OU812 sin vegg av lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.481
    Antall liker
    15.115
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Da har jeg fått spilt endel skiver både digitalt og analogt de siste dagene. Mitt inntrykk så langt er meget bra, men det er ingen wow eller hakeslipp i forhold til Densen. Det er mer som en evolusjon av de kvalitetene Densen settet hadde. For min del så er det veldig positivt da jeg har brukt en god del tid på å finne frem og fintune en lydsignatur som er riktig for meg. På mange måter kunne dette vært et kraftigere og mer raffinert Densen sett!

    Det som gjør forskjellen er at Gryphon er enda strammere og har stålkontroll nedover og får frem smådetaljer bedre. F.eks små nyanser i basstrenger og stortrommer o.l. Den er også luftigere oppover og mer finmasket. Dette høres lett på cymbaler, high hat og overtone strukturer. Romopplevelsen er også større og det hører en spesielt på gode liveopptak. Densen legger nok også lydbilde litt lengre frem, mens Gryphon tar ut en bedre dybde. Sånn sett er det mange småting som utgjør oppgraderingen og som gjør Diablo 120 til en veldig god forsterker i mine ører!

    Så er det det dacmodulen i Diablo 120 som jeg må si jeg er veldig fornøyd med. Digital avspilling fra harddisk (Bluesound Vault 2) er nå er på høyde med vinylavspillingen hos meg. D.v.s at det høres litt annerledes ut, men nå er det litt mer opp til hva en foretrekker. I forhold til DenDacen så er det mer av alt og har gjort digital avspilling enda mer tilfredstillende😃

    FB4A8B90-A375-4BE1-804C-8A624D2870BB.jpeg


    Så Mr. Vader, thumbs up

    6198127C-7203-4C7D-B3E7-951CADB554A0.jpeg
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.481
    Antall liker
    15.115
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Var innom Duet i dag og fikk en demo på Soulution 330 i kombo med Piega Coax 511😀 Førsteinntrykket var at 330 har en veldig pondus og kontroll nedover samtidig med veldig oppløsning oppover! Den oppleves som litt varmere/mørkere totalt sett en det Gryphon er. Etter en stund så må jeg innrømme at spesielt pondusen og kontrollen nedover var ganske besnærende og egentlig litt uvant. Gryphon er ikke noen smågutt nedover den heller, men her må den nok bøye seg i støvet og det tror jeg veldig mange andre forsterkere også må🙌 Totalt sett oppleves Soulution 330 som en veldig veldig bra forsterker, stålkontroll, pondus, oppløsning, luftig er noen av stikkordene. Et utrolig lavt støygulv som gjør at den tegner opp et stort lydbilde hvor instrumenter og vokal står fjellstøtt. Vel det får bli neste gang da den nærmer seg 300k med dacmodul😬 Samtidig er det godt å vite hvor lista ligger og ha noe å strekke seg etter😀

    D4DA3DD2-5F11-48CF-A22A-91367BBBFE6E.jpeg
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.722
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Den går ikke inn i skapet ditt;) Tror den er for dyp. Står på min ønskeliste også
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.481
    Antall liker
    15.115
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Den går ikke inn i skapet ditt;) Tror den er for dyp. Står på min ønskeliste også
    Feil Jon, jeg korrigert bestillingen på Clic racket til 50cm dybde bare for å gjøre klar til Soulution i fremtiden 😂 Går akkurat nå!
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.642
    Antall liker
    1.368
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Var innom Duet i dag og fikk en demo på Soulution 330 i kombo med Piega Coax 511😀 Førsteinntrykket var at 330 har en veldig pondus og kontroll nedover samtidig med veldig oppløsning oppover! Den oppleves som litt varmere/mørkere totalt sett en det Gryphon er. Etter en stund så må jeg innrømme at spesielt pondusen og kontrollen nedover var ganske besnærende og egentlig litt uvant. Gryphon er ikke noen smågutt nedover den heller, men her må den nok bøye seg i støvet og det tror jeg veldig mange andre forsterkere også må🙌 Totalt sett oppleves Soulution 330 som en veldig veldig bra forsterker, stålkontroll, pondus, oppløsning, luftig er noen av stikkordene. Et utrolig lavt støygulv som gjør at den tegner opp et stort lydbilde hvor instrumenter og vokal står fjellstøtt. Vel det får bli neste gang da den nærmer seg 300k med dacmodul😬 Samtidig er det godt å vite hvor lista ligger og ha noe å strekke seg etter😀

    Vis vedlegget 699853
    lov hoppe opp på 300 om mer pondus trengs ;)
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.722
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Feil Jon, jeg korrigert bestillingen på Clic racket til 50cm dybde bare for å gjøre klar til Soulution i fremtiden 😂 Går akkurat nå!
    Ja da går det jo:) Den er jo bare 49 dyp så uten bakplatene får du på plass kabler og alt. Kjekt med de løse bakplatene.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.481
    Antall liker
    15.115
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Det går mot vår tror jeg, men akkurat i dag ble jeg litt i tvil🤔 Uansett så blir vel denne våren lik den i 2020 med mye tid på terrassen alene eller sammen med familien. Da må jo terrassehøyttaleren få seg et løft! Av alle kabler jeg har kjøpt så tror jeg denne fortjener første plassen på overkill i forhold til nytte🤣😂 Trengte jo lengre kabel da!

    Ble faktisk lettere sjokkert når jeg så tykkelsen på kabelen når jeg kom hjem. Sånn er det å handle på nett🙄

    68D03F7E-DE31-4A85-A410-4D55FC4FAA2F.jpeg
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.722
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Eventuelt kan du vurdere strømfilter til terrassen også ;)
    Det var en solid terrassekabel(y)
     

    Hifisnurr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    478
    Antall liker
    489
    Sted
    Oslo
    Det er en imperial stout med blåbær, solbær og lønnesirup, helt vanlig å servere dette til pannekakene her i norge @Figge 🥞🍻:LOL:

    Vis vedlegget 700185
    Hei Piega kollega. Med all den dyre ølen, er Soulution lenger unna. Den er bra Soulution 330. I følge Erik drar den alt av høyttalere. Nesten iaf. Dac kortet er også toppklasse, og blir unødvendig dyrt. Litt over 200 papp. Hvordan smakte Stout m blåbær og pannekaker?
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.481
    Antall liker
    15.115
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Hei Piega kollega. Med all den dyre ølen, er Soulution lenger unna. Den er bra Soulution 330. I følge Erik drar den alt av høyttalere. Nesten iaf. Dac kortet er også toppklasse, og blir unødvendig dyrt. Litt over 200 papp. Hvordan smakte Stout m blåbær og pannekaker?
    He he, nå liker jeg ikke at du setter to av mine interesser opp mot hverandre @Hifisnurr 😂 Soulution låter meget bra etter den demoen jeg fikk på Coax 511👌 Nå blir nok Gryphon stående hos meg noen år fremover da den gjør en meget bra jobb og jeg er super fornøyd med den👍

    Blåbær stouten har jeg faktisk ikke fått smakt på enda, men kanskje i helgen!
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.481
    Antall liker
    15.115
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Bluesound Vault 2 sammen med dac-modulen i Diablo 120 leverer djevelsk godt i mine ører:devilish: Skikkelig trykk, oppløsning og spilleglede som gir skikkelig fot. Eneste negative er at digital avspilling har kommet helt på høyde og kanskje blitt litt bedre en vinylavspillingen og det må jeg gjøre noe med på sikt😆

    DDA5FFE5-F934-4202-8D20-BF2CB1D4A5E6.jpeg
     

    Hifisnurr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    478
    Antall liker
    489
    Sted
    Oslo
    Bluesound Vault 2 sammen med dac-modulen i Diablo 120 leverer djevelsk godt i mine ører:devilish: Skikkelig trykk, oppløsning og spilleglede som gir skikkelig fot. Eneste negative er at digital avspilling har kommet helt på høyde og kanskje blitt litt bedre en vinylavspillingen og det må jeg gjøre noe med på sikt😆

    Vis vedlegget 705666
    Hei
    Det kan bli ett problem. Med vinyl må alt på plass. Har merket at vinyl må være skikkelig rengjort for å yte bra. Skaffet meg nettopp en Audiodesk vasker. Forbedring er tilsvarende ny pu pluss riaa trinn. Omtrentlig i hvertfall 😀
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.481
    Antall liker
    15.115
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Hei
    Det kan bli ett problem. Med vinyl må alt på plass. Har merket at vinyl må være skikkelig rengjort for å yte bra. Skaffet meg nettopp en Audiodesk vasker. Forbedring er tilsvarende ny pu pluss riaa trinn. Omtrentlig i hvertfall 😀
    Ja vinyl krever litt mer omsorg og vedlikehold til tider, men der er det meste logisk og jeg skjønner hvorfor ting skjer. Digitale signaler rent generelt har jeg et mye mer anspent forhold til da ikke alt er helt logisk til tider. Har hatt et par morsomme hendelser som jeg har spurt fagfolk og nettleverandør om, men ingen kan svare på hvorfor det er slik😅🧐

    Uansett så har jeg et par små oppgraderinger i vinylavdelingen som jeg kan få iverksatt når jeg føler for det;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn