til en annen modell i samme serie også, da huset er det samme på alle; f.eks til den utmerkede 1012GX, som spilleren nok vil bli glad for :)

Mvh Vidar P
Også jeg ville heller vurdert dette alternativet framfor å kjøpe en helt ny pu. Når først skaden har skjedd og du vurderer ny pickup i stedet for bare ny 1006 stift, kan du like gjerne oppgradere med å kjøpe en bedre stift.
Dette er forøvrig noe av det fine med magnetiske pickuper, de aller fleste kan man oppgradere med stiftbytte. Dessverre er det få merker tilbake av de gamle gode, men noen eksisterer heldigvis ennå ;D

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
Ser man det. Det hørtes ut som en god løsning ja. Thanx gutta.
Ringer mono first thing :)

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Antall liker
1.989
Sted
Bergen
Gratulerer så mye med ny vinylrigg!! Den var kanon stilig!! Gleder meg til å høre hvordan du syntes den låter. Hvor mye måtte du ut med for denne lekkerbisken da om jeg tør spørre?

Mvh
Kjetil

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
flott spiller som var oppe til vurdering her og,før jeg handla....kjøpt den brukt,,?

Var meget lekker,kontrast mot underlag på bilde var litt lei da men ;)Vakkert vakkert,synd med pu en,men heldigvis ikke den dyreste..og du slipper å syntes synd på lommeboka etter å ha kjøpt ny...(det MÅ du jo ha nå)

Er det lov å spørre hva du måtte ut emd for lekkerbisken?

Grattis med ny rigg....veldig flott syntes jeg ;D

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
Takker så mye.
Spilleren kostet 14 + rb250 og goldring 1006. Kjøpte den ny.

Gleder meg også til å høre hvordan den låter ;D

Fikk bestillt ny stift i dag. Oppgraderte til en 1022.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
ei tomand...ikke alle som kaN ikle seg å oppgradere fra nytt til nytt,og enda forsvare hvor trengende innvesteringer er....kipt med sånne uhell...jeg føler med deg!!

nå er vi jo spente på lyden...fikk du alt montert av forhandlern mht arm,pu,verk..

nå lager origin live også lekre tonearmer....så her har du jo en spiller som kan oppgraderes på armsiden også...prisene er vel ikke i det billigste sjiktet...rb-250 er vel sikkert et sikkert valg..

FLOTT spiller du kjøpte deg i allefall....er nok ikke mange som har denne i stua..

Hvordan foregår skifte fra 33/45 vice versa?? spå ut som om reima ikke satt utenpå tallerken,eller har jeg blingsa???

mvh Espen

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
518
Sted
Stockholm
Gratulere med ny og FET spiller Thomand! Likte den godt i svart..! Kjenner følelsen når man knekker en stift, har gjort det tre ganger sjøl.. Vær glad den ikke kosta mange tusen.. :p. Får håpe du finner masse grom vinyl nå da..! :)

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
ixos_76 skrev:
ei tomand...ikke alle som kaN ikle seg å oppgradere fra nytt til nytt,og enda forsvare hvor trengende innvesteringer er....kipt med sånne uhell...jeg føler med deg!!

nå er vi jo spente på lyden...fikk du alt montert av forhandlern mht arm,pu,verk..

nå lager origin live også lekre tonearmer....så her har du jo en spiller som kan oppgraderes på armsiden også...prisene er vel ikke i det billigste sjiktet...rb-250 er vel sikkert et sikkert valg..

FLOTT spiller du kjøpte deg i allefall....er nok ikke mange som har denne i stua..

Hvordan foregår skifte fra 33/45 vice versa?? spå ut som om reima ikke satt utenpå tallerken,eller har jeg blingsa???

mvh Espen
Hei, og takk :)
Grunnen til at det ble en rb250 er at origin live har ombyggingskit til denne som skal gjøre gull av gråstein.
Spilleren er montert av Trond Seland hos Maxwell. Hadde jeg skulle prøvd selv, så hadde det nok blitt mer enn en PU som måtte erstattes ;D
Skifte av 33/45 er så enkelt som å skifte på en velger. OFF-45-33
Reima sitter på en mindre tallerken under tallerkenen :/ (God til å forklare, ikke sant ;) )

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
Cundis skrev:
Gratulere med ny og FET spiller Thomand! Likte den godt i svart..! Kjenner følelsen når man knekker en stift, har gjort det tre ganger sjøl.. Vær glad den ikke kosta mange tusen.. :p. Får håpe du finner masse grom vinyl nå da..! :)
Takker.
Skal til Oslo i neste uke, så da håper jeg på å få utvidet "samlingen" med noen få plater.

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Antall liker
33.219
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
Dritt med nålearmen som brast så høyt / lavt(?)

Men ellers; grattis med stilig ny kvern!

Mvh

Lagga

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Da får du ta en tur til råkkn rållss i Akersgata,der er det satt ut mange nye pappesker,var der i dag(og) ;Då fikk handla meg endamer skiver...snurrer godt på vpi en nå.

Ellers kan du jo dure innom big dipper i gamle torggt bad,der kan du jo be om en demo på den nyinntatte platevaskern fra okki nokki...jeg går å venter på en sånn ;D

like bortenfor big dipper finner du Lyric hifi,i Torggt..(gå til venstere ut fra big dipper,og et kvartal bortenfor.....30-40-50% rabatt på hifiutstyr pga innskrenkning av lokaler der!!

Go tur.

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
ixos_76 skrev:
Da får du ta en tur til råkkn rållss i Akersgata,der er det satt ut mange nye pappesker,var der i dag(og) ;Då fikk handla meg endamer skiver...snurrer godt på vpi en nå.

Ellers kan du jo dure innom big dipper i gamle torggt bad,der kan du jo be om en demo på den nyinntatte platevaskern fra okki nokki...jeg går å venter på en sånn ;D

like bortenfor big dipper finner du Lyric hifi,i Torggt..(gå til venstere ut fra big dipper,og et kvartal bortenfor.....30-40-50% rabatt på hifiutstyr pga innskrenkning av lokaler der!!

Go tur.
BD så nærme lyric ja. Passer jo perfekt. Ingen oslotur uten ett lyric besøk :)
Kanskje jeg kan få prutet til meg en billig creek riaa.

Hva mener dere? Creek eller lehmann black cube statement?
Eller noe annet kanskje.
Heller veldig mot lehmenn.
Når jeg blir rik blir det whest audio.

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
Ble en lehmann BC statement på meg. Høres rett og slett ganske bra ut dette her :D
Skal komme med en rapport når stift og alt er innspilt.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Er West bra?? Så pm audio hadde det,,,

har riia,så jeg har bestemmt meg for å gå for stepup....enten audionote,eller TorHauge.....neste pu blir trolig en Lyria.....

Fikk du noe gode tilbud av Tor i går?....kjøpte du lehmann der??

Mvh Espen ;)

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
Fikk et veldig greit tilbud av Tor ja, men etter å ha rådført meg med et par lokale lp entusiaster, så ble lehmann vinneren.
Kjøpte den hos PMaudio.

Ang whest så sakset jeg dette fra www.originlive.com :

"Above the £1000 point there is only one choice in our view - the Whest Audio MS20"

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
thomand skrev:
Ble en lehmann BC statement på meg. Høres rett og slett ganske bra ut dette her :D
Skal komme med en rapport når stift og alt er innspilt.
Hei det der skal være en bra riaa. Jeg har ikke hørt den selv, men jeg leste en audionet freak skrive at den låt bortimot identisk med riaa kortet til Audionet som jeg har. Og jeg er iallefall meget godt fornøyd med det.

Topp Bunn