På godfot med Stack Audio

vim

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.06.2003
Antall liker
13.015
Sted
1346
Torget vurderinger
8
Tror jammen det er på tide at dette merket får en formalisert vennegjeng!
Har en følelse av at de kommer til å slå igjennom mer her på berget også, til tross for at det må bestilles direkte fra England.

Jeg har i flere tiår hatt en særlig interesse for å leke litt med tweaks, og til og med fast spalte i Fidelity en gang i tiden. Likevel er det ikke så alt for ofte at det dukker opp noe som både er til å betale og som ubestridt tilfører noe positivt som ikke mange andre kan matche.
Jeg har vel testet sikkert 50 forskjellige føtter til elektronikk og høyttalere og tror ikke jeg har hatt tydeligere resultat enn med Auva EQ og Auva 70!
Inntil nylig, var Isoacoustics og faktisk «vår egen» Egeland Acoustics blant favorittene og hva jeg fortsatt har under amp og sub, men det blir nok gradvis mer Stack etterhvert.
Foreløpig er det hva jeg bruker under høyttalere, streamer, platespiller og RIAA. Serene puck og platematte er på vei til testing.
60 dagers returrett gjør det lett å vurdere i eget oppsett og eget rom, noe jeg vurderer som 100% nødvendig.

Vet det er minst 1 herværende journalist som sverger til Stack og at et par andre har bestillinger på vei, så fyll gjerne på med erfaringer.

Mange youtubere som har blitt foret og laget panegyriske omtaler. Noen av dem er til og med snev av troverdige, mens andre er ren kjøpt og betalt bullshit (Aussie Audiophile er f. eks. i beste fall noe overtent :)). Skal poste et par jeg finner mer interessante enn andre.
De fleste beskriver mye av det samme som jeg selv opplever. Det er neppe tilfeldig:
Betydelig i denne sammenheng er jo på en måte marginalt sammenlignet medf. eks. høyttalerbytte, men likevel. Mer rom og luft/større lydbilde, mer ryddig lydbilde (separasjon) og på en måte en tightere bass, selv om den også egentlig oppleves som MER bass innimellom. Det er lettere å følge enkeltinstrumenter i hele spekteret. Alt Isoacoustics Orea gjør, men minus litt puddingfaktor når man sammenligner. Forskjellene til ingen dempeføtter overhodet er betydelig og forskjellen mellom andre og gode føtter og Stack Audio er også mer enn nok til at man ikke er i tvil om forbedringen.

IMG_0800.jpeg
IMG_0799.jpeg
IMG_0795.jpeg

sollie

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.10.2013
Antall liker
64
Sted
Drammen Rock City
Plutselig begynte facebook i går kveld å fore på med 'reklame' for disse, og da ble det jo en snurr ned i kaninhullet. Tror jommen det blir et Auva 50 kit til mine Dali ikon6 mk2 om ikke lenge

Topp Bunn