På besøk i Chaggys oase av vellyd!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.569
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Da har noen av Laugets medlemmer beveget seg litt ut i de nordlige provinser i Bergensområdet, for å hilse på en, i Laugssammenheng, skårunge. Ryktet gikk på at det kunne være verdt å sjekke ut et oppsett som etter sigende både skulle være eye-candy og ørevennlig.
    Ryktet medførte stor grad av riktighet, og det ble en riktig så trivelig kveld hos Chaggy. Dominerende i stuen var disse.....
    IMG_20201003_214711.jpg
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.569
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Hvis jeg registrerte riktig, heter modellen KEF Blade 2, og stod i nydelig høyglanset hvit finish
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.569
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Det er rett og slett det man kan kalle for "voksne" subber.
    2 aktive og 2 passive 12?tommere pr subb tilsier at de skal være i stand til å flytte godt med luft!
    Type REL (men fikk ikke med meg modellbetegnelsen)
    Spilte de bass? JA, og det noe så inn i gamperæva! :LOL:
     
    Sist redigert:

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.569
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Som den observante leser sikkert fikk med seg på det forrige bildet, er dette et oppsett i "kitsch"-klassen og....
    Der antydes noget retro-look-aktig, hvor hovedfargene er sort, turkis og grønn
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.569
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Ikke rart pus koser seg der hun/han ligger....
    Dac var for øvrig en Matrix (usikker på modell, men det finner vi ut av etterhvert)
    IMG_20201003_214552.jpg
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.569
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Diverse audiofile remedier kan også spottes, både under og oppe på komponentene.
    Hvorvidt disse påvirker lyden ble i kveld ikke gjenstand for verken vurdering eller diskusjon
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.569
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    En voksen, seriøs forforsterker med rør stod pyntelig plassert nederst i racket.
    Mcintosh C2500 hadde full kontroll på hendelsene.

    IMG_20201003_200712.jpg
     
    Sist redigert:

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.569
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    .....men to slike i oppsettet. Og det må jo til, siden det er snakk om monoblokker av det tunge hifislaget.....
    Dette er med andre ord et oppsett som er MEGET godt forspent mht muskler på forsterkersiden, og skulle således tilsi at høyttalerne får det de trenger. 1,2kwpch lar seg jo absolutt høre, lissom..... :giggle:
    IMG_20201003_214611.jpg
     
    Sist redigert:

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.569
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Litt strømrensing hadde innehaver også benyttet seg av.
    Isotek modell?
    Der spottes også to sett hodetelefoner, som dog ikke ble touchet i løpet av kvelden....
    IMG_20201003_214628_1.jpg
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.569
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Venstre høyttaler ruver godt i miljøet, og får tankene til å gli lett mot seilbåter....
    IMG_20201003_200254.jpg
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.569
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    kabler må`n ha, må vite....:ROFLMAO:
    Her var det nok en herlig mix mellom mer eller mindre kjente fabrikater og modeller.
    IMG_20201003_214643.jpg
     
    Sist redigert:

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.569
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Her spottes noen flotte smykker av noen høyttalerkabler, produsert av en annen blid bergenser, Roald Mikkelsen
    IMG_20201003_214654.jpg
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.569
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Fra litt til høyre for sweetspot ser det slik ut (riktignok uten at sub nr 2 kom med på bildet. Den står til i hjørnet til høyre)
    Bør ikke være vanskelig å kose seg i sofaen her, nei.....
    :D
    IMG_20201003_201621.jpg
     
    Sist redigert:

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.569
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Det var en kjapp visualisering av oppsettet Chaggy koser seg med.

    Så blir spørsmålet hvordan man skal beskrive lyden i form av tilbakemelding til eier, som uten tvil er interessert i tilbakemelding på hva som funket og hva som evt kan bli bedre - samt til evt fremtidige besøkende?

    Et stikkord blir behagelig.
    Det var ingenting som stakk seg ut og ble ubehagelig for ørene, ingenting!

    Et annet stikkord må bli MEKTIG!
    Etter en slik kveld gir gjerne ord som "pondus" litt mer mening, og det bør vel ikke herske noen tvil om at to såpass voksne subber spiller en vesentlig rolle - selv om de, slik eier formulerte seg; "er innstilt ganske lavt, slik at man ikke skal kunne høre dem, bare merke dem"
    Ved litt volumpådrag ble det likevel mulig å BÅDE merke og høre bidraget fra subbene, ja. Håper inderlig at naboene hadde spikret vinglassene sine fast til bordene.....:ROFLMAO: For makan til basstrøkk er det lenge mellom hver gang man får oppleve, i positiv forstand!

    En grei indikator ellers på at ting "funket som en kule", var størrelsen på utslagene SOA fikk i sweetspot på noen av de mer dynamiske kuttene som ble avspilt. Undertegnede var en liten stund bekymret mtp en evt fremtidig whiplash..... :ROFLMAO:
     
    Sist redigert:

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.569
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Jeg får återkomma med noen ord om hvilke kvaliteter et slikt tungt oppsett har å by på senere, men det var absolutt noen vel anvendte timer en lørdagskveld i Norges beste by.

    Det ble en virkelig trivelig hifi- og musikkveld, i god gammel Laugsånd, der man også rakk å snakke sammen. Og jeg er sikker på at både SOA og MPT koste seg like mye som undertegnede!
    Håper på og regner med at de også kommer til å rekapitulere inntrykkene etter kveldens trivelige seanse og hvem vet; kanskje har de bilder å tilføye og.

    mvh
    Proffen
     
    Sist redigert:

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.569
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Så var det det med lyden, da.
    Hvor skal man begynne?
    Får vel begynne med bassgjengivelsen.
    Ingen tvil om at Bladene alene er i stand til å gjengi kvalitativ bass i lange baner, også langt nok ned i frekvensene for de aller flestes behov. Det kunne man ane allerede når musikk ble avspilt på relativt beskjedent nivå. Og gitt kraftverkene av noen monoblokker, tør dette heller aldri bli noe problem hos Chaggy.
    Når man, som Chaggy, har kostet på seg ikke en, men to, såpass heftige subber som han har gjort, blir jo resultatet et oppsett som spiller bass av en annen verden - til tross for at subbene skulle være forsiktig innstilt og ikke bli FOR dominerende. Kan jo bare si såpass som at når katten fyker veggimellom pga bass- og lydtrykk, tilsier det at det var nok av sorten. Fikk nesten litt vondt av pelsdotten for et øyeblikk der..... :D

    Og som sagt var dette behagelig. MEGET behagelig. Ikke for "hardt", ikke for soft, akkurat passe!
    Størrelsen på lydbildet må sies å være meget realistisk, dynamikken/headroom`et var så absolutt på plass., og både høyttalerne og subbene forsvant i lydbildet.
    Vokal og instrumenter ble gjengitt med god kropp og fylde, og med akkurat den "spensten/snerten" og kjøtt-og-blod-følelsen man gjerne er på jakt etter.
    Et absolutt fravær av unoter som slitsomme sibilanter er jo alltid en glede å oppleve, og hos Chaggy var det null av sorten unoter.
    Skal ikke banne på det, men for meg så det ut som om diskanten på Bladene var av typen aludome. Correct me if I`m wrong. Men til tross for dette, oppførte den seg meget fint og behagelig. Det har ikke vært tilfelle på alle høyttalere med aludiskanter som man har hørt opp gjennom årene.
    Det som kanskje overrasket meg mest, var hvor tilgivende oppsettet var, da jeg spilte låten "Is a woman" med Lambchop. På de aller fleste oppsett jeg har hørt denne, preges gjerne gjengivelsen av et slags "kunstig" stort rom og en vokal som gjengis som litt større enn den gjerne er, en følelse av en innspilling som er gjort "tett på", og hvor særlig tangentinstrumentene gjengis med en smule "overstyring". Men ikke hos Chaggy. Her opplevde jeg faktisk vokalen som mer riktig, kall det realistisk om du vil. Både i klang, høyde og volum. Og pianospillet ble ikke "forstyrrende" i lydbildet, slik jeg kan oppleve det hjemme selv. For Chaggys del setter jeg det på +kontoen!
    Kunne nesten ha vært interessant å drasse med seg noen skiver med nordiske syngedamer a la Lynni Treekrem, Sofia Karlsson og Helen Sjøholm (hun som synger så sabla bra i "Så som i himmelen") for å avdekke om oppsettet også er tilgivende på innspillinger fra disse.....

    2 be continued!

    mvh
    Proffen
     
    Sist redigert:

    chaggy

    Medlem
    Ble medlem
    26.08.2019
    Innlegg
    17
    Antall liker
    20
    Sted
    Bergen
    Hei proffen ja jeg er klar over den med bassen og jeg har aldri målt noenting har mer tro på hørselen og det er den jeg eller vi har brukt for og stille dette.!
    Dette bass problemet lurer jeg på om det kan være en peek i de nedre frekvenser for det høres bra ut til et nivå så bare blir det for mye, så jeg tror kanskje en tunet bassfelle kunne hjulpet meg.!
    Men sant skal sies når katten (varg) begynte og løpe ukontrolert😂 var jo volumet ekstremt, jeg vet ikke db, men vanligvis lytter jeg ikke på mer enn maks 75db pluss peek selvfølgelig.!
    Han trives faktisk veldig godt med kvinnelig vokal, da ligger han midt på gulvet og kikker opp mot midten mellom høytalerene.
    da ser du at han koser seg like mye som jeg😊
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.569
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Er det så rom for forbedringer?
    Tja.....vanskelig å uttale seg så voldsomt skråsikkert her, all den tid musikken ble gjengitt så godt som den ble!
    Men det vil nok uansett og mer enn noe annet handle om preferenser.

    Det første jeg tenker på, er at oppsettet og gjengivelsen nok ville profitert mest på å stå i et større rom. DET er imidlertid noe som gjerne kommer hvis og når det blir aktuelt.
    En annen ting er det såkalte stjernestøvet i diskantområdet. Her har jeg tidligere hørt og opplevd oppsett som kanskje er enda mer oppløst og luftige. Samtidig kan det være en hårfin balansegang på når det er passe mye og når det blir over det top.
    Hvordan Chaggy så kan få litt mer stjernestøv i toppen, har gjerne med noen relativt enkle grep å gjøre.
    Vet f eks ikke ved hvilken frekvens subbene stopper å spille. Kanskje kan det lekes litt med å justere denne noe lavere. Tenker jo at å la subbene spille opp til 60-70hz kan være noe å teste ut.
    Et annet grep handler om å jobbe med høyttalerplassering, og da snakker vi pirkearbeid. Avstand til frontvegg, avstand mellom høyttalerne, avstand til sweetspot, toe in......
    Vet heller nada om hvilke rør som i dag benyttes i forforsterkeren. Men tube-rolling kan jo være riktig så morosamt, og gi relativt ulike lydsignaturerer. Har selv mest erfaring med 6922- og 12AU7-rør i forforsterker, og fikk etterhvert noen favoritter deri tidligere egne oppsett.
    Når det gjelder kabler, var Chaggy ellers tydelig på sine prioriteringer, der han i all hovedsak hadde valgt å gå for kabler hvor sølv utgjorde en vesentlig faktor. DEN biten har jeg full forståelse for, all den tid jeg selv har benyttet meg av sølvkabler tidligere. Mine erfaringer fra den gang var at sølv har en "egensignatur" som kan slå gunstig ut ifht noen aspekter, men som også kan bli too much noen ganger. Opplevde dog at det var helt innafor å kjøre med sølvkabler hos Chaggy. Kanskje det likevel finnes kabler som er verdt å prøve ut i stedet for sølvkabler, f eks kabler fra DNM - dog uten noen som helst garanti for at det blir bedre.

    Blir spennende å lese hva Chaggy selv tenker ifht dette innlegget. :D

    mvh
    Proffen
     
    Sist redigert:

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.569
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Da overlater jeg stafettpinnen til SOA og MPT.
    Kan jo bli spennende å lese om man sitter med nogenlunde de samme inntrykkene etter gårsdagens trivelige seanse - eller om man er kapitalt uenige på noen områder....:LOL:

    Came to think of it: Håper på å få muligheten til å svippe innom igjen, for å spille noe musikk som sier noe om holografri og dybde i lydbildet. DEN biten gikk meg beint hus forbi i går kveld......og for min del er det en viktig del av lytteopplevelsen! Det er ikke nok med bredde og høyde, dybden bør helst være på plass og.

    mvh
    Proffen
     

    chaggy

    Medlem
    Ble medlem
    26.08.2019
    Innlegg
    17
    Antall liker
    20
    Sted
    Bergen
    Når det kommer til plassering er det litt jeg vil teste sammen med MTP og som jeg nevnte skulle vi jo også høre men en Annen kjentmann jeg ikke skal nevne navnet på nå om han kunne hjelpe med plassering.!
    Rørene i pre ampen er orginale McIntosh rør, det er 12ax7a men jeg er alltid klar for og prøve andre rør, har bare ikke blitt noe av ennå, har jo vært så mye annet.
    DNM har jeg ikke hørt om, men det skal jeg sjekke ut.!
    Sitter stor pris på disse tilbakemeldingene.!
    Vil jo ha det best mulig når det først skal være på dette nivået.
    Høytalerene er gjerne litt stor, men det funker jo ganske greit. Hadde du lagt til 10m2 på rommet hadde det nok blitt bedre, men det får jeg jo håpe endrer seg etterhvert
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.569
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Når det kommer til plassering er det litt jeg vil teste sammen med MTP og som jeg nevnte skulle vi jo også høre men en Annen kjentmann jeg ikke skal nevne navnet på nå om han kunne hjelpe med plassering.!
    Rørene i pre ampen er orginale McIntosh rør, det er 12ax7a men jeg er alltid klar for og prøve andre rør, har bare ikke blitt noe av ennå, har jo vært så mye annet.
    DNM har jeg ikke hørt om, men det skal jeg sjekke ut.!
    Sitter stor pris på disse tilbakemeldingene.!
    Vil jo ha det best mulig når det først skal være på dette nivået.
    Høytalerene er gjerne litt stor, men det funker jo ganske greit. Hadde du lagt til 10m2 på rommet hadde det nok blitt bedre, men det får jeg jo håpe endrer seg etterhvert
    Hvordan føler du ellers at mine ord sammenfaller med dine egne preferenser, erfaringer og tanker?

    mvh
    Proffen
     

    chaggy

    Medlem
    Ble medlem
    26.08.2019
    Innlegg
    17
    Antall liker
    20
    Sted
    Bergen
    Du må endelig fylle på med mer info om de komponentene jeg ikke har redegjort fullt ut for.
    Vinylsnurre, cd-spiller, subber, kabler, strømrenser osv.........

    mvh
    Proffen
    Ja det kan jeg gjøre.
    Platespilleren er en rega P3-24 men den er kraftig oppgradert, der er ny sub platter der er ny rubin reim heter reimen (den beste fra tangospinner) delrin plate og rega ania mc stift.
    Cd spilleren er av type marantz cd 6006 som er en vesentlig rimelig spiller som faktisk er meget god spør du meg, men det er kun cd ikke noe sacd eller noe fancy.
    Subbene er rel s 212se 2stk med hver 2 aktive front skrytende element og 2 passive, et bak og et i bunn og de er h er drevet av en 1000w klasse amp med meget raske filtre som rel er kjent for.
    Strømrenseren er en isotek aqvarius EVO 3 Tor jeg den heter.!
    Den er i midtsjiktet av renserene de lager og jeg mener den trengs både for alt støy som er av TV, nett, mobil osv pluss beskyttelsen mot lyn nedslag. Den betyr mest for meg. Brukes bare på digitalt og pre amp og TV og dekoder.
    Blokkene og subbene krever så mye at de går rett i veggen og der høres de best ut og.!
    Så var det kablene.!
    Jeg er jo en av disse bastante idiotene som faktisk tror og mener jeg hører forskjell på kabler og har derfor valgt de jeg har med tanke på økonomi, byggekvalitet og lyd ikke minst. Det er jo første bud.
    Subbene Og cd spilleren bruker strømkablene som Helge buttingsrud fra Facebook og her blant annet har laget.subbene bruker rel sin orginal signalkabel og cd spilleren bruker kimber d60 digital coax til dac.
    MonoBlokkene har chord shawline strømkabler (det var de beste chord kablene jeg hadde anledning til da)signalkablene fra blokkene til preamp er jo blue standard xlr fra Roald Mikkelsen.
    Forforsterkeren husker jeg ikke navnet på nå, kan komme tilbake til det senere.
    Det er en bånd kabel hvor skjermen er gullfarget og det er ikke isolasjon utenpå, du tar rett på skjermen.!
    Meget god kabel!
    Streameren av type auralic aries g1 har også en chord shawline strømkabel.
    USB kabelen til dac er chord signatur tuned array.
    Dacen er en matrix x sabre pro dac mqa.
    Den får strøm fra tro det eller ei jeg bestilte en sølvkabel fra AliExpress og noen falske oyide kontakter og laget en strømkabel med norsk jordkabel og den hørtes merkelig nok bedre ut enn de andre jeg har på dacen så den blir der.!
    Signalkabel fra dac til pre er også chord shawline xlr.
    Høytalerkabelen består av to kabler (bi-wire)
    Til bass er det en kobberkabel fra Bernt Tore lilleeng og til mid og diskant er det blue standard fra Roald Mikkelsen igjen.!
    Jeg tror det var alt.! Skrik ut om noe mangler😂
     

    chaggy

    Medlem
    Ble medlem
    26.08.2019
    Innlegg
    17
    Antall liker
    20
    Sted
    Bergen
    Hvordan føler du ellers at mine ord sammenfaller med dine egne preferenser, erfaringer og tanker?

    mvh
    Proffen
    Jo jeg kjenner meg faktisk veldig godt igjen.!
    Jeg er meget fornøyd, men har hørt eller hører at det småting som kunne vært endret eller plassert annerledes og det har jo blitt mye bedre bare med hjelpen jeg har fått av MP.
    Så all kudos til min gode venn MP.
    Takk for den😀
     
    Sist redigert av en moderator:

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.569
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Jo jeg kjenner meg faktisk veldig godt igjen.!
    Jeg er meget fornøyd, men har hørt eller hører at det småting som kunne vært endret eller plassert annerledes og det har jo blitt mye bedre bare med hjelpen jeg har fått av MP.
    Så all kudos til min gode venn MP.
    Takk for den😀
    Helt enig med deg at det handler om småting eller små justeringer!

    mvh
    Proffen
     
    Sist redigert av en moderator:

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.569
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Blir spennende å få tatt turen innom chaggy igjen.
    Han har drevet litt med "ekstremsport" og flyttet litt på relativt bøse saker.
    Subbene har fått ny plassering, og høyttalerne er også flyttet litt på - noe som iflg eier har gitt et markant løft i lydgjengivelseskvaliteten. Rent visuelt ser det nå også mer "riktig" ut i mine øyne!
    KM.jpg
    KM2.jpg


    mvh
    Proffen
     

    chaggy

    Medlem
    Ble medlem
    26.08.2019
    Innlegg
    17
    Antall liker
    20
    Sted
    Bergen
    Heisann og god morgen.!
    Jeg har ved hjelp av min gode venn mtp her på sentralen!
    Vi har flyttet subber og høytalere i mer "riktig" posisjon og fjernet litt tepper og flyttet en bassfelle så nå kommer det seg betraktelig, det er likevel en stor ting som plager meg og det er at lydbildet sitter litt fast mellom høytalerene, hvis det er en meget god innspilling er ikke dette noe et problem, men på den standar musikken til tidal og andre kilder så sitter det litt mellom høytalerene.!
    Det foregår lite på utsiden og det er litt pussig faktisk i og med at blade og blade 2 har elementer på hver side så speredning av lyd burde ikke sitte fast.!
    SLAPP AV jeg har en mann på saken, Roald Mikkelsen ved renaisansse audio i Bergen skal hjelpe, men er litt indisponert for tiden.
    Eller er lyden blitt mye mer riktig ifølge de som har hørt, mtp likte det veldig godt.!
    Ha en fin dag alle sammen😀👍
     
    Sist redigert av en moderator:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.575
    Antall liker
    27.679
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hei, hvis du hører ting på utsiden av høyttalerne på gode opptak, kan det like godt være at det er de dårlige opptakene som ikke gir deg et bredere lydbilde. Da har jo anlegget bevist at det kan gi deg et stort og bredt lydbilde.

    Mvh
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.606
    Antall liker
    14.534
    Sted
    Langesund
    Her bør det i hvert fall dempes noe i førsterefleksjon for høyre høyttaler. Ser jo egentlig ikke så optimalt ut den plasseringen av anlegget.
    Roald Mikkelsen er en kløpper på godlyd og plassering av ting. Da er ting i gode hender :)
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.569
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Rommet er som rommet er, og ved plassering av et så omfangsrikt oppsett, er det desverre ikke så mange alternativer.


    mvh
    Proffen
     

    chaggy

    Medlem
    Ble medlem
    26.08.2019
    Innlegg
    17
    Antall liker
    20
    Sted
    Bergen
    Hei da har jeg en liten oppdaterings nyhet og komme med.!
    Etter litt mer justering av høytalere og subber i går med hjelp så er nå lydbildet endelig åpnet seg opp.!
    Nå begynner det virkelig og bli bra her.!
    Lydbildet spres seg ikke bare mellom høytalerene men du hører tydelig at noe skjer på utsiden av høytalerene og lydbildet er blitt dypere enn det var.!
    Så sånn er ståa pr i dag!
    20/2-21
    Ha en fin helg folkens😀😀😄🇳🇴🔈🔊🔉
     
    Sist redigert av en moderator:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn