Orsonic headshell

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Det er veldig vanskelig, og det oppnår høye priser om det dukker opp. Hvorfor trenger du akkurat dette? Og jeg har et, så jeg vet det er veldig bra, men det finnes da alternativer....

L

lark

Gjest
Vurderer å oppgradere min Luxman PD 441 med armen på bildet. Og headshellet ser steintøfft ut ;D
Magefølelsen sier at det er bra også ;) Men du har rett, det finnes absolutt andre alternativer.

cox

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
327
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Et mulig alternativ kan være Sumiko HS-12. Superb kvalitet, skikkelig stivt og helt dødt.

Kjøpte et til min SL1210. Et skikkelig løft i lyden. Betalte 40 dollar hos needledoctor

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.831
Torget vurderinger
27
Velg headshell etter optimal effektiv masse og tiltro til materiale, er mitt råd.
Er du ute etter utseende til Orsonic, men finner det for kostbart (uten å vite hva det koster) er Clearaudio sine ikke så veldig ulike.

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Er ikke så forferdelig vanskelig å få fatt i; dukker jevnlig opp på eBay.de og ikke er det spesielt dyrt heller.

Men hvis formgivningen er uomgjengelig, så lager Clearudio sitt "Stability" og det får du til alt overmål i titan:

For egen del vil jeg gjerne slå et slag for My Sonic, etter min mening går det utenpå de fleste av "årgangs-shellene"

edit: Stability: To sjeler - en tanke

cox

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
327
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Fosse skrev:
Velg headshell etter optimal effektiv masse og tiltro til materiale, er mitt råd.
Er du ute etter utseende til Orsonic, men finner det for kostbart (uten å vite hva det koster) er Clearaudio sine ikke så veldig ulike.
Clearaudioshellet koster 1600 hos Soundgarden. Det synes jeg er alt for dyrt for et pickup-hus

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.831
Torget vurderinger
27
Ikke enig Cox, det koster 189 Euro i Tyskland, så 1600 kroner synes jeg ikke er dyrt.
Edit: Ser at du kan ha ment mye penger for headshell, uavhengig av hvilket.

L

lark

Gjest
Pesquera skrev:
lark skrev:
Noen som husker dette headshellet?
http://www.vinylengine.com/phpBB2/album_showpage.php?pic_id=75

Et av de bedre fra gamle dager. Umulig å få tak i idag, vil jeg tro.
Så vidt jeg vet var det noe som fulgte med XLM II (III?) gratis.
Helt ordinære saker og ikke noe å samle på.
Helt feil. Et av de mest anerkjente headshell fra slutten av 70-tallet. Helt resonansfritt, men hadde dessverre ikke mulighet for azimutjustering. XLM III så slik ut http://www.vinylengine.com/phpBB2/album_showpage.php?pic_id=4806

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.831
Torget vurderinger
27
Hva med Yamamoto? Det bruker jeg selv og liker godt.

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
lark skrev:
Helt feil. Et av de mest anerkjente headshell fra slutten av 70-tallet. Helt resonansfritt, men hadde dessverre ikke mulighet for azimutjustering. XLM III så slik ut http://www.vinylengine.com/phpBB2/album_showpage.php?pic_id=4806
Nå er det vel litt mer enn et shell du referer til her (XLM III Integra) .
XLM II kom som løst element og der mener jeg at de hadde lagt ved magnesiumsshellet.

I hvilken grad dette var et av de mest "anerkjente headshell fra slutten av 70-tallet" skal være usagt; det er da vitterlig ADC vi snakker om?

L

lark

Gjest
Pesquera skrev:
I hvilken grad dette var et av de mest "anerkjente headshell fra slutten av 70-tallet" skal være usagt; det er da vitterlig ADC vi snakker om?
Jepp, det er ADC vi snakker om. Headshellet kunne også kjøpes separat.

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.079
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
L

lark

Gjest
Audio Technica lager gode headshell. Visste ikke at det gikk an å få tak i slike lenger :)

Topp Bunn