Har en forholdsvis ny iMac som ser ut til å ha et lettere røttent filsystem. Har prøvd å kjøre disksjekk med både diskverktøy og fra kommandolinja, men klarer ikke å reparere fs. Fikk først tak i en Lion install-DVD, men den feilet da jeg prøvde å installere på en ekstern disk for test. Har nå lasta ned en fra Apple, og testa fs via diskverktøy, og det det ser ut til å fungere på en macbook jeg hadde for hånda. Det fungerte greit, men ble litt usikker: Vil denne DVD-en fungere for alle mac-er?
Problemet er at under boot kommer det opp en framdriftstripe, og boot tar fort vekk 10 min. Ser på nettet at det er mange som sliter med dette. De får fiksa problemt med reinstallasjon og lignende, men det kommer tilbake. Noen som kjenner til problemet? Noen som har erfaring med Disk Warrior i forbindelse med slike problemer?
Problemet er at under boot kommer det opp en framdriftstripe, og boot tar fort vekk 10 min. Ser på nettet at det er mange som sliter med dette. De får fiksa problemt med reinstallasjon og lignende, men det kommer tilbake. Noen som kjenner til problemet? Noen som har erfaring med Disk Warrior i forbindelse med slike problemer?