På besøk hos Renaissance Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.607
    Sted
    Skien
    Hmm ja @Espen L ... jeg har jo hatt Sonus Faber og solgt dem, skal ikke se bort fra at jeg kommer i klubben:
    "Vi som har hatt dyre Sonus Faber og som har solgt dem og vurderer å kjøpe nye og ennå bedre Sonus Faber" :ROFLMAO:

    Jeg kjenner flere som er i den klubben, blant annet han som kjøpte mine Guarneri Evolution :LOL:
    Havner om ca 4 - 5 uker i klubben igjen jeg også haraldo :D
    Ingen skam å snu ;)

    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.471
    Antall liker
    2.314
    Sted
    Endor
    Jeg har hørt på en del forskjellig i det siste
    • Siste modeller fra Audio Physic, Codex, Midex.... spiller flott, men er usikker på om de har den ekstreme "magien"
      Eventuelt ..... Audio Physic Cardeas men de tas ikke inn i butikk av OHC :unsure:
    • Det er mye bra fra Piega men jeg er rett og slett usikker på om de bånddiskantene har nok bånndrag i nedre mellomtone, akkurat det som gir et stort Steinway flygel en enorm tyngde, mulig jeg tar feil men lurer på om høyttalere med ordinære cones har mere å gå på her, jeg er svak for Piega MLS2, men pris og problemer i øvre mellombass, nedre mellomtone
      (Ikke sikker, mulig jeg tar feil her)
    • De nye B&W har spiderless mellomtone, dette gjør at alle refleksjoner fra baksiden av elementet løper uforhindret, og dette skal gi klart mindre forvrengning da refleksjoner fra baksiden ikke reflekteres tilbake gjennom membranen, jeg har aldri helt falt for B&W, men .....
    • Jeg har avtale med, og skal til Aalborg og høre på Børresen Z5 m.fl... i kontrollerte former, jeg har aldri fått den opplevelsen jeg ønsker med disse produktene, men mulig det kan ha med andre ting å gjøre, Michael Børresen er utrolig hyggelig å snakke med og jeg må bare ta en fabrikk-tur for å sjekke. Z5 ligger tett opp til Il Cremonese i pris men er jo et helt annet "dyr"
    • Jeg skal også til Joachim Gerhard i Brilon for å høre på hans siste Surveour Master, mye billigere enn... men kan være en konkurrent til Il Cremonese. Disse fås også i fullaktiv versjon
    • Selvfølgelig har vi jo klassikeren til @Sevald, The Music
    • Og så har vi selvfølgelig Roald sine egne høyttalere, ved direkte A/B testing opplever jeg at de spiller bedre enn Sonus Faber Aida til en betydelig lavere pris, så noe å tenke på her ja :unsure:
    • Dynaudio, wow det er mye flere alternativer enn jeg ønsker :ROFLMAO:
    • Det er jo Audio Physic Cerubin tilsalgs i Tyskland, opprinnelig kostet disse €90.000 og ligger nå på €16.000, men er nok ikke kompatibel med min leilighet ja
      172 Kg per side og egen 2000W forsterker til bassmodulene, 8 stk aktive 10" basser i hvert kabinett :eek:
      Dette er Joachim Gerhard sin mest ekstreme høyttaler til dags dato, hinsides all fornuft, han omtaler dem som et monster
      Gerhard hevder hans nyeste Suesskind ARA gjør mye av det Cerubin gjorde til en latterlig mye lavere pris, mye av forklaringen er ekstrem utvikling i teknologi på driver fronten, litt vanskelig å forstå når dette er en ren 3 veis med kun en dypbass og to mellomtoner....
    Mine Audio Physic kommer til å bli byttet ut, ikke i år, men på sikt.... Det er mye annet enn Sonus Faber på øverste hylle, og hvis jeg bytter høyttalere, så blir det et endelig valg...

    VANSKELIG DETTE
     
    Sist redigert:

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har hørt på en del forskjellig i det siste
    • Siste modeller fra Audio Physic, Codex, Midex.... spiller flott, men er usikker på om de har den ekstreme "magien"
      Eventuelt ..... Audio Physic Cardeas men de tas ikke inn i butikk av OHC :unsure:
    • Det er mye bra fra Piega men jeg er rett og slett usikker på om de bånddiskantene har nok bånndrag i nedre mellomtone, akkurat det som gir et stort Steinway flygel en enorm tyngde, mulig jeg tar feil men lurer på om høyttalere med ordinære cones har mere å gå på her, jeg er svak for Piega MLS2, men pris og problemer i øvre mellombass, nedre mellomtone
      (Ikke sikker, mulig jeg tar feil her)
    • De nye B&W har spiderless mellomtone, dette gjør at alle refleksjoner fra baksiden av elementet løper uforhindret, og dette skal gi klart mindre forvrengning da refleksjoner fra baksiden ikke reflekteres tilbake gjennom membranen, jeg har aldri helt falt for B&W, men .....
    • Jeg har avtale med, og skal til Aalborg og høre på Børresen Z5 m.fl... i kontrollerte former, jeg har aldri fått den opplevelsen jeg ønsker med disse produktene, men mulig det kan ha med andre ting å gjøre, Michael Børresen er utrolig hyggelig å snakke med og jeg må bare ta en fabrikk-tur for å sjekke. Z5 ligger tett opp til Il Cremonese i pris men er jo et helt annet "dyr"
    • Jeg skal også til Joachim Gerhard i Brilon for å høre på hans siste Surveour Master, mye billigere enn... men kan være en konkurrent til Il Cremonese. Disse fås også i fullaktiv versjon
    • Selvfølgelig har vi jo klassikeren til @Sevald, The Music
    • Og så har vi selvfølgelig Roald sine egne høyttalere, ved direkte A/B testing opplever jeg at de spiller bedre enn Sonus Faber Aida til en betydelig lavere pris, så noe å tenke på her ja :unsure:
    • Dynaudio, wow det er mye flere alternativer enn jeg ønsker :ROFLMAO:
    • Det er jo Audio Physic Cerubin tilsalgs i Tyskland, opprinnelig kostet disse €90.000 og ligger nå på €16.000, men er nok ikke kompatibel med min leilighet ja
      172 Kg per side og egen 2000W forsterker til bassmodulene, 8 stk aktive 10" basser i hvert kabinett :eek:
      Dette er Joachim Gerhard sin mest ekstreme høyttaler til dags dato, hinsides all fornuft, han omtaler dem som et monster
      Gerhard hevder hans nyeste Suesskind ARA gjør mye av det Cerubin gjorde til en latterlig mye lavere pris, mye av forklaringen er ekstrem utvikling i teknologi på driver fronten, litt vanskelig å forstå når dette er en ren 3 veis med kun en dypbass og to mellomtoner....
    Mine Audio Physic kommer til å bli byttet ut, ikke i år, men på sikt.... Det er mye annet enn Sonus Faber på øverste hylle, og hvis jeg bytter høyttalere, så blir det et endelig valg...

    VANSKELIG DETTE
    Du har litt å tenke på hero_O

    Hørte mye Cerubin (hos Roysen). Med egen mastodont av en bassforsterker gav dette referanse bass ned til 5hz (!). Fantastiske høyttaler men store og tunge. Og hvor skal man plassere bassforsterkeren?
    Jeg så du også var interessert i Børresen. Jeg har et par Børresen Z5 Cryo edition som nå spiller i mitt lytterom. Hvis du er interessert, så er det bare å komme for en lytt. Denne høyttaleren har noen ekstreme egenskaper. De har også et par som spiller hos Mala Audio (ikke Cryo), og med Aavik forsterkere låter det også meget bra. Men selvfølgelig, så er det gjevt å få hørt dem på fabrikken:D.
     
    Sist redigert:

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.471
    Antall liker
    2.314
    Sted
    Endor
    Du har litt å tenke på hero_O

    Hørte mye Cerubin (hos Roysen). Med egen mastodont av en bassforsterker gav dette referanse bass ned til 5hz (!). Fantastiske høyttaler men store og tunge. Og hvor skal man plassere bassforsterkeren?
    Jeg så du også var interessert i Børresen. Jeg har et par Børresen Z5 Cryo edition som nå spiller i mitt lytterom. Hvis du er interessert, så er det bare å komme for en lytt. Denne høyttaleren har noen ekstreme egenskaper. De har også et par som spiller hos Mala Audio (ikke Cryo), og med Aavik forsterkere låter det også meget bra. Men selvfølgelig, så er det gjevt å får hørt dem på fabrikken:D.
    Tusen takk!

    Hvis jeg drar til Aalborg får jeg også hørt O5
     
    • Liker
    Reaksjoner: EiK

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Tusen takk!

    Hvis jeg drar til Aalborg får jeg også hørt O5
    Helt tilfeldig så err det eneste settet med 05 som er solgt i Norge 500 m unna der jeg bor. De tilhører @einaraj. Så da kan du kombinere :D.

    Men helt enig med deg, skulle jeg velge og hatt mulighet, så hadde jeg også reist til Aalborg. Men anbefaler deg å høre på cryo-versjonene.
     

    einaraj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2017
    Innlegg
    100
    Antall liker
    109
    Tusen takk!

    Hvis jeg drar til Aalborg får jeg også hørt O5
    Bare å komme innom og høre 05 her hvis du vil. Alltid åpent hus. Det var to dansker innom fra Aalborg for å gi råd til oppsettet (hører med kjøp av 05), men de dro fornøyd uten å komme med forslag til endringer.

    Høyttalerne ligger på Finn også nå, vurderes solgt pga nedgradering.
     
    Sist redigert:

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.471
    Antall liker
    2.314
    Sted
    Endor
    Bare å komme innom og høre 05 her hvis du vil. Alltid åpent hus. Det var to dansker innom fra Aalborg for å gi råd til oppsettet (hører med kjøp av 05), men de dro fornøyd uten å komme med forslag til endringer.

    Høyttalerne ligger på Finn også nå, vurderes solgt pga nedgradering.
    TUSEN TAKK!

    Jeg så de til salgs til god pris, men har dessverre ikke råd nå ..... blir litt langsiktig ..... jeg skal uansett ned og treffe Børresen og Christensen, blir moro det :cool:
     

    einaraj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2017
    Innlegg
    100
    Antall liker
    109
    TUSEN TAKK!

    Jeg så de til salgs til god pris, men har dessverre ikke råd nå ..... blir litt langsiktig ..... jeg skal uansett ned og treffe Børresen og Christensen, blir moro det :cool:
    tilbud om å høre er uavhengig av interesse for å kjøpe eller ikke. Bare si fra evt. Kan være morsomt å høre høyttalere flere steder, kan jo låte svært ulikt. Hvis merket ellers er av interesse ved en senere anledning da ☺
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.471
    Antall liker
    2.314
    Sted
    Endor
    tilbud om å høre er uavhengig av interesse for å kjøpe eller ikke. Bare si fra evt. Kan være morsomt å høre høyttalere flere steder, kan jo låte svært ulikt. Hvis merket ellers er av interesse ved en senere anledning da ☺
    Tror du holder til "rett rundt hjørnet" hvor min bror bor... har en tur på gang der, så kanskje :p
    Spørsmål, har du hørt Kef Muon? ..... for å tenke "sammenligning"
     
    Sist redigert:

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.471
    Antall liker
    2.314
    Sted
    Endor
    Et besøk hos @Designeren bringer alltid noe spennende med seg. Ikke bare er det nye produktlinjer og nye produkter. Denne gangen kom det også innom noen turister fra Manhattan som var veldig interesserte i det Roald driver med, men de trodde kanskje ikke de hadde nok luggage allowance til å handle her og nå :unsure:

    Ny produktlinje hos Renaissance Audio, her med Vivid Audio Kaya S12, disse spiller overbevisende og med en transparens og 3 dimensjonalitet som er påfallende, veldig interessante ting, anbefales å sjekke :cool:

    Jeg likte veldig godt det jeg hørte her :love:

    IMG_20230715_132519136.jpg


    1689417800704427.jpg
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.471
    Antall liker
    2.314
    Sted
    Endor
    var selv innom for noen uker siden, utrolig kjekk butikk og folk som driver den, ble ikke noe salg da jeg var på ferie og lite lastekapasitet, men kommer garantert tilbake:) mye spennende saker
    Det som er spesielt her ... det er ALLTID bra, Roald får alle ting til å spille musikk så nydelig :cool:
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.471
    Antall liker
    2.314
    Sted
    Endor
    Vivid Audio Kaya S12 er veldig forskjellig fra f.ex Serblin Accordo.... De som elsker Serblin Accordo. vil nok ikke vurdere Vivid Audio Kaya, og de som elsker Vivid Audio Kaya vil nok ikke vurdere Serblin Accordo, styrkene til Vivid og Serblin er på forskjellige områder, de er begge fantastiske musikkformidlere synes jeg, men på forskjellige måter.... Må nok lytte på de for å "se den" :love: :love:

    Jeg er nok mere dreid mot det Italienske sporet :cool:
    Man trenger ikke putte en million i høyttalere for å få fantastisk musikkformidling ..... men ..... Sonus faber Aida er bedre :ROFLMAO:
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.471
    Antall liker
    2.314
    Sted
    Endor
    Magisk øyeblikk hos Roald, jeg kom tilfeldigvis inn i butikken ved oppakking av ny forsterker til kunde, Audia Flight FLS10, den beste integrerte forsterkeren til de Italienske gutta. Rett ut av boksen, kald, ikke innspilt.... spiller så klokkene stopper. Når dette er satt opp skikkelig, så må det bli dritbra :love:

    Kunden som venter på denne forsterkeren har vist Serblin Accordo, fyttikatta så bra det kommer til å bli :cool: :love::cool:

    EDIT: Kvalitetsinntrykk, øverste hylle, knappene er sykt bra, volumkontroll som bare Italienere kan gjøre det, finish på forsterkeren, Überste spttzenklasse, I love it :cool:

    IMG_20231009_165432763.jpg
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn