OVK: Jubileumstur - mail

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    15.487
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jubileumstur - byens beste "italiener" og natten ble forseglet

    Festen kunne starte og det var fredags kveld på en Italien'er med fordømrande god vinliste hvor Erlandsen plukket oss sikre valg.

    OVK_københavn_2019_ferdige_011.jpg


    Copenhagen Night: What happened in Copenhagen (after dinner), stays in Copenhagen. Jeg husker ihvertfall nada?

    OVK_københavn_2019_ferdige_012.jpg

     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    15.487
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jubileumstur - "lørdagsbrønschj"

    Frokosten holdt overhodet ikke mål på Steel House. Crosswind hadde vistnok vært på Brunch Cafe Norden før. Den lå i enden av Amagertorv. Vi fant oss fort tilrette på langbordene i annen etasje. Grumpy klussa til noe skikkelig med matbestillingen og ble selvsagt kraftig mobba etter gjeldene regler. -Fullt fortjent :rolleyes:
    Det ble litt av et måltid når alt kom på stell:

    OVK_københavn_2019_ferdige_013.jpg


    Lørdagen har såvidt begynt og The OVK's begynner å finne igjen formen etter lørdagsnatta.
     
    Sist redigert:
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Dansker som deler ut øl&brennvin til Nordmenn som skall handle plater:confused::rolleyes::D
    Brennevinet kom faktisk etterpå.

    Du kjenner oss godt nok til å vite hvorfor..... :cool:


    IMG_1974.jpg


    Hvis jeg ikke husker feil er herren til høyre hjelpende hånd fra nabobedriften innhentet fordi vi ikke var forberedt på at vi kunne handle, og at de ikke kunne ta annet enn kontanter.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Ellers, om den våte drømmen. Jeg har faktisk jobbet på fabrikk, Pølsebrødbaker'n på Langhus. En av oppgavene var å snu pølsebrød riktig vei og sørge for at alle 6 rennene hadde pølsebrød på vei inn i kuttemaskinen.


    Dette var en ganske annerledes fabrikk.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.483
    Antall liker
    102.701
    Torget vurderinger
    23
    Fantastisk beretning fra en episk tur... irriterer meg grenseløst at jeg ikke hadde anledning til å forsure med mitt nærvær :mad:
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    15.487
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jubileumstur - at "The Village" og Thomas Vang vol. I

    The Village Recording er Danmarks aller beste privateide innspillingsstudio for musikk. Studioet har vært benyttet av bl.a. ECM og norske toppartister som Arild Andersen, Jon Christensen etc. Like før snuta på oss hadde jammen Roger Waters vært innom og lagt på noen spor til hans nye plate i oktober som får tittelen Soldier's Tale. Jeg kan dessverre ikke bekrefte om vi fikk høre råopptaket i ulike mikser, men lyden fra store ATC-monitorer var upåklagelig. Rett og slett jævlig bra, synes Dr. Dong ...om ATC'ene :)

    Thomas er glad i miksebordet. Det skjønner jeg godt. Den anses for å være "the holy grale" av miksebord og har tilhørt Fleetwood Mac. Uvesentelige innspillinger som Rumours har gått igjennom spakene på denne. -Ikke rart enkelte av oss ble litt klåfingra:


    OVK_københavn_2019_ferdige_014_the_village.jpg


    Thomas fortalte i det vide og brede om livet i et studio. Han forklarte etter beste evne om prosesser, ulike teknikker og hva han la vekt på for å skape et musikkmagisk resultat. Morsomt var det selvsagt at vi fant igjen endel plater hos Nordsø Records som var innspillt nettopp hos Thomas i The Village. Roy Ervin og Erlandsen tok virkelig på seg journalisthatten og spurte villig vekk - kanskje noen av disse kan supplere med noen highlights?

    OVK_københavn_2019_ferdige_014b_the_village.jpg


    Vi kan også referere at det stod endel legendariske instrumenter omkring i studioet. Endel var stablet bakover i lokalet som vanskeliggjorde bilder.

    OVK_københavn_2019_ferdige_014c_the_village.jpg
     
    Sist redigert:

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    15.487
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jubileumstur - at "The Village" og Thomas Vang vol. II


    Besøket hos The Village Recording gav oss et veldig godt innblikk i forskjeller og likheter på hvordan "proffene" både tenker og skaper lyd og hva vi såkalte audiofile vektlegger. Til demping og diffusjon kan vi se at det er brukt cedertre på enkelte av veggene. Det var nemlig ikke helt tilfeldig. Cedertre var tross alt det billigste å få tak i, kommenterte Thomas Vang.

    OVK_københavn_2019_ferdige_014d_the_village.jpg



    OVK_københavn_2019_ferdige_014e_the_village.jpg



    OVK_københavn_2019_ferdige_014f_the_village.jpg


    En storstor takk til Thomas Vang og The Village Recording. Zomby delte ut en flaske velfortjente edle dråber til sin navnebror.

    Legg forresten merke til t-skjorta til formannen som har stiftet "medlemskap" i det øvre skiktet...
     
    Sist redigert:
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Et siste for i kveld. Litt av grunnen til at brennevinet kom fram, tror jeg.

    En fra utsiden unnselig svart boks, men Grømpen er muligens allerede solgt?

    IMG_1985.jpg


    Så kommer bestikket frem, og løpet er kjørt.

    IMG_1987.jpg


    Dessverre ikke noe bilde av asjetten som er en del av settet, som mulig (eller obligatorisk, alt etter som) tillegg.

    Mener at Haukur også endte opp med en sånn boks. Antar at de mer kokkelerende blant oss tar ansvar og sørger for at det kommer biff på bordet til de to herrer.


    Ingen av dem kjøpte mer enn en boks, forresten. Det forble uavklart om det skulle leses som selvdisiplin, manglende kjærlighet til deres respektive kvinner, eller stor kjærlighet til hverandre. Mulighetene holdes åpne, juryen ute, og bare to perfekte biffer kan gi oss svaret.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    15.487
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jubileumstur - at "The Jazzcup"

    Københavns kuleste jazz-plate-café-bule måtte være The JazzCup. En jazzklubb, kombineret CD/LP-shop, café og spillested. Her er live-arrangementer hver fredag eftermiddag kl. 15.30 - 19.00, og hver lørdag eftermiddag kl. 14.30 - 18.00. Innehaveren var Roy Ervins gamle redaktørboss i Jazznytt. (ref.bildet).

    I tillegg traff vi på både Bo Stief og Paolo Vinaccia i sjappa. Vi rakk også etpar leskende øl for energiens skyld før vi måtte trekke oss videre...

    OVK_københavn_2019_ferdige17_the jasscup.jpg


    Bildene spilte meg et lite puss. Vi var her på lørdagen rett før The Village.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    15.487
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Lørdagskvelden ble avsluttet på Chez Brunos - utsøkt mat, men med noe mindre vellykket servitørhåndtering. Det var her Fosse måtte drepe tre - 3 biffstykker før han fikk noe som var "rått" nok :)


    OVK_københavn_2019_ferdige_015_chez_bruno.jpg


    På søndagen var alle blide og glade igjen. Her Brunch i en av sidegatene til Strøget. Èn fikk telefon fra sin Hanne. Hanne hadde vært innom nettbanken og sjekket saldoen på kredittkortet og arkitektMedes ble speachless og måtte stå skolerett :rolleyes:.

    OVK_københavn_2019_ferdige_016_sondag.jpg


    Deretter var turen over for denne gang og jeg håper at alle koste seg og hadde en uforglemmelig tur. Dette var det som lå av bilder på min mobiltelefon. Håper at det er flere bilder og historier igjen på deres.

    Takk til alle for at jeg fikk en kjempefin tur - you deserve a lot! Deretter håper jeg at Gro Holm kan nærme seg mer aktivt ved neste jubileum...

     
    Sist redigert:

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    15.487
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    ...om fake news, eller noe sånt? Kanskje jeg hørte feil?
     
    Sist redigert:

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Den biffen på Chez Brunos var noe av det beste jeg har spist; selv Fosse kom til samme konklusjon etter at han fikk den servert stekt riktig. Såvidt jeg husker var det en stekt okse Bavette (fransk kutt)

    Hva det norske navnet er, se det aner jeg ikke.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Den biffen på Chez Brunos var noe av det beste jeg har spist; selv Fosse kom til samme konklusjon etter at han fikk den servert stekt riktig. Såvidt jeg husker var det en stekt okse Bavette (fransk kutt)

    Hva det norske navnet er, se det aner jeg ikke.
    Det er vel omtrent like vanskelig å huske smak som lyd. Skal derfor være forsiktig med å si at dette er beste oksekjøtt jeg har smakt, men jeg kan ikke forstå annet enn at det i hvert fall må være av de tre beste kjøttstykkene jeg har fått servert noen gang. Ekstremt mørt, saftig og smakfullt. Står bavette på menyen en annen gang er valget opplagt.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    15.487
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Den omtalte SORTE BOKSEN fra Nordsø Records er jo et lite klenodie om ikke annet. Det musikalske innholdet er neppe noen rytmisk høydare, men veldig typen konseptuell og bringer fram følelser - de rare sådanne. Resten av innholdet er derimot fanden så unikt. Den 48-siders boken inneholder bl.a. temaet Racing Cars – The Art Dimension med heftige bilder av skulpturer på hjul fra utstillingen i kunstmuseet ARoS (1.400 kvm). -Med betydningsfulle biler fra F1 og LeMans. En exhibition som Ingvar Cronhammar fikk istand med nesten 140.000 besøkende. Martin Hall har musikksatt konseptet på 2 LPs med følgende innhold;

    • Side 1: Elia 23:14
    • Side 2: Racing Cars 24:35
    • Side 3: H 24:00
    • Side 4: Design 19:47

    OVK_københavn_2019_ferdige18e_hall_cronhammar.jpg

    (Yngvar Cronhammar avbildet med bestikket og asjetten)

    #001 - 300 og inneholder hele pakka inkludert kniv, gaffel og bok. Hvor mange med aluminiumsasjetten, vet jeg ikke.
    #301-491 er standardutgaven med LPene og boka.


    Konseptet høstet imidlertid topp kritikker i pressen som:
    • “Extraterrestrial magic!”,
      [*]“Overwhelming … the perfect combination of something industrial and something sacred.” (rating: 6 out of 6),
      [*]“An underground cathedral of light and water … an extremely successful installation.”
      etc.
     
    Sist redigert:

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.800
    Antall liker
    3.444
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Den boksen er enkelt og greit et klenodium.
    Når den i tillegg er supplert med tallerkenen har vi et fremtidig samme objekt av dimensjoner.
    Skrevet med en liten tøtsj av misunnelse ??????
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.483
    Antall liker
    102.701
    Torget vurderinger
    23
    Du og Grumpy....:D


    clipchipdale.gif



    (Holder alltid på nøttene mine når dere er i nærheten :mad:)​
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.483
    Antall liker
    102.701
    Torget vurderinger
    23
    BTW, er det øynene mine eller ser Erlandsen yngre ut en noensinne..? Har han funnet kilden?
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.661
    Antall liker
    3.088
    BTW, er det øynene mine eller ser Erlandsen yngre ut en noensinne..? Har han funnet kilden?
    Takk, Sluket! Det varmer en nesten-pensjonists hjerte å høre slikt.

    Kilden måtte i såfall finnes på Islay et sted. Dessuten er det foryngende å være på tur med en slik sprudlende gjeng!

    ovk.jpg
     
    Sist redigert:
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Rakk forresten innom et par bruktbutikker som ikke er nevnt allerede.

    IMG_1950.jpg


    Sort kaffe & vinyl. Nøytral fasade for øyeblikket gjemt bak stillaser. Fin liten sjappe som kombinerer en trivelig småbrun pubaktig kaffebar og en liten platebutikk. Fant en del soul til hyggelige priser her.

    IMG_2001.jpg


    Sound station. Stort utvalg, ikke fullt så trivelig priset, men slumpa til å finne Sven Zetterberg på vinyl. Spesielt fornøyd med bildet, tror knapt det går an å fotografere fasaden bedre.

    Var også innom Beat, bare nytt, røyk på et par Gil Scott-Heron og en biografi om James Brown, Kill 'Em and Leave: Searching for the real James Brown av James McBride som anbefales på det varmeste etter å ha lest en snau halvpart.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.661
    Antall liker
    3.088
    Jeg glemte å si at jeg var innom Beat-Bop i Peder Hvitfeldts Stræde 14 før vi møttes hos Jan Granlie & co. Mye bra jazz og rock. Jeg fant Wishbone Four, som jeg har jaktet på en stund. Innehaveren er visstnok en lokal rockestjerne. Bilde fra nettet.

    A90110DD-F6F4-47E4-AAB8-D8FE4897044F.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn