Overstyrt lyd fra RegaP25/Elys2

alter603

Medlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
3
Jeg har fått et problem med min Rega P25/Elys2 som jeg aldri har vært ute for. Med ujevne mellomrom begynner lyden å bli kraftig overstyrt. Hvis jeg setter stiften ned på plata igjen, er lyden normal. Men etter 2-3 spor på plata kommert skurret tilbake. Jeg har byttet forsterker/RIAA slik at problemet må skyldes spiller/arm/pick-up. Jeg har også renset stiften, og gått over alle tilkoplinger mange ganger. Lyden var ok i flere uker, inntil den i går begynte på samme måten igjen. Jeg kjøpte ny Elys 2 i høst og før det hadde jeg ingen problemer, men kan heller ikke forstå hvordan elementet kan ha en slik merkelig oppførsel. Noen som har opplevd noe liknende?

zimon

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.11.2002
Antall liker
85
alter603 skrev:
Hvis jeg setter stiften ned på plata igjen, er lyden normal. Men etter 2-3 spor på plata kommert skurret tilbake. Jeg har byttet forsterker/RIAA slik at problemet må skyldes spiller/arm/pick-up. Jeg har også renset stiften, og gått over alle tilkoplinger mange ganger.
Også sjekket PU kontaktene, at de ikker for løs? (Om ikke: Råd fra Fremer på hans setup dvd, om man må stramme de litt, stikk en tannpriker inn i de før du klemmer til - så riskerer du ikke å klemme de flat/skjev...men beholder de rund)

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
513
Torget vurderinger
2
Hei :) Har samme spiller som dæ  ;) For det første er ikke stikkerne på Rega runde hvis man ser nøye etter.Anyway,er de stramme så greit.Er stifttrykk riktig? De andre vinklene? Høres jo mest ut som feil med den nye PU`n da det oppsto etter bytte av den.Kan jo være av meknisk art siden den funker etter å sluppet den ned på plata.Virker som det er noe som ikke går fritt mht nålefane.Kan magnetene og spolene krasje innvendig pga feilproduksjon el lignende? Du har jo garanti.Har du en annen PU å prøve med?

mvh Filip

alter603

Medlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
3
Begynner også å lure på pick-upen, men har desverre ikke en annen å teste med. Tilkoplingene til pick-upen ser helt fine ut-hadde samme type element fra før av også.

Topp Bunn