sprellemannen
Hi-Fi entusiast
- Ble medlem
- 13.07.2016
- Innlegg
- 243
- Antall liker
- 95
Those worried about the value of studying the arts and humanities, particularly at the postgraduate level, take heart: Google wants you.
In a boldly titled talk at a conference at Stanford University last week, Damon Horowitz, director of engineering - and in-house philosopher - at Google, discussed the question of "Why you should quit your technology job and get a humanities PhD".
Følgende så vi sært tydelig da Google sparket ingeniøren James Damore for å ha kritisert den nye turbofeministiske identitetsppolitikken. Slik blir det sikkert mye mer at hvis Google skal ansette for mange som kommer fra de nedsnødde politiske miljøene rundt endel av den type fag. Det vil ført til stor skade på Google.Google er dypt uenige. Skogen Lund får ta seg en studietur. Ta gjerne et søk på
Google hires humanists
https://www.timeshighereducation.co...h-for-humanities-phd-graduates/416190.article
Those worried about the value of studying the arts and humanities, particularly at the postgraduate level, take heart: Google wants you.
In a boldly titled talk at a conference at Stanford University last week, Damon Horowitz, director of engineering - and in-house philosopher - at Google, discussed the question of "Why you should quit your technology job and get a humanities PhD".
En solid allmennkunnskap er viktig og riktig, samtidig trenger man ikke kompliserer ting unødig.Kanskje feil tråd - det hadde kanskje hørt hjemme i skoletråden, men jeg legger det nå inn her:
Trist lesing (selv om det ikke har noe med samfunnsfag å gjøre):
https://www.aftenposten.no/meninger...knuse-sykepleierdrommen-min--Victoria-Johnsen
Hun er 17 år og kan ikke legge sammen tall. Og så sier hun at det er leit at hun ikke kan bli sykepleier? Ønsker vi sykepleiere som ikke kan summere? Hvordan har hun kunnet få 5 og 6 i matematikk i ungdomsskolen når hun ikke klarer å legge sammen tall når hun er i vgs?
PS: Problemet er jo egentlig at hun ikke skjønner hva ordene betyr, men så klager hun på at det er for mye å gjøre i norskfaget. At hovedhensikten med norskfaget skal være å kunne kommunisere. Hvordan skal hun kunne kommunisere når hun ikke skjønner hva ordene betyr?
PPS: Det er bare å Google kumulative frekvenser og relative kumulative frekvenser så ser dere at det definitivt ikke er høyere matematikk det er snakk om.
Ikke jeg heller, men jeg forventer at en 17-åring kan Google.Visste du hva kumulativ frekvens var før du googlet?
Det gjorde ikke jeg.¨
Jeg tror jeg vet hva de fleste av dere voksne tenker. «Hva er relative og kumulative frekvenser?» Det er poenget mitt, oppegående voksne mennesker med fine jobber og utdannelser vet ikke engang hva det her er. Ikke jeg heller.
Tja. Jeg vet hva kumulativ betyr og jeg vet hva frekvens betyr. Og når jeg søker på nettet og ser at det står "Kumulativ frekvens er summen av alle frekvenser opp til og med den aktuelle frekvensen" skjønner jeg at jeg skal summere opp alle frekvensene.En solid allmennkunnskap er viktig og riktig, samtidig trenger man ikke kompliserer ting unødig.
Ting er jo ofte lette for de som kan og forstår det, i motsetning til de som står nederst i trappa.
At noen finner det som det refereres til i artikkelen vanskelig, har jeg ingen problemer med å forstå.
Hvordan du der i mot oppfatter innlegget til at hun ikke kan legge sammen forundrer meg kanskje litt mer?
Visste du hva kumulativ frekvens var før du googlet?
Det gjorde ikke jeg.¨
NHO vil kutte i mastergrader. Kanskje NHO bør ta et oppgjør med sine bedrifter som slenger krav om mastergrad inn i sine stillingsutlysninger når utlyste jobb ikke trenger mastergrad, men kun bachelor.
Det de sier er vel at flere studenter må spores inn på realfag og teknologi, ikke at det skal kuttes totalt sett.NHO vil kutte i mastergrader. Kanskje NHO bør ta et oppgjør med sine bedrifter som slenger krav om mastergrad inn i sine stillingsutlysninger når utlyste jobb ikke trenger mastergrad, men kun bachelor.
Det utdannes nok ingeniører i Norge, men når de velger å ikke gi dem relevant jobb, fordi de ikke har mastergrad så møter NHO seg selv i døra.Det de sier er vel at flere studenter må spores inn på realfag og teknologi, ikke at det skal kuttes totalt sett.NHO vil kutte i mastergrader. Kanskje NHO bør ta et oppgjør med sine bedrifter som slenger krav om mastergrad inn i sine stillingsutlysninger når utlyste jobb ikke trenger mastergrad, men kun bachelor.
Evry eier IT-selskapet Bekk som med sine 380 ansatt har 90 % masterkandidater, så Evry møter seg selv litt i døraEvry sa nylig at studenter med 5-årig utdannelse er utdatert når de er uteksaminert. Og det er mye sant i det.
NHO messer også om at flere folk må velge IT, samtidig som NHOs bedrifter sender masse IT-jobber utenlands. Jeg ville aldri anbefalt en slektning å ta IT-utdanning, og slett ikke IKT-fag på VGS. Der må man vinne i lotto for å få jobb etterpå. Som evry sier, utdannelsen er utdatert på 1-2-3.
Gidder du ikke engang lese, men bare kjører ryggmargsreflekser på visse triggerord - mye likt papepegøyer…Her fra England men slik rasistisk tankegang og identitetspolitikk kan spre seg i Norge også.
https://www.standard.co.uk/news/edu...r-help-enrolling-black-students-a3854176.html
Hudfarge må aldri få bli et kriterium på universitetsopptak.
Kanskje du har tanker om hvorfor det er ønskelig med rasesortering av studenter eller hvorfor det er ønskelig eller ikke ønskelig med studenter av ymse hudfargenyanser i det hele tatt? Hvorfor det er så viktig at alle de rasemessige identitetsgruppene skal være statistisk representert i stedet for å se på studenter som individer som ikke representerer andre enn seg selv... Slikt ting. Jeg tror mange lar seg forføre over det rasistiske og identitetspolitiske fyndordet "diversity", som om det skulle innebære noe positivt.Gidder du ikke engang lese, men bare kjører ryggmargsreflekser på visse triggerord - mye likt papepegøyer…Her fra England men slik rasistisk tankegang og identitetspolitikk kan spre seg i Norge også.
https://www.standard.co.uk/news/edu...r-help-enrolling-black-students-a3854176.html
Hudfarge må aldri få bli et kriterium på universitetsopptak.
Fra linken:
«The university said: "More needs to be done to prepare high-achieving black students for applications to Cambridge and Oxford, which is why we have significantly increased the funding we contribute to programmes like Target Oxbridge."»
Om Target Oxbridge:
https://targetoxbridge.co.uk/#section-3
(Men dette er uansett feil tråd, Deph)
Orvelliansk nytale. Men om det ble for svevende så la oss koke det ned til at det er ønskelig at folk får en studieplass eller en stilling basert på egne meritter og ikke gruppetilhørighet (den være seg konstruert eller reell). Ingen skal diskrimineres pga kjønn og hudfarge og ingen skal dra fordeler av det på bekostning av andre. Det er to sider av samme sak når vi snakker om begrensede ressurser.Ethvert individ representere alltid noe annet enn seg selv. Ville ikke ha vært et individ om så ikke var tilfellet.
Det var det linken handlet om. (Og så kan en jo våge den kjetterske tanke om at tydelig skjevfordelinger har årsaker av strukturell art.)Orvelliansk nytale. Men om det ble for svevende så la oss koke det ned til at det er ønskelig at folk får en studieplass eller en stilling basert på egne meritter og ikke gruppetilhørighet (den være seg konstruert eller reell). Ingen skal diskrimineres pga kjønn og hudfarge og ingen skal dra fordeler av det på bekostning av andre. Det er to sider av samme sak når vi snakker om begrensede ressurser.Ethvert individ representere alltid noe annet enn seg selv. Ville ikke ha vært et individ om så ikke var tilfellet.
Man kan mer enn gjerne ha programmer for vanskeligstilte for å forberede seg. Ekstra trening til dem som henger etter, eller økonomisk støtte til folk fra vanskelige kår. Men kriteriene kan og skal aldri være hvilken rase eller hudfarge man har. Spesielt ikke med overordnet mål å fylle universitetets rasekvoter eller "kvinneandel".
Artikkelen handler om dette:Det var det linken handlet om. (Og så kan en jo våge den kjetterske tanke om at tydelig skjevfordelinger har årsaker av strukturell art.)Orvelliansk nytale. Men om det ble for svevende så la oss koke det ned til at det er ønskelig at folk får en studieplass eller en stilling basert på egne meritter og ikke gruppetilhørighet (den være seg konstruert eller reell). Ingen skal diskrimineres pga kjønn og hudfarge og ingen skal dra fordeler av det på bekostning av andre. Det er to sider av samme sak når vi snakker om begrensede ressurser.Ethvert individ representere alltid noe annet enn seg selv. Ville ikke ha vært et individ om så ikke var tilfellet.
Man kan mer enn gjerne ha programmer for vanskeligstilte for å forberede seg. Ekstra trening til dem som henger etter, eller økonomisk støtte til folk fra vanskelige kår. Men kriteriene kan og skal aldri være hvilken rase eller hudfarge man har. Spesielt ikke med overordnet mål å fylle universitetets rasekvoter eller "kvinneandel".
Det var da en merkelig tolkning av mine bekymringer.Du reagerer forbløffende likt snøfnuggene som krever triggerwarnings.
Dette må vel være noe av det største babbel du har kommet med for å forsvare en tåpelig tese.Jeg finner det rakende likegyldig hvor mange poteter, negre eller mulatter det er i systemet til en hver tid. Slikt er og skal være uvesentlig. Det eneste som skal telle er om du har kvalifikasjonene og om det er begrensede, om du har gode nok resultater fra tidligere undervisning til å bli foretrukket fremfor de litt mindre begavede og mer bedagelig anlagte.
Taxi og barnehage, om man ikke tar Ped sem og er så heldig å få lov til å underviser andre i det samme.Hvordan er arbeidsmarkedet for folk med master i historisk-filosofiske fag?
Babbel ?"Tåpelig tese"?? At kvalifikasjoner skal være avgjørende ved opptak, for en skrekkelig tanke. La oss heller ha kameraderi, korrupsjon og nepotisme og forfordle politiske korrekte grupper. Norge er antagelig det land i verden med mest like muligheter til høyere utdanning.Dette må vel være noe av det største babbel du har kommet med for å forsvare en tåpelig tese..Jeg finner det rakende likegyldig hvor mange poteter, negre eller mulatter det er i systemet til en hver tid. Slikt er og skal være uvesentlig. Det eneste som skal telle er om du har kvalifikasjonene og om det er begrensede, om du har gode nok resultater fra tidligere undervisning til å bli foretrukket fremfor de litt mindre begavede og mer bedagelig anlagte.