Oslo Kammermusikkfestival

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.771
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
mye bra på plakaten iår.

noen som skal på operaen ikveld?
jeg tar med frøkna på to forestillinger, kl. 17 og kl. 20.

sjekk programmet her, festivalen holder på til 22. august.

http://www.oslokammermusikkfestival.no/

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Bjørn Erik Haugen, en bekjent av konas famile har urfremføring av "Stutter" med Oslo Cameratas på gamle Logen mandag. Mye bra på programmet ja.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.771
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
sjekk sponsorlista! ;D

kult at en smal, norsk hi-fi produsent støtter finkulturen.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.525
Dere som har lest programmet, har dere noen tips til hva man bør få med seg ?

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
26.924
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Kvartetten i Slottskapellet i morgen. For en sal!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Henie Onstad senteret 22/8 kl 15
Musikk fra renessansen og nyere tid
Rolf Lislevand m. fl.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.525
Se der ja Valentino, at det foregikk slikt noe i nabolaget var jeg helt uvitende om.
Mon tro om jeg ikke skal be med meg mormor på den konserten, det kunne aboslutt vært noe.

65finger, neste helg får jeg besøk av noen kolleger fra Frankrike, å dra de med dit for å forsøke å overbevise de om at det ikke er total kulturell tørke her på berget tror jeg er en plan så god som noen.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Roberten skrev:
Se der ja Valentino, at det foregikk slikt noe i nabolaget var jeg helt uvitende om.
Mon tro om jeg ikke skal be med meg mormor på den konserten, det kunne aboslutt vært noe.

65finger, neste helg får jeg besøk av noen kolleger fra Frankrike, å dra de med dit for å forsøke å overbevise de om at det ikke er total kulturell tørke her på berget tror jeg er en plan så god som noen.
Bølgen og Moi er et fint sted å avslutte særlig hvis været smiler

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.525
Det er det så absolutt !
Dog er min foreløpige plan for bespisning komper med hjemmelagde pølser, hjemmespeket sideflesk og kjøtt.
Men det avhenger hvor hardt jeg fastner i Ringen denne uken. Kan godt hende det blir rom og Wagner frem til fredag.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Roberten skrev:
Det er det så absolutt !
Dog er min foreløpige plan for bespisning komper med hjemmelagde pølser, hjemmespeket sideflesk og kjøtt.
Men det avhenger hvor hardt jeg fastner i Ringen denne uken. Kan godt hende det blir rom og Wagner frem til fredag.
Matplanen høres fantastisk ut. Rom! der ledet du meg ut i synden. Rom og Bach funker sikkert...

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.525
Rom passer til alt, og det tror jeg nesten Bach gjør også.

Dere som har vært i Slottskapellet, er det nummererte plasser eller er det først til mølle prinsippet ?
Daten min i morgen er 85 år og kan gjerne skånes for aktiv kamp om plassene. Oppmøte i god tid er vel uansett en god regel.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Roberten skrev:
Rom passer til alt, og det tror jeg nesten Bach gjør også.

Dere som har vært i Slottskapellet, er det nummererte plasser eller er det først til mølle prinsippet ?
Daten min i morgen er 85 år og kan gjerne skånes for aktiv kamp om plassene. Oppmøte i god tid er vel uansett en god regel.
Det er ikke nummererte plasser for almuen. Kun sponsorer og annet fint folk :) Håper du har billetter det er meg bekjent utsolgt

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
26.924
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Det pleier å være mulig å kjøpe ved døra fra billetthavere som ikke har anledning eller har følgeforfall. Fortvil ikke!

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.525
Weltschmerz !

Du har med andre ord helt rett 65finger, billettservice.no peker nese til meg ved denne anledning.

Jeg får ringe i morgen og håpe at det er uavhentede billetter, eller følge Valentinos råd og møte opp ved døra med store forhåpninger og hundeøyne.

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.120
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Dere får kose dere, den kvartettkvelden i morgen ser optimal ut.
Sjostakovitsj 3 er fenomenal.

Her i vest er kammermusikkfestivalen icmf over idag, vi kom akkurat hjem fra avslutningskonserten mettet med inntrykk fra en hektisk uke.

Vemodig å gå tilbake til de stusselige plastskiver, ledninger og trefiberkasser.

God fornøyelse!

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.771
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
skulle gjerne fått med meg shostakovich imorgen, men all work and no play makes gago a dull boy.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.525
Hverken mormor eller jeg lot oss knekke av at vi ikke fikk billetter til Slottskapellet i dag, selv om det selvfølgelig hadde vært storveis.
Istedet skal vi på dette i morgen;

KULTURKIRKEN JAKOB KL 19.30
Vivaldi: Fra la Stravagansa B-dur op 4 nr 1
Tartini: Konsert for fiolin og strykere
G-dur D78 og B-dur D50
Haydn: Konsert for fiolin og strykere
C-dur
Sigurd Imsen, Norsk Barokkorkester,
leder Gottfried von der Goltz

Har noen noe tanker på hva jeg kan vente meg ? Det er jo med skam å melde at jeg ikke har hørt et eneste av stykkene som skal fremføres.

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
26.924
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Barock'n'roll og elegant Haydnsk vidd. Visste ikke at vår mann Joseph hadde skrevet noen fiolinkonsert.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.525
Barock'n'roll ! Det ser jeg frem til.
+ Det hadde vært en fin idé for en t.skjorte.

Topp Bunn