OU812 sin vegg av lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    618
    Antall liker
    742
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Flotte bilder fra lansbygda 😀 og det ser ut som det var mye godt å smake på også 🥃😊

    Ligger det nå et fat med navnet ditt på lager i en av bygningene?
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.498
    Antall liker
    15.290
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Når en først er i Chicago så får en prøve å benytte seg litt av byens kulturliv. Buddy Guy sin bluesklubb ligger ganske nært sentrum så et lite besøk for å se og høre Jimmy Burns Band, skikkelig real blues spilt med hjerte og sjel🎸 Midt under konserten så ble det intrudusert en special guest, selveste Buddy himself👏🙌 Mannen er 87 og den siste av gamlegutta. Han hadde en liten session på ca. 15. min og tok et par drammer på scenen før han trakk seg tilbake, legende🙌 Definitivt verdt 15 dollar for inngang(y)
    DEAC1D45-1F2E-470C-8003-93AC1DB2AA63.jpeg

    29840221-3C9A-4B6E-B944-6067E51EF4B9.jpeg


    I dag så er det en annen konsert som kunne ha vært morsomt å gått på! Både av musikalsk og arkitektonisk, men det er litt andre planer for den siste kvelden i The Windy City:)
    IMG_4585.jpeg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.498
    Antall liker
    15.290
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Jeg ser at oppsettet med Dynaudio og Octave også har en fin platespiller.
    Kanskje er det en AMG, men helst er det vel en Brinkmann. 😊
    He he, ja det var en Taurus med den nye strømforsyningen TaNt. Axpona er nesten for stor til å kunne rekke alt. Jeg tror jeg fremdeles hadde et par etasjer jeg ikke rakk/gadd å besøke. Hotellet som holder messa har bra fasiliteter med barer og restauranter. Område rundt hotellet har også mange resturanter og barer. Det er her mange av utstillerne bor under messa. Eneste minuset er heistrafikken mellom de 15-16 etasjene😛
    IMG_4211.jpeg

    IMG_4212.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.655
    Antall liker
    58.465
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    He he, ja det var en Taurus med den nye strømforsyningen TaNt. Axpona er nesten for stor til å kunne rekke alt. Jeg tror jeg fremdeles hadde et par etasjer jeg ikke rakk/gadd å besøke. Hotellet som holder messa har bra fasiliteter med barer og restauranter. Område rundt hotellet har også mange resturanter og barer. Det er her mange av utstillerne bor under messa. Eneste minuset er heistrafikken mellom de 15-16 etasjene😛
    Vis vedlegget 1016618
    Vis vedlegget 1016619
    Helt sikkert en opplevelse å være på Axpona. 👍
    Er det en sånn strømforsyning med rør?
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.498
    Antall liker
    15.290
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    I dag tilbragte jeg store deler av dagen i Wicker Park/Bucktown området. Her er der litt småhipt med endel vintage butikker og klesbutikker som er mer for de litt yngre. Det er også her noen av platebutikkene ligger så det ble en tur innom tre av de i løpet av dagen. Ganske bra størrelse på de og bra utvalg. Mye nye plater og endel brukt. Den helt store fangsten ble det ikke, men et par skiver blir med hjem😊 Prismessig så er det stort sett veldig lite å hente, men noen skiver er litt lavere priset!
    IMG_4606.jpeg

    IMG_4607.jpeg


    IMG_4609.jpeg

    IMG_4608.jpeg


    IMG_4617.jpeg

    IMG_4618.jpeg
     

    Vedlegg

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.498
    Antall liker
    15.290
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Tilbake fra The Windy City og prøver å holde meg våken et par timer til. Det har vært en drøy uke med mye drikke og mat så jeg går for en myk landing og avslutter kvelden med en liten dram før det blir en hvit uke eller to🥃😬 Legent whiskyen er et samarbeid mellom Jim Beam og Suntory. Det er store japanske eierinteresser i Jim Beam så det er nok derfor de prøver å hente det beste av begge verdener i noen small batches. Det er de to master destillerene Fred Noe & Shinji Fukuyo som står for blandingen (du ser profilen deres i grafikken på flaska). Om dette kan en bourbon er vel oppe til diskusjon, men det er i hvertfall først en bourbon som deretter legger på sherry og vinfat. Her får du mye sherry og sødmen fra bourbon i en deilig balansert dram🥃 Whisky eller whiskey er det i hvertfall😄
    IMG_4661.jpeg
     

    iGran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.04.2022
    Innlegg
    222
    Antall liker
    1.587
    Sted
    Makrokosmos
    Velkommen tilbake til Kongeriket Noreg! Etter alle inntrykk via syn og hørsel så kan jeg tenke meg det er godt å få sitte i egen stol i sweetspot foran eget anlegg å slappe av. I tillegg få lytte til et oppsett der du selv valgt alle komponentene, og som sikkert slår mye av det på Axpona. Takk igjen for god rapportering! 🎶
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.498
    Antall liker
    15.290
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Bar med Marshall forsterker bak disken kan jeg like 🤟
    All Rise Brewery Co var ganske rocka🤘 Her spilte de hardrock og metal og dama bak baren hadde vært mer enn en gang på tattoo studio. De hadde ganske så bra kjøkken med skikkelig barmat(y) Dette bryggeriet og 7andre bryggerier ligger i kun kort avstand til hverandre og en kan fint gå mellom de (hvis du ikke er amerikaner da, de går jo ikke). Så er en glad i mikrobryggerier og er i Chicago så er det bare å dra til området rundt West Town 🍻
    481E85F1-BCA6-4C11-B268-A32315519F9C.jpeg

    IMG_4641.jpeg
     
    Sist redigert:

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.502
    Antall liker
    4.814
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Spent på å høre hva du synes om Craigeallachie 19. Jeg liker 17 godt. Stikker seg litt ut fra mengden. Litt røff, uten å dra over i brente ullsokker-land.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.498
    Antall liker
    15.290
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Spent på å høre hva du synes om Craigeallachie 19. Jeg liker 17 godt. Stikker seg litt ut fra mengden. Litt røff, uten å dra over i brente ullsokker-land.
    Vel, det er jeg også😄 Spurte han på The World of Whisky på Heathrow og han dro i vei med en lengre forklaring, men jeg hadde så jet-leg at det eneste som festet seg var at den skulle være mer smooth, fruktigere og litt søtere i forhold til 17! Skal holde deg informert når jeg tar første dram🥃(y)

    Edit: ellers så hadde de 23, 31 og denne stående i hylla🤩
    IMG_4653.jpeg
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.498
    Antall liker
    15.290
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Takk til alle som har fulgt med i innleggene fra min guttetur til Axpona, Chicago og Kentucky. Dette blir det siste reisebrevet så bear with me;) Først må jeg takke mitt vertskap Rhett og Cheeri uavhenging av om de ikke kommer til å lese dette innlegget! De var alle tiders vertskap og jeg kan takke de for at denne turen ble mulig❤ De kjørte meg rundt (de var ikke så glad at i at jeg skulle gå eller ta kollektivtransport) og viste meg rundt i de forskjellige bydelene. De hater også Trump så da er de mer en ok i min bok(y)

    Må også takke gutta fra Audio Group Denmark og Next Level HiFi for bl.a gratis adgang til messa. Vi spiste, drakk og røykte sigarer med de to av de første kveldene og de er en herlig gjeng. Mange har sterke meninger om AGD, men på privaten er de super hyggelige og veldig generøse (betalte ikke en shit for noe). Ikke mye hifi snakk på kveldene, men jeg fikk selvfølgelig et tilbud om å teste en forsterker😊
    IMG_4311.jpeg


    Så gjorde jeg jo noe av de vanlige turisttingene når jeg først var i Chicago. De som er fastboende er veldig sjelden down town. Måtte selvfølgelig opp i en skyskraper for å se utsikten og teste 360 Chicago Tilt. Dette var langt utenfor min komfortsone da jeg lider av høydeskrekk til gangs😬 Ellers så fikk jeg gått litt rundt nede i sentrum en dag for å få skikkelig storby følelse. River walk og The Bean sto på lista, men The Bean var inngjerdet for vedlikehold😱 Fikk nå tatt et bilde fra avstand da!
    IMG_4579.jpeg

    21EC0221-2099-4ADA-9C27-3B4A11EC732F.jpeg

    F8D0BECF-2949-40FA-BDBC-DA0DA041B60F.jpeg

    IMG_4326.jpeg

    IMG_4338.jpeg
    IMG_5016.jpeg

    IMG_4572.jpeg


    Et annet veldig trivelig områder er Fulton Market. Her er det mange trivelige barer, restauranter og små hipp vibe. Dette er en av de populære stedene for mange av de fastboende og her likte jeg meg veldig godt(y)
    IMG_4259.jpeg

    BD250D3A-038E-4A74-BD07-6A270BB0A232.jpeg


    Siste kvelden så var det avskjedsmiddag på Moody Tongue. Dette er et bryggeri med restaurant og bar del. Resturant delen har lang venteliste og har et satt meny på 14 retter. Den er også rangert i Michelin guiden. Vi nøyde oss med middag med tilhørende ølmeny i bar delen. Fikk servert 12 lag tysk sjokoladekake til dessert og vi klarte bare å spise halve selv om vi var to🤪😆
    9D8823C4-7294-4108-B30F-65C727742978.jpeg
     

    Vedlegg

    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn